Zbudimo se iz zaspanosti

Dobro počutje | maj '16

Pomlad je čas prebujanja organizma, ki sledi naravi in dogajanju v njej. S pomladjo pa prihaja utrujenost, smrkanje, pogosta zaspanost in potreba po počitku. Zbuditi se je treba, kajti telo potrebuje kar nekaj časa, da se privadi na spremenjene temperature, daljše dneve in krajše noči. Pri teh težavah nam je v veliko pomoč gibanje v naravi, druženje ter prehrana, ki sloni na pomladni ponudbi iz narave.

Marsikje je ustanovljena šola zdravja (pravzaprav po Sloveniji deluje že 108 skupin v okviru društva Šola zdravja), kjer usposabljajo posameznika za zdravo ravnanje s samim seboj in svojim telesom ter umom. Ustanovitelj tovrstne vadbe v današnjem času je dr. Nikolay Grishin. Vadba in način življenja sta se razširila po večjem delu razvitega sveta. Oblikovale so se vaje, ki so dopuščale in dopuščajo gibanje, prilagojeno posamezniku, kot tudi način življenja. Najprej se je učenje ustalilo na skupinskem gibanju, prehrani iz domačega okolja, druženju na vseh področjih – od hrane do kulture.

Poudarek vseh teorij temelji na jutranji telovadbi. Telo, ki je čez noč skrčeno, potrebuje raztezanje, privoščimo mu raztezanje že v postelji. Globoko dihajmo in se prebudimo v svetel in miren dan. Razgibajmo si sklepe, roke, gležnje, stopala, kolena, vrat in stabilizirajmo glavo s predkloni in zakloni. To je telovadba 1000 gibov. Večji del te telovadbe pa se dogaja na prostem, na travniku, parku, športnem stadionu in drugje. Taka telovadba ne pozna omejitev pri letih udeležencev. Ljudje se odločajo za udeležbo brez poznanstev in z zavestjo, da bodo poskrbeli zase in začeli dan polni volje za življenje.

Kneipp je pogosto s svojimi pripadniki in izvajalci idej izvajal vaje v parku blizu samostana, v katerem je živel. Poseben poudarek je dal gibanju in pomladni prehrani. Poudarjal je uživanje grenke hrane, pitje zadostne količine tekočin oziroma bolje vode, saj mora telo nadomestiti to, kar je izgubilo pozimi. Zbujajmo se s pomladjo in si privoščimo lepe sončne dni, ki smo jih v zimskem času pogrešali.

Gibanje nas vodi k načinu življenja, ki nam lahko pomaga pri kakovostni skrbi za telo in zdravje. Pomembno je, da hodimo vsaj trikrat na dan po 15 minut po obroku, saj tako urejamo in uravnotežujemo krvni sladkor in preprečujemo sladkorno bolezen. Na tak način lahko uspešno pomagamo obvladovati sladkorno bolezen, ki je ena najpogostejših v današnjem času.

Pri vsem tem pa se izogibajmo stresu in slabemu razpoloženju, ki nam zmanjšuje dober namen zdravega življenja. Pravijo, da obstaja samo eno zdravilo zoper velike skrbi: drobne radosti. Izrabi dan!

Maja Artenjak, fotografija: arhiv Šole zdravja


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media