Odprt arhiv za vse obiskovalce

ZDRAVJE KRATKE

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | nov. '17

Zakisanost telesa vodi v slabo prebavo

Neuravnotežena prehrana vodi v zakisanost, posledice so utrujenost, motnje spanja, slab spomin, diabetes, bolezni srca in ožilja, prebavne težave ... Pri zakisanosti pomaga uravnotežena prehrana. Basica z bazičnimi mineralni in dragocenimi mikroelementi stabilizira kislinsko-bazično ravnovesje, zmanjša utrujenost in izčrpanost, podpira duševno vitalnost.

Pozor pred strdki v venah

Po ocenah zdravnikov vsak četrti človek na svetu umre zaradi tromboze ali njenih posledic, a o tej bolezni vseeno premalo vemo, ugotavljajo v Društvu za zdravje srca in ožilja Slovenije. Tromboza je zamašitev arterije (arterijska tromboza) ali vene (venska tromboza) s krvnim strdkom. Venska tromboza nastane v venah na nogah in predelu medenice. Da je nekaj narobe, lahko posumimo, ko se samo na eni nogi pojavi oteklina, noga nas boli, koža je lahko pordela ali bolj topla, ni pa nujno. Ob teh znakih takoj obiščemo zdravnika, saj s hitrim ukrepanjem preprečimo zaplete, zlasti pa posledice. Če ultrazvočna preiskava pokaže strdek, ga razbijejo z zdravili proti strjevanju krvi. Če ne gremo pravočasno k zdravniku, se lahko strdek ali njegov del odtrga in odpotuje v pljučne vene. Nastane pljučna embolija, ki lahko v skrajnih primerih povzroči smrt.

Strdek najpogosteje nastane, kadar oseba dolgo miruje, na primer po dolgotrajnem bolnišničnem zdravljenju, poškodbah, ki zahtevajo mavčno oblogo, ali težjih operacijah, ko se težje gibljemo. Tveganje za globoko vensko trombozo je povečano pri bolnikih z rakom, kadilcih, ženskah, ki jemljejo kombinirano hormonsko kontracepcijo, v nosečnosti in prvem mesecu po porodu ter pri športnikih, ki večkrat dobivajo udarce v noge.

Nevarnost, da se pojavi strdek, se poveča tudi pri dolgotrajnih prevozih z letalom ali avtobusom, ko sedimo zelo utesnjeno. V društvu za srce priporočajo, da med daljšimi obdobji mirovanja večkrat vstanemo, se sprehodimo, na različne načine razmigamo noge, jih dvignemo v zrak in pijemo več tekočine. Dobro je preventivno obuti kompresijske dokolenke, ki jih priporočajo pri krčnih žilah.

 A. Ž. 


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media