Kuža, ki je zaznamoval 20. stoletje

Zgodbe | feb. '12

Pred nami se odstira pravcata saga o kužku Nipperju, majhnem foksterierju, ki je s svojim edinstvenim vedenjem in s pozornim poslušanjem gramofona pripomogel k spočetju znamenite, simpatične blagovne znamke His Master's Voice, kar se je zgodilo 11. februarja daljnega leta 1899.
Toda do tega je vendarle prišlo več kot tri leta po tistem, ko malega kužka že ni bilo več na svetu. Zgodba se začenja v Veliki Britaniji, kjer je Mark Barraud leta 1884 v Bristolu našel potepuškega kužka in ga je pripeljal domov. Ko je tri leta kasneje Mark umrl, je Markov brat Francis kužka odpeljal s seboj v Liverpool. Francis je bil slikar in je imel rad glasbo, zato ni nič nenavadnega, da je imel tudi phonograph (predhodnik gramofona, leta 1876 ga je izumil Thomas Alva Edison), pred katerim je mali Nipp posedal in poslušal glasove, ki so prihajali iz zvočnika. Ko je Francis gledal Nippa, kako zvedavo obrača glavo in posluša zvoke, se mu je to neizbrisno vtisnilo v spomin in mu ni dalo miru, dokler ni te sceno nekajkrat narisal in 11. februarja pred natanko 113 leti z imenom His Master's Voice zavaroval svoje pravice. Svojo zamisel je najprej ponudil družbi Edison-Bell, saj je na posnetkih kuža poslušal zvoke, ki so prihajali iz njihovega phonographa. Ker pa so ga v družbi zavrnili, češ da psi ne poslušajo glasbe, se je obrnil na novo, pravkar vzpenjajočo se gramofonsko družbo Berliner (oktobra 1899). Emile Berliner, vsestranski inovator je imel dober nos za »biznis«, zato ni preteklo velike vode do razcveta blagovne znamke His Master's Voice s prijazno-radovednim kužkom na gramofonskih aparatih in ploščah. Kužkom, ki je odločilno in komercialno uspešno zaznamoval 20. stoletje, stoletje razvoja popularne glasbe.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media