Do angleščine z rokami

Prosti čas | jul. '16

Neverjetno je, s kakšno vnemo so otroci po vsem svetu sprejeli lego kocke. Ustvarjati, kombinirati, sestavljati, graditi, po svoje oblikovati … Za otroka je vse to igra, v resnici pa so to naravne danosti, ki jih ima otrok v veliko večji meri kot odrasli. Poskusimo v ta naravni tok otrokovih sposobnosti vključiti tudi učenje tujega jezika, obenem pa te spretnosti razširiti na vseživljenjsko učenje.

Metoda »mavrične bližnjice« kaže bližnjico do znanja angleščine in si prizadeva učenje jezika približati poti, po kateri mati narava čudodelno nauči otroka materinščine. Triletni Japonček govori japonsko, Indijanček indijansko in naš malček neustavljivo čeblja v slovenščini. Učiteljici materi naravi to uspe na prijazen, prijeten način, brez otrokovega napora in brez strahu pred napako. Otroka vodi po samozavestni in ustvarjalni poti do vedno višjega znanja – od »ibe« do »libe« in naprej do »ribe«. Iba in liba nista napaki, ampak le pot do ribe! Zakaj ne bi po isti poti vsak od nas v katerikoli starosti gradil še znanja tujega jezika? Otrok najlepše razvija ustvarjalnost, samostojnost in domiselnost ob igri, pesmi, pripovedi in pogovoru. K tem istim ciljem je usmerjena naša sestavljanka. Poskušali bomo slediti naravnim potem učenja. Če so stavki, ki jih sestavimo, pravilni – krasno! Če niso pravilni – tudi v redu. Mati narava poučuje sproščeno, brez obremenilne misli na napako. Tudi v življenju je tako. Tudi izgubljena tekma je dober trening. Tudi ob padcu na smučeh treniramo smučanje.

Mavrična bližnjica zajema jezikovno znanje pregledno in celostno na sedmih barvah in tako dopolnjuje šolsko klasiko, ki poučuje jezik postopoma od lekcije do lekcije.

Gradnja iz kock je elementarna ustvarjalna igra. Če jo nadaljujemo, pridemo do elementarne ustvarjalne gradnje tujega jezika. Na razpolago imamo sedem »opek« v sedmih barvah.

 THE GIRL AND HER THREE SMALL CATS ARE IN THE GARDEN NOW.

Metoda »mavrične bližnjice« bistveno poenostavlja učenje, saj ureja temeljno sliko jezikovnih zakonitosti po naravni matematično logični poti. Pri tem poenostavlja angleško slovnico do tistih temeljev, ki so enotni vsem evropskim jezikom, in tako kaže bližnjico tudi do njih. Vsi evropski jeziki imajo enoten jezikovni mehanizem. Sestavljen je iz sedmih »koles«, iz sedmih »lego kock«, iz sedmih »opek«, iz sedmih mavričnih barv, iz sedmih temeljnih besednih vrst – ravno toliko ima mavrica temeljnih barv, to so: rdeči samostalniki, oranžni pridevniki, rumeni zaimki, zeleni števniki, modri predlogi, vijoličasti prislovi in beli glagoli. Zanimivo sozvočje števila mavričnih barv in števila temeljev vseh evropskih jezikov.

 Oglejmo si to jezikovno mavrico za angleški jezik:

Sedem barv ima mavrica,

sedem delov ima angleščina.

Jaz pa sredi njih stojim,

jih vse naenkrat videti želim.

Levo, desno, vse lepo razporejeno,

težave tu ne vidim jaz nobene.

Pogledam malo tu in malo tam,

in že pripravljen sem za pot

po svetu krog in krog.

Igrača za tri rodove

Sestavljanka Do angleščine – z rokami usmerja učenje tujega jezika v igrivo ustvarjalnost in je primerna za otroke in odrasle. Namenjena je vsem – od zgodnjega učenja do univerz za tretje življenjsko obdobje.

Otroci. Za učence nižjih razredov osnovne šole naj bodo sestavljanke predvsem igrača. Učenec gradi stavke, kot bi sestavljal lego kocke. Pomembno je, da spozna barve sestavljank in v kakšne namene uporabljamo posamezne barve.

Otroka med igro seveda ne bomo obremenjevali s slovnico, zanj so sestavljanke le kvadratki različnih barv, vendar barve kvadratkov se bodo otroku trdno vtisnile v spomin.

 »Mucko moram poiskati na rdeči barvi, številko pa na zeleni, kajne?« sprašuje mali radovednež, a nekega dne bo v šoli izvedel, da so rdeči kvadratki samostalniki, zeleni pa števniki. To »šolsko« znanje mu bo padlo na dobro pripravljena tla, saj bo temeljne zakonitosti posameznih barv že poznal. Naš mali šolar se bo tako ob igri z mavričnimi »opekami« izognil mnogim šolskim težavam. Zato je vredno sesti k otroku in se vključiti v njegovo poučno igranje.

Otroka spodbujajmo, da sestavlja stavke po risbicah, ki jih sam nariše. Ob pomoči odraslega naj za novo risbico sam pripravi še nekaj novih rdečih kvadratkov. Drugih dodatnih kvadratkov skoraj gotovo ne bo potreboval, saj je v kompletu zanj dovolj »gradbenega materiala« v drugih barvah.

Sestavljanka št. 1 prinaša na belih kvadratkih le pomožnik biti (TO BE), glagol in glagolski časi bodo na sestavljanki št. 2. 

Starši. Starši šolarjev bodo s tem obšolskim, predvsem »nešolskim» učnim gradivom svojim otrokom lažje pomagali pri njihovi šolski angleščini, kot pa če jim »težijo« z vajami iz šolskih delovnih zvezkov. Če pa se bodo starši postavili v vlogo soigralca in bodo skupaj z otrokom sestavljali stavke, to ne bo več učenje, ampak skupna zabavna igra.

Mavrično preglednico, ki je priložena sestavljanki, pa naj starši pritrdijo na vidno mesto v stanovanju, da otrok vidi in si zapomni sliko jezika (tudi slovenskega, saj je struktura vseh evropskih jezikov enaka). Vsako novo slovnično snov, ki se jo v šoli učijo, naj otrok umesti na eno od sedmih barv na preglednici. Vedno mora vedeti, kje je. To je za vse življenje dolgoročna in pametna usmeritev.

Stari starši. V današnjih časih vseživljenjskega učenja je učenje tujih jezikov v tretjem življenjskem obdobju na tretji univerzi nadvse priljubljena dejavnost.

Sestavljanka, ki je namenjena za obšolsko gradivo, bo prav gotovo tudi na univerzi za tretje življenjsko obdobje občasno ob posameznih urah prijetno popestrila pouk in prebudila v upokojencih mladostno ustvarjalnost. Ne le na univerzi, tudi doma bo sestavljanka pričarala prijetne urice z vnuki v skupni igralno-učni navezi. Stari starši se bodo ob vnuku morda tudi sami učili, morda bodo le obnovili pozabljeno znanje iz svojih šolskih dni, morda pa se bodo ob tem pripravili na poletno potovanje v tuje dežele. Zagotovo pa bodo ob sestavljanki z vnuki doživljali prijetne, zabavne in koristne skupne urice ob sestavljanju, kombiniranju, risanju, pisanju ...

Mavrična bližnjica prinaša temelje slovnice poenostavljeno »narisane« na preglednicah in kaže naravno, preprosto, matematično logično podobo jezika. Poleg nje je Dušica Kunaver, profesorica v pokoju, zasnovala didaktično igračo Angleščina z rokami. Namenjena je zgodnjemu učenju angleščine z igro, predvsem učencem od 1. do 5. razreda. Tudi starše in stare starše bo igra prijetno vključila v otrokovo učenje, saj dopušča mnogo prostora za domišljijo in ustvarjalnost. Za otroka so kartončki le »lego kocke«, s katerimi sproščeno sestavlja stavke ob slikici, ki je natisnjena na zadnji strani priložene brošurice. Najbolje pa je, da otrok sam nariše slikico, ki jo opisuje. 

Dušica Kunaver


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media