Afroditini biseri

Zgodbe | mar. '16

Danica Zorin Mijošek in sin Iztok Zorin, ki je 1. januarja prevzel mesto direktorja podjetja.

Kozmetiko Afrodita poznamo vsi, življenjsko zgodbo njene zelo uspešne ustanoviteljice Danice Zorin Mijošek pa poznajo le njeni bližnji. Noče se izpostavljati, in brez lažne skromnosti pove, da se ji niti ne zdi kaj posebnega. Pa je vendarle ustvarila kakovostno blagovno znamko, ki je osvojila domače in tuje porabnike. Še bolj kot ta izjemni strokovni in poslovni uspeh pa jo odlikuje odnos do zaposlenih – kar 130 jih je. O tem pripoveduje njena sodelavka, ki mi tudi predstavi podjetje. Izvem, da vsako jutro za zajtrk poleg kave ali čaja dobijo še rogljiček ali krof, ker se gospa Danica zaveda, da marsikdo nima časa za zajtrk, lačen človek pa ne more delati. Pogosto jih preseneti tudi s sadjem, poleti celo sladoledom ... Pri Afroditi je človek – posameznik – veliko vreden. 

Tega se verjetno ne da naučiti; to mora človek imeti v sebi. In gospa Danica je že rasla ob tako skrbnem odnosu do ljudi. Njen oče je bil mizar, ki je imel do zaposlenih zelo skrben in spoštljiv odnos. V njihovi družini so bile tri hčerke. Na dom jo veže veliko lepih spominov. Kot družina so precej potovali in spoznavali predvsem Evropo – Avstrija in Nemčija sta jim bili že domači, obiskali pa so tudi Francijo, Monako, Nizozemsko. Tri deklice, skrbni starši, potovanja, ki omogočajo svetovljanstvo ... Torej ni čudno, da si je gospa Danica izbrala za tiste čase nov in zato še zelo redek poklic, si mislim. Pa se motim, kajti izvem prav nenavadno zgodbo: »Hotela sem delati z lesom kot oče, želela sem postati mizarka … Ker me niso uslišali, sem mislila tudi na prevozništvo, privlačilo me je tudi gradbeništvo … Skratka – po glavi so mi rojili sami fantovski poklici.«

Teta je odločila

In kako se je znašla v kozmetiki? Za to je zaslužna njena teta, ki je bila zelo napredna in je vedela, kateremu poklicu se odpira prihodnost. Tako je prišla Danica iz domače Rogaške Slatine v Ljubljano na prakso v kozmetični salon. »Kakor hitro sem vstopila, sem se zaljubila v ta poklic.« Kozmetične šole takrat še ni bilo, saj so bili tudi kozmetični saloni prava redkost. V Ljubljani so bili le trije, v vsej Jugoslaviji – takratni skupni državi – pa jih je bilo vsega skupaj okoli deset. V Ljubljani, pravi, ji je bilo všeč, toda po učni dobi – ko je vsrkavala znanje, izkušnje, ko se je učila z največjim veseljem – je morala nazaj domov. V Rogaški Slatini je bilo vedno veliko gostov na termalnem zdravljenju ali oddihu in ženske iz tujine so povpraševale tudi tudi po kozmetičnih storitvah. Hvaležna je bila, da je imela v sklopu term tudi svoj salon, v katerega so sčasoma začele prihajati tudi domačinke.

Ta panoga je bila takrat na začetku, in ker ni bila izbira preparatov prav velika, uvoz pa omejen, se je znašla tako, da je sama pripravljala kreme, »pisane na kožo« posamezni stranki. Dosegala je lepe rezultate in z veseljem razvijala to dejavnost. Zato niti ne more povedati, kdaj in katero kremo je najprej sama pripravila, saj je to počela vse, odkar je imela svoj salon. Delala je – in še vedno dela – s srcem, navdušenjem, kar je pritegnilo ne le številne stranke, ampak tudi njeno mlajšo sestro, dijakinjo ekonomske šole. Zato je to šolanje pustila in se prepustila učenju pri sestri. Celo delovno dobo je bila zaposlena pri njej kot vodja salona. To je prišlo Danici zelo prav, saj se je sama ta čas veliko izobraževala v tujini.

Družina

Že kot deklica je hodila v očetovo delavnico, občudovala njegovo delo in mu pomagala, kolikor je pač mogla. Tako je tudi sama svoje tri sinove ves čas vključevala v delo. Še več – včasih so šli z njo tudi na seminarje, na izobraževanje. Med počitnicami so delali pri Afroditi in tako so tudi oni rasli z odmevnim in uspešnim maminim podjetjem. Seveda pa si je družina privoščila tudi počitnice: pozimi so hodili na smučanje pretežno v Francijo, poleti pa na potovanja – tako kot nekoč Danica s svojimi starši in sestrama. Toda tudi na teh potovanjih je bila v mislih z njo kozmetika – vedno je bila že na letališču prva pot v brezcarinsko prodajalno, da je videla, kaj novega ponujajo, in tudi v tujih deželah »je raziskovala tržišče« in tako prišla do novih idej, novih ugotovitev.

Na fotografiji so njeni trije sinovi (od leve proti desni): Ivo, Iztok in Luka.

Danes pa so vsi trije njeni sinovi tesno povezani z Afrodito. Luka, najstarejši sin, ima svoje podjetje, ki poslovno sodeluje z Afrodito, najmlajši Ivo, ki zaključuje magistrski študij, je tudi vpet v poslovni proces maminega podjetja, Iztok pa je 1. januarja, ko se je mama upokojila, prevzel direktorsko mesto. Gospa Danica pa ima zdaj vlogo prokurista. »Najprej sem v delo vključevala sinove, kasneje njihove partnerke oz. žene in zdaj že nekaj časa tudi vnuke. Moja najstarejša vnukinja Kaja je že zaposlena pri Afroditi, tako kot njena mamica Barbara, ki vodi Beauty center v Rogaški Slatini …« Razveseljuje jo kar osem vnukov (Kaja, Niko, Urša, dvojčici Klara in Zala, Miha, Eva ter Jaš) in seveda njen mož. Zanj pravi, da je najboljši mož pod soncem. On sicer ni del Afroditine delovne skupine, saj ima svoje podjetje v povsem drugi panogi.Rada tudi kuha, vrtnari in se ukvarja z zelišči. Znajde se tudi, ko je treba pogostiti veliko ljudi. Doma ima dovolj priložnosti za to, saj ko se vsi zberejo – skupno kar pet otrok iz njihove družine – je srečna, da jih lahko razvaja. Njeni sodelavci pa pravijo, da se ta njena iznajdljivost pokaže tudi v službi, kjer je vedno »frker« in kjer radi pogostijo svoje obiskovalce. 

45 let

Toliko kot je star sedanji direktor Iztok Zorin, je stara tudi Afrodita. Ob 45. obletnici blagovne znamke je tudi novi direktor pokazal, da jabolko ne pade daleč od drevesa – za zaposlene je organiziral proslavljanje v kristalni palači Rogaške Slatine, namenjen jim je bil tudi slavnostni ognjemet, tako pa je potrdil, kako zelo jih ceni. Sicer pa veljajo za zaposlitev pri Afroditi visoki standardi: »K nam ni lahko priti, tisti, ki jih sprejmemo, pa so zares preverjeno pravi za nas,« pravi Danica, ki je začela graditi kolektiv izobraženih in predanih ljudi. Dve tretjini je žensk, saj je tudi panoga bolj ženska. A to je veljalo do nedavnega, kajti moška kozmetika »dobiva krila« in tudi pri Afroditi imajo poleg ženske in otroške tudi moško linijo. Sicer pa njihovi izdelki nastajajo na osnovi potreb trga – izdelki so prilagojeni starosti, teksturi kože, potrebam ... V osnovi pa so to izdelki za profesionalno nego (za salone) in za domačo uporabo. Tako kot je gospa Danica začela – kreme je ustvarjala prav za določeni tip kože, za določeno osebo – njeno podjetje tudi nadaljuje. V salonu Afrodita je torej obravnava »skoraj na recept« in zato seveda tako zelo uspešna. Novih izdelkov pa se lotevajo zelo premišljeno, saj morajo v razvoj izdelka vložiti veliko denarja in truda. Da so izdelki Afrodita zelo cenjeni tudi na tujih trgih, potrjujejo zgodbe iz Teksasa (ZDA), Avstralije in celo z Arabskega polotoka. V Bahrajnu poteka prodaja kozmetike v lekarnah, dovoljenje za vstop na njihov trg pa dajo zdravniške organizacije. Afroditini izdelki so poželi najvišje ocene. Izjemno odmevni pa so njihovi izdelki razkošne linije Gold. V arabskem svetu so naleteli na poseben »problem«, saj so Afroditine cene za ta bogati trg izredno nizke. Toda ker ima Afrodita globalne cene, jih za njih ne spreminjajo ... Uspešno deluje tudi njihova spletna trgovina, kjer so jih našle tudi stranke iz Skandinavije ter ZDA in še od kod. Skratka izkušnje, kakovostne surovine, pretehtana inovativnost in delo z ljubeznijo oblikujejo njihove izdelke, ki žanjejo uspehe tudi po svetu. Na tuja tržišča vedno vstopajo z izdelki za profesionalno uporabo, ti pa odprejo vrata tudi prodaji izdelkov za domačo nego.

Afrodita – boginja lepote in ljubezni

Danica Zorin Mijošek tudi po upokojitvi nima časa na pretek, njen dan je organiziran in poln. Pravi sicer, da je lena za kakšne telesne dejavnosti, toda aktivno življenje in njeni izdelki ji ne dovoljujejo, da bi se postarala ... Je prava predstavnica zodiakalnega znamenja lev in hkrati še zmaja iz kitajskega horoskopa – v sebi združuje navdihujočo moč, vztrajnost, marljivost in predvsem sonce, ki s svojo toplino in ljubeznijo ovije vse okoli sebe.

Srečali sva se med njenima dvema obveznostma, zato nisva izgubljali časa za statistične in druge podatke, torej nisva govorili niti o tem, kako je gradila sodobno tovarno, kakšne nagrade je dobivala in zakaj ime Afrodita. To je pravzaprav logično – po boginji lepote in ljubezni, ki je bila rojena iz morske pene. Legenda pravi, da so se daleč od svetlobe, v popolni tišini rodili biseri kot lunina rosa in krasili Afrodito. Zato ni naključje, da je vodilna slovenska hiša lepote Kozmetika Afrodita v 45. letu svojega obstoja na podlagi dolgoletnih raziskav ustvarila prav biserno linijo obrazne nege pod imenom Pearl Prestige s pomlajevalnim učinkom. Biseri pa so tudi nakit, ki ga ima Danica zelo rada.

Lahko se je mirno upokojila, saj ima pridne otroke in vnuke, delo v njenem izjemno uspešnem podjetju Kozmetika Afrodita pa strokovno in zanesljivo nadaljujejo tako njeni domači kot ves kolektiv, ki ga odlikuje predanost delu in ustvarjanju. Njena družina in njeni sodelavci so kot Afroditini biseri.

Lidija Jež, fotografiji: osebni arhiv DZM


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media