Odprt arhiv za vse obiskovalce

Pomagajmo srcu

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | jul. '16

Leta se ne nalagajo le v naši osebni izkaznici, pač pa tudi v žilah. Te namreč s starostjo izgubljajo elastičnost, trdota žilnih sten pa se povečuje in otežuje živahen pretok krvi. Zaradi manj prehodnih žil je bolj obremenjeno srce, ki ne zmore več delovati s tolikšnim obsegom kot nekoč, kar vodi k srčnemu popuščanju.

Ker srce ne more več črpati dovolj velike količine krvi za presnovne potrebe, so organi slabo preskrbljeni s kisikom in hranilnimi snovmi. Pešanje srca začutimo pri vsakem malo večjem naporu, recimo, hitro se zadihamo že ob hoji po stopnicah ali navkreber. Včasih začutimo neredno (prepočasno ali prehitro oziroma neredno utripanje srca). Ob težavah s srcem moramo seveda na pregled k zdravniku, lahko pa mu pomagamo že prej, da ne opeša.

Zdravju vsega telesa, torej tudi srcu, koristi redno gibanje, vsak dan najmanj pol ure, s tako intenzivnostjo, da se vsaj malo zadihamo. Zlasti primerna je hoja, saj le težko najdemo izgovor, da ne bi šli na kratek, a hiter sprehod. Da ne kadimo in alkohol uživamo v zmernih količinah, je tudi dobro za srce. Enako velja za prehrano: obroki naj ne bodo preobilni in ne preveč kalorični, pazimo, da ne uživamo preveč soli, pač pa več živil z vitamini, minerali in antioksidanti. Na krožniku je priporočljivo imeti večkrat mastne ribe, zlasti sardine in skuše, polnozrnata žita, meso, še posebej perutnino, in temno zelenjavo, zlasti špinačo in brokoli, in vsak dan pojesti nekaj oreškov, na primer arašidov in pistacij. Ta živila med drugim vsebujejo koencim Q10, ki je antioksidant in telo ščiti pred vdorom prostih radikalov. Če ga je dovolj, krepi imunski sistem, izboljša počutje in zmogljivost telesa, vrača elastičnost koži in nas varuje pred stresom. Predvsem pa daje energijo, zato ima po nekaterih raziskavah srce med vsemi organi največjo potrebo po tem koencimu. Kot močan antioksidant lahko prepreči začetek nastajanja ateroskleroze, torej oženje ali celo zamašitev žil.

Koencim Q10 se tvori v telesu, najti ga je skoraj v vseh celicah, tkivih in organih, največ pa ga je v skeletnem in srčnem mišičju ter v jetrih in ledvicah, vendar s staranjem vedno manj. Po 50. letu starosti ga je v tkivih za tretjino ali celo polovico manj kot pri dvajsetletniku. Tudi pri pripravi ali shranjevanju hrane se ga precej izgubi. Ob slabem počutju in utrujenosti ter pri zdravljenju srčnega popuščanja in visokega krvnega tlaka je priporočljivo uživati prehranska dopolnila ali naravna zdravila, ki vsebujejo koencim Q10 v ustreznih količinah. Izberimo takega, ki vsebuje Q10, identičen telesnemu. Vendar pa ne gre prezreti opozoril zdravnikov, da lahko jemanje koencima zmanjša delovanje nekaterih zdravil.

A. Ž.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media