Avto, prijazen starejšim voznikom

Prosti čas | apr. '17

Na avtomobilskem trgu smo zadnja leta dobili male terence: suve, crossoverje, križance … Pogosto so to avtomobili, za katere so marketinški strokovnjaki najprej razlagali, da so to vozila za mlade japije in podobne navdušence nad raznimi novodobnimi novotarijami. Sploh ker so to pogosto dizajnerski, drzni in nastopaški izdelki ostrih linij. A kot so presenečeno ugotovili prodajalci avtomobilov, so male suve vzljubili zlasti starejši.

Kaj je na njih tako všeč starejšim? Predvsem so to nekoliko višji avtomobili, v katere vstopamo pokončneje, kar je hrbtenici prijaznejše. Sedeži teh avtomobilov so tudi višje nameščeni, kolena so zato med vožnjo bolj pokrčena, ne tako iztegnjena, kar prav tako ugaja starejšim.

Hkrati so to pogosto dokaj majhni avtomobili, med vožnjo lahkotnejši in okretnejši. Imajo pet vrat, da lahko na zadnje sedeže lažje namestimo svoje vnuke, po zaslugi višjega zadnjega dela pa je na zadnjih sedežih hkrati tudi dovolj prostora, da se lahko druščina štirih skupaj odpelje na izlet.

Pomembna je tudi oprema

Toda avto je lahko starejšim voznikom prijaznejši tudi z opremo. Z elektronskimi pripomočki se je lažje spopasti s hitrejšim prometnim tempom kljub počasnejšim zaznavam in manj »okretnemu telesu«. Težave z oziranjem na stran lahko rešite z elektroniko: privoščite si takšen avtomobil, ki bo, ko boste želeli zamenjati pas, zapiskal in tako opozoril na drugo vozilo v vašem mrtvem kotu. Kamere, tudi takšne, ki vam dajo vtis, da gledate svoj avto v živo iz ptičje perspektive, pa vam pokažejo, kaj je za vašim vozilom pri parkiranju. Sploh pa – naj se sliši še tako strašljivo – sodobni avtomobili znajo parkirati namesto vas. Samo pritisnete na stikalo, avtomobil pa bo samodejno izmeril velikost parkirnega boksa in vrtel volan, da ne boste zadeli robnika ali sosednjih avtomobilov.

Z elektriko in elektroniko se je tudi sicer smiselno dobro založiti. Stekla naj bodo električno pomična tudi zadaj, da se vam ne bo treba ustaviti, ko bo vaš vnuk ugotovil, kako fino je vrteti tisto znano ročico. Priporočamo tudi električno nastavljanje sedežev s spominsko funkcijo – ko boste naslednjič komu zaupali svoj volan, boste samo pritisnili na tipko in vaš sedež bo spet nastavljen po vaši meri.

Razkorak med generacijami se verjetno še najbolj čuti pri ureditvi voznikovega delovnega prostora. Večina najnovejših avtomobilov namreč zahteva kar nekaj računalniškega znanja – armaturna plošča okrog velikega zaslona, občutljivega na dotik, prek katerega upravljamo praktično vse funkcije, razen vožnje, je urejena minimalistično. Marsikateri starejši voznik se bo zato bolje počutil v nekoliko preprostejših starejših avtomobilih z večjim številom namenskih stikal.

In za konec – favoriziram samodejni menjalnik. Pozabite na tiste stare štiristopenjske avtomatike iz osemdesetih let, ki so za prestavljanje porabili nekaj sekund, današnji samodejni menjalniki prestavijo v hipu, ne dvigujejo porabe, pri vožnji pa boste uporabljali le desno nogo.

Miha Merljak


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media