Krepki spomladi

Dobro počutje | apr. '15

Kot je splošno znano, lahko z gibanjem v naravi bistveno pripomoremo k izboljšanju počutja in zdravstvenega stanja telesa. Sprehodi, prilagojeni vašim gibalnim sposobnostim, so osnova vsakega gibanja. Če ob tem znate prisluhniti vetru, šelestenju listja, pokanju suhih vej in ptičjemu petju ter ob tem enakomerno dihati skozi nos, zaužijete največjo mero poživljajočega in krepilnega eliksirja.

Ob naštetem lahko tudi preverite prehodnost zraka skozi vaše dihalne poti, natančneje skozi obe nosnici. Najprej si zatisnite desno nosnico in nežno vdihnite in izdihnite skozi levo, potem nekajkrat vdihnite in izdihnite normalno in vse ponovite skozi desno nosnico. Pri dobrem stanju zgornjih dihalnih poti sta obe nosnici prehodni tako pri vdihu kot pri izdihu. Mogoč je občutek, da je ena nosnica malo bolj prehodna od druge, kar je normalno, saj telo omenjeni občutek samo uravnava. Pomembno je, da brez večjih težav vdihnete in izdihnete skozi obe nosnici. Če to ni tako, je dobro malce trenirati. Ob tem velja opozorilo, da nikakor ne pretiravajte, puške v koruzo pa tudi ne gre vreči. Vztrajnost velja.    

Sprostitev telesa (1) ...

 ... pred dvigom noge pri drugi vaji je nujna, saj omogoča popoln in pravilen občutek za telo in posamezne mišice. Tako ne preobremenimo tistih mišic, ki jih v vsakdanjem življenju manj obremenjujemo. Ob tem igra izjemno pomembno vlogo umirjeno dihanje skozi nos. Poglejmo, kako to vajo sproščanja izvedete. Lezite, kot je prikazano na sliki. Posvetite pozornost sproščenosti medenice in zgornjega dela hrbta in vratu. Preizkušajte različne položaje telesa, dokler ne najdete tistega, ki vam bo omogočil napetost vseh mišic vsega telesa brez navideznega velikega napora. Ob vdihu naredite prav to: napnite vse mišice telesa. Takoj po končanem vdihu spontano izdihnite in telo sprostite. Potem se popolnoma sprostite z nekaj umirjenimi vdihi in izdihi ter vajo ponovite še z drugo pokrčeno nogo.

Vse vaje izvajajte na trši podlagi ali sede ob tršem naslonjalu.     

Dvig iztegnjene noge ter rok in glave (2)

Dvig obojega hkrati bodo pravilno zmogli le močnejši. Začetnikom priporočam samo dvig popolnoma iztegnjene noge. Glava in roke naj počakajo do takrat, ko boste nogo brez težav iztegnjeno dvignili, kolikor zmorete visoko. Do takrat naj glava počiva, roke pa ležijo na tleh in podpirajo telo oz. omogočajo pravilen položaj telesa. Izmenjaje dvigujte enkrat nogo ob vdihu, ob izdihu jo spustite, sledi počitek z dihanjem, nato ob vdihu dvignite glavo in jo ob izdihu spustite. Nato naj spet sledi počitek z dihanjem. Vmesni počitek je ključnega pomena, da si telo pred ponovnim napenjanjem mišic nabere dovolj energije in moči za nadaljevanje. Vajo ponovite z eno nogo, kolikokrat zmorete. Nato se spočijte in jo ponovite še z drugo nogo. Pri dvigu glave roke priključite šele takrat, ko boste popolnoma prepričani. Izjemnega pomena je zavedanje občutka moči v medenici in dober trden stik hrbta s podlago.

Za tiste z dobrim občutkom za telo še cvetka: ob koncu dviga noge, glave in rok ženske še močno stisnite nožnico in zadnjično odprtino (moški samo zadnjično odprtino) in ju močno povlecite navzgor proti popku. Takoj po napetosti sprostite vse mišice vsega telesa. Ponovite, kolikokrat zmorete. Vsako pretiravanje pri intenzivnosti izvedbe in pretiran dvig noge, glave in rok ter zadrževanje zraka prinašajo nasprotne učinke od krepitve – to telo zelo izčrpa.

Razteg hrbtenice in počitek (3)

 Vaja je zelo enostavna za vse z zdravimi koleni in stopali ter dokaj dobro gibljivostjo hrbtenice. Vajo lahko naredite  tudi stoje ob stolu ali mizi v raznožni stoji s sproščenimi koleni.

Najprej brado nežno spustite na prsi in se čim bolj potrudite za sproščenost ramen in rok. Občutek dolgega vratu zadaj je spontana reakcija po pravilno narejenem predklonu glave. Potem izbočite in zakrožite hrbet ter se sprostite v enakomernem dihanju. V položaju ostanite, dokler vam prija. Pred dvigom telesa stisnite spodnji del trebuha, nato pa se sproščeno in varno dvignite.

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media