Dobro počutje | feb. '15

Kdaj medicina in zdravilstvo z roko v roki?

Z boljšo komunikacijo in ozaveščanjem bolnikov, zdravnikov in zdravilcev bi pridobili vsi, je bilo slišati na okrogli mizi, ki jo je organiziral Zavod Viva, na njej pa so sodelovali strokovnjaki z obeh področij in tudi uporabniki zdravilskih metod.

Pri nas je namreč področje zdravilstva zelo neurejeno, nimamo ustrezne zakonodaje, težave so že s poimenovanjem (uporabljajo se izrazi: komplementarna, alternativna, integrativna medicina). Medtem ko imajo v tujini na medicinskih fakultetah katedre za tovrstni študij, na velikih klinikah pa oddelke za zdravljenje, recimo z metodami tradicionalne kitajske medicine in podobnimi metodami, pri nas študenti medicine o tem nič ne slišijo ne na dodiplomskem niti na podiplomskem študiju. Ministrstvo za zdravje nima registra zdravilcev ali zdravilnih metod, zato seveda ni nadzora, do nedavnega so zdravniki izgubili licenco, če so se ukvarjali še z zdravilstvom …

Kljub visokemu zaupanju v svojega zdravnika si bolniki največkrat ne upajo z njim načeti vprašanj o dopolnilnih metodah zdravljenja, kažejo raziskave. Veliko zdravnikov je odprtih do teh tem, vendar iz strahu, da bi izgubili dragoceni čas pri zdravljenju, ter zaradi nepoznavanja področja o zdravilskih metodah neradi razpravljajo. So pa seveda primeri, ko strokovnjaki šolske medicine in zdravilci uspešno sodelujejo. Če bi se pacienti naučili postavljati prava vprašanja zdravnikom, zdravniki pa bi kdaj tudi priznali, da česa ne vedo, in bi se o teh metodah pozanimali, bi most med šolsko medicino in zdravilstvom laže zgradili, so poudarili sodelujoči.

A. Ž.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media