Za roke in noge (I. del)

Dobro počutje | jan. '16

Pretegovanje in razpiranje prstov

Razgibavanje in krepitev dlani, zapestij, stopal in gležnjev sta v hladnejših dneh potreba in razvajanje v enem. Za tiste, ki veliko delate z rokami na hladnem in po možnosti še sede, bodo vaje prava otoplitev in krepitev.

Vaje je na začetku priporočljivo delati sede. Če jih boste delali za ogrevanje, vam priporočam zbranost in postopnost. Če pa se želite sprostiti, jih naredite zelo sproščeno in obvezno zaključite z blagim stresanjem.

Vzravnano sedenje ali naravna pravilna drža ter nekaj začetnih vdihov in izdihov skozi nos so izhodišče. Z vsem omenjenim boste nad učinkom več kot presenečeni in še pravkar začeto leto boste lahko dobro 'zagrabili'.

Razpiranje in pretegovanje (1)

Pretegovanje prstov in dlani, obračanje zapestij v vse mogoče smeri ter vse vrste kroženj dlani pošteno razmigajo in hladne tudi ogrejejo, saj poženejo kri v prav vsak njihov del. Ne pretiravajte, saj so lahko posledice močnejšega pretegovanja oslabelost mišic in bolečine v dlaneh in rokah, ki lahko trajajo tudi več dni. Zato se je dobro, še posebej če vadite prvič, vaj lotiti počasi, večkrat na dan in v kratkih časovnih intervalih. Ob morebitni preveliki zagnanosti pri vadbi bi lahko omenjene bolečine zamenjali za zdravstvene težave (npr. revmatizem). Je pa res, da so vaje pri obolenjih rok in sklepov zelo dobrodošle in lajšajo veliko bolezenskih znakov. Priporočljivo je z dlanmi in prsti iskati kar se da različne mogoče in nemogoče položaje in v vsakem kratek čas vztrajati. Ob vaji umirjeno dihajte.

Igra s prsti (2)

Igrajmo se z vsemi prsti

Bralci vajo najverjetneje poznate. Pravijo, da gre bolje od rok tistim, ki obvladajo ročne spretnosti, koristna pa je prav za vse zaradi vpliva na povezovanje obeh možganskih polobel in s tem izboljšanega delovanja možganov. Palec desne roke položite na kazalec leve in nato obrnite prste in dlani tako, da staknete palec leve roke in kazalec desne roke. Nato prva dva prsta spustite in se enostavno »sprehajajte« po prstih in medtem tudi obračajte zapestji. Ko to dobro obvladate, poskusite v nasprotni smeri in z vsemi prsti. Ob smehu, ki ga izzove vaja pri večini, krepite tudi trebušne mišice.

Masaža dlani s pestjo (3)

Dlan je lahko tudi možnar.

Ogrevanje dlani s trenjem pesti v dlani ima dvojni, celo trojni učinek: dlan, ki podpira pest, ogreje, drugo roko pa krepi vse do ramena. Tretji učinek pa je neželen in zato ga tudi izpostavljam: to je dvig ramen in njihova napetost. Preden začnete izvajati vajo, popravite telesno držo, vzravnajte se, spustite dlani v višino popka in zavedno spustite ramena. Šele nato začnite masirati dlan s pestjo. Takoj ko začutite veliko moč pritiska nasproti delujočih rok in trenja ter napetost mišic nadlahti, nehajte izvajati vajo in roki nežno stresite in popolnoma sprostite. Ne pretiravajte, da ne bo »muskelfibra« v naslednjih dneh.

Zibanje s prstov na pete 

Zibanje: na prste - na pete

Vajo lahko delate mimogrede, sede in tudi stoje, tudi med čakanjem v vrsti. Primerno je, da pred zibom stopal zaokrožite z gležnji navzven in navznoter, da jih segrejete. Dobro je kroženje ponoviti vsaj dvakrat v vsako smer in vmes gležnje in/ali cele noge dodobra pretresti in zmasirati večje mišice s krožnimi gibi in toplimi dlanmi. Tako pospešite krvni in limfni obtok, malce segrejete noge in bistveno zmanjšate možnost krčev v mečih. Še posebej naj bodo na to pozorni vsi, ki so kdaj koli imeli težave s hrbtenico, poškodbo ali okvaro živcev v nogah.

Besedilo: Savina Vybihal, fotografije: Sabina Plaznik


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media