KULTURA NA KRATKO

Prosti čas | jan. '18

 Izginjajoče kulture – razstava fotografij 

Na razstavi v Jakčevem paviljonu Dolenjskega muzeja v Novem mestu si lahko do srede marca ogledate portrete staroselcev iz težko dostopnih delov porečja reke Omo v Etiopiji ter iz Arunačal Pradeša in Nagalanda, zadnjih kotičkov divjine v Indiji. Posameznice in posameznike sta Arne Hodalič in Katja Bidovec želela prikazati, kot bi bili posneti v pravem fotografskem studiu, čeprav sta jih fotografirala na odmaknjenih območjih in v zelo težkih razmerah. Fotografije so lepe in zanimive, kar ni čudno, če vemo, da je Hodalič tudi urednik fotografije pri reviji National Geographic Slovenija, Katja Bidovec pa prejemnica nagrade Hanna Hardta za izstopajoče dosežke študentov medijskih in komunikacijskih študij.

Kemija podobe Tihomirja Pinterja

Retrospektivna razstava fotografij Tihomirja Pinterja pomeni prvo pregledno predstavitev obsežnega avtorjevega opusa, ki vse od začetka šestdesetih let do danes nastaja v črno-beli analogni tehniki. Čeprav gre za fotografa, ki je ustvarjalnost v tem mediju gojil vzporedno s svojim poklicem kemika in farmacevta, je v skoraj šestih desetletjih svojega ustvarjanja razvil prepoznaven avtorski slog ter v svoji temnici izpopolnil mojstrstvo klasične fotografske tehnike. Tokratno razstavo spremlja pregledna monografska publikacija, ki ne prinaša le poglobljene umetnostnozgodovinske obravnave obsega in pomena Pinterjevega opusa, temveč tudi dokumentacijo, zbrano na podlagi arhiva, ki ga je avtor zaupal v hrambo Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani, ter skoraj sto petdeset reprodukcij originalnih črno-belih fotografij, nastalih v avtorjevi temnici. Na ogled v Galeriji Jakopič do začetka marca.

Povezave – pregledna razstava Borisa Jesiha

Boris Jesih: Vrata, litografija, 1983

Boris Jesih se je umetniško uveljavil konec šestdesetih let. Pod vplivom poparta se je z geometrijskim preoblikovanjem vsakdanjih predmetov odzival na značilnosti duha časa in se kasneje usmeril predvsem v krajinarstvo. Kot grafik se odlikuje v tehnikah visokega in ploskega tiska, z vrhuncem v barvni litografiji. Kot nagrajenec 13. mednarodnega grafičnega bienala leta 1979 (posebna nagrada za mladega avtorja) je opozoril nase s serijo litografij, katerih nabor imajo v zbirki Mednarodnega grafičnega likovnega centra. Na razstavi so na ogled tudi risbe, slike in fotografije, s katerimi poudarjajo povezave v njegovem ustvarjalnem procesu in med njegovimi deli. Na ogled do 11. marca.

Čakalnica – smrtno resna komedija

Rifle in Lado

Dva mojstra humorja, ki nikakor ne počivata v miru, Janez Hočevar Rifle in Lado Bizovičar se v komediji znajdeta na koncu predora, v čakalnici za odhod v onstranstvo. V Čakalnici čas ni več dimenzija, ni novinarjev in medijev, socialnih omrežij, telefonov in televizije. Znašla sta se v svetu po smrti, v katerem sta prisiljena razgaliti svoji komedijantski duši. Priče smo soočenju dveh generacij, dveh karier in dveh osebnosti, ki sta med seboj skrivnostno povezani. Na odru se o tako smrtno resnih stvareh še nikoli ni govorilo tako drzno in »za crknit« smešno. Pripravite se na napet večer, poln presenečenj in smeha, ki si ga boste zapomnili, pravita režiserja predstave Uroš Fürst in Dejan Batoćanin. Na ogled v Siti teatru BTC.

N. B. 

Neva Brun


Vaši komentarji


© 2019 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media