Ljubljana

Dobro je vedeti | maj '15

OBMOČNE ENOTE ZPIZ:

Bojan Rangus

Glavna značilnost OE Ljubljana kot Zpizove največje območne enote je predvsem velikost urbane regije z glavnim mestom. To močno vpliva na obseg in vsebino dela, ki ga njeni delavci opravljajo, je opozoril njen direktor Bojan Rangus in dodal, da se je z lansko reorganizacijo zavoda število njihovih organizacijskih enot in zaposlenih nekoliko zmanjšalo, tako da je zdaj lažje organizirati in nadzirati delovni proces.

»Na območju, ki ga pokriva naša območna enota, je locirana večina sedežev državnih in javnih institucij, ki zaposlujejo veliko število zavarovancev. Tako je npr. na ministrstvu za obrambo in ministrstvu za notranje zadeve zaposlenih po približno 9000 ljudi, Zavod RS za zaposlovanje ima okrog 60.000 zavarovancev, UKC Ljubljana ravno tako približno 9000 zaposlenih. Veliki gospodarski sistemi, kot je Mercator, imajo približno 12.000 delavcev, Telekom več kot 3000 ipd.

Precejšnje število je tudi samozaposlenih zavarovancev, lastnikov in družbenikov gospodarskih družb ter samostojnih podjetnikov, kar v okviru postopkov uveljavljanja pravic pomeni večjo potrebo po razčiščevanju različnih statusov zavarovancev in pokritja obdobij zavarovanja s plačanimi prispevki. To podaljšuje trajanje postopkov, ki so pogosto povezani s pridobivanjem potrdil zunanjih institucij, recimo FURS-a, upravnih enot in podobno. V primerjavi z drugimi območnimi enotami samo v OE Ljubljana izvajamo nekatere postopke, ki zadevajo specifične statuse zavarovancev, kot so poklicne pokojnine v sodelovanju s Kapitalsko družbo, d. d.,« pravi 61-letni diplomirani pravnik Bojan Rangus, ki je kot štipendist takratne Skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja končal študij na pravni fakulteti z diplomo s področja socialnih zavarovanj. Njegova karierna pot na skupnosti in kasneje zavodu se je začela s proučevanjem zavarovanja, nato je bil svetovalec s področja izvajanja zavarovanja, leta 1987 pa je začel delati na OE Ljubljana in kmalu prevzel njeno vodenje. 

Čas reševanja zahtevkov

Poslovni prostori OE Ljubljana na Kolodvorski ulici 15

 V letu 2014 so delavci ljubljanske območne enote reševali blizu 36.000 zahtevkov za različne pravice iz obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja, nekaj manj kot 6000 zahtevkov za pravice iz mednarodnega zavarovanja, okrog 109.000 zahtevkov s področja matične evidence in nekaj več kot 71.000 drugih zahtevkov, med katerimi jih je bilo največ za informativne izračune. Območni enoti je bilo posredovanih tudi nekaj več kot 125.000 obrazcev M-4, na katerih so podatki o plačah in pokojninski dobi zavarovancev.

»Te številke so vsako koledarsko leto približno primerljive, zaradi morebitnih sprememb sistema obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja, gospodarskih razmer v državi, socialnih in zaposlitvenih možnosti prebivalstva pa se lahko spreminja notranje razmerje med posameznimi vrstami zahtevkov. V zadnjem času tako ugotavljamo predvsem upad zahtevkov s področja mednarodnega zavarovanja, kjer smo v preteklih letih reševali veliko število zahtevkov na podlagi novosklenjenih sporazumov o socialni varnosti z republikami bivše Jugoslavije. Časi reševanja zahtevkov so večinoma odvisni od urejenosti pravnih in dejanskih statusov zavarovancev, ki uveljavljajo pravice, ter popolnosti zbranih podatkov o plačah in zavarovalnih osnovah ter pokojninski dobi v matični evidenci zavarovancev. Ravno na tem področju smo se v zadnjem času lotili načrtnega urejanja in dopolnjevanja že zbranih podatkov ter pridobivanja manjkajočih podatkov matične evidence. To bo olajšalo tudi izvedbo 140. člena ZPIZ-2, po katerem bomo vsem zavarovancem, ki bodo v letošnjem letu dopolnili 58 let, po uradni dolžnosti poslali izračun višine predvidene starostne pokojnine,« pojasnjuje direktor OE Ljubljana, v katerem je zaposlenih 90 uslužbenk in uslužbencev.

Okoli 82 odstotkov zahtevkov za pravice iz obveznega zavarovanja je rešeno v zakonsko določenem roku, nekateri postopki pa zaradi objektivnih razlogov trajajo dalj časa. To velja predvsem za tiste vloge, ki so povezane s predhodnim razčiščevanjem statusov zavarovancev oziroma s podatki, ki jih morajo zavodu posredovati zunanje institucije. Čas reševanja se zavleče tudi v postopkih, pri katerih je treba pridobiti podatke od tujih nosilcev obveznega zavarovanja (v zadnjem času so slabše odzivni zlasti hrvaški in francoski nosilci zavarovanja).

»Lani je bilo s področja pokojninskega in invalidskega zavarovanja v reševanju nekaj več kot 17.000 zahtevkov za pokojnine in kakih 9000 zahtevkov za pravice iz invalidskega zavarovanja. Pri zadnjih je najpogostejši vzrok za priznanje pravic bolezen zavarovanca, redkeje pa poklicna bolezen ali nesreča pri delu,« ugotavlja Bojan Rangus.

 OE Ljubljana okvirno pokriva 34 občin v osrednji Sloveniji: Bloke, Borovnica, Brezovica, Cerknica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Kočevje, Komenda, Kostel, Litija, Ljubljana, Log-Dragomer, Logatec, Loška dolina, Loški Potok, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Osilnica, Ribnica, Sodražica, Škofljica, Trzin, Velike Lašče, Vodice in Vrhnika. Na tem območju živi nekaj več kot 306.000 zavarovancev in nekaj manj kot 150.000 upokojencev.

Uradne ure za poslovanje s strankami so v poslovnih prostorih na Kolodvorski ulici 15 v Ljubljani v ponedeljek in torek od 8. do 12. in od 13. do 15. ure, v sredo od 8. do 12. in od 13. do 17. ure ter v petek od 8. do 13. ure.

 Besedilo in fotografiji: Boris Dolničar


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media