Kadi vse več žensk

Dobro počutjejunij '10


V svetu se povečuje delež žensk, ki kadijo, medtem ko v marsikateri državi kajenje med moškimi že upada. Pri nas med prebivalci, starimi 15 let in več, kadi sicer manj žensk kot moških, vendar pa delež kadilcev med moškimi že dlje časa upada, število kadilk pa že nekaj let ostaja nespremenjeno (blizu 22 odstotkov).

Letošnji svetovni dan brez tobaka (31. maj) je minil pod geslom ''Ženske in tobak - Vpliv kajenja in trženja tobačnih izdelkov na ženske''.

Svetovna zdravstvena organizacija namreč opozarja na vpliv marketinških prijemov tobačne industrije, predvsem tistih, ki so namenjeni dekletom in ženskam in zlasti mladostnicam. Prav mladostniki in mladostnice so za tobačno industrijo še posebej pomembna ciljna skupina, saj se kadilske navade praviloma utrjujejo do 19. leta starosti.

Tobačna industrija se novim prepovedim in omejitvam marketinških potez hitro prilagaja z zniževanjem cen, s sponzoriranjem dogodkov, prikazovanjem kajenja v filmih, z ustanavljanjem klubov kupcev določene znamke cigaret, kar omogoča ugodnejši nakup drugih izdelkov, z navideznim ustvarjanjem povezav z modo, z uporabo spleta in podobnimi načini, na katere moramo biti potrošniki posebej pozorni, saj bomo le tako zajezili vpliv tobačne industrije.