Nakup avtomobila naj bo premišljen

Prosti čas | apr. '18

Na zadnje sedeže je vstopanje občutno lažje, kadar se vrata odpirajo v smeri vožnje.

Nakup novega avtomobila je prelomno dejanje, ker izprazni račun, načeloma pa naredi tudi precejšnje veselje. Nakup avtomobila v zrelih letih običajno pomeni tudi uresničenje mladostnih ali zatrtih želja. Tu pa se že skriva past. Kupiti si na stara leta športni avtomobil je lahko težka neumnost. Nizka streha, še nižji sedež in trdo vzmetenje so za prenekatero telo ovira, ki hipoma uniči vse veselje. Večino nas vsaj nekje že trga. To pa pomeni, da se v avtomobil komaj še »zbašemo«.

Za boljšo predstavo si poglejmo nekaj številk iz domačega okolja. Sedež kuhinjskega stola je 45 cm od tal. Tako višino imajo tudi sedežne garniture in večina postelj. Ali imate občutek, da je to prenizko? Da težko vstajate?

Veliko lažje bi bilo zlesti na avtomobilski sprednji sedež po starem, torej če bi imela sprednja vrata tečaje na srednjem stebričku (ki mu v stroki rečemo stebriček B). Tudi na zadnje sedeže je vstopanje občutno lažje, kadar se vrata odpirajo v nasprotno smer od danes običajne, torej v smeri vožnje. Takšna vrata je imela prijazna in dovolj visoka Oplova Meriva, ki pa na trgu ni imela pravega uspeha. Skozi takšna vrata je tudi veliko preprosteje posedati in pripenjati vnučke na otroške sedeže.

V tovarniških podatkih, ki so zapisani v reklamnih materialih, ni podatkov o višini voznikovega ter sopotnikovega sedeža. Tudi podatek o višini med sedežem in streho je le pogojno kaj vreden, ker sporoča samo, kako prostoren je občutek v vozilu. Za dobro počutje bi moralo biti nad glavo še za dlan prostora. Če ga je za klobuk, je to krasno. Zato prvi nasvet: avtomobila ne izbirajte na osnovi reklamnih oglasov, pač pa s preizkušanjem. Sestavite si listo prioritet in izločajte avtomobile, ki nimajo tistega, kar človek v zrelih letih potrebuje.

Na nizko vgrajen sedež je težko sesti, a se je še težje dvigniti z njega. In tu trčimo na naslednja pomembna detajla, ki ju zelo radi spregledamo: kako prostorna je vratna odprtina in kako teče stebriček A, torej prvi stebriček karoserije, ki prehaja iz šipe v streho. Bolj strmo postavljen stebriček A omogoča občutno lažje vstopanje v avtomobil.

Vsi, ki imajo težave s hrbtom in vratom, bi morali iz izbire najprej izločiti vse avtomobile, ki imajo sedež nižje od 60 cm in premalo prostora za vstopanje. Ljudje s težavami v hrbtu vstopajo v avtomobil tako, da najprej sedejo in šele potem povlečejo noge v vozilo. Zanje so najbolj pripravni avtomobili bolj škatlaste oblike, vsekakor ne predolgi mestni terenci.

Priporočljiv je samodejni menjalnik

Vsak voznik začne s starostjo izgubljati sposobnosti za vožnjo. Nekateri težje prenašajo gnečo. S tem imajo težave tudi mlajši vozniki, ki prihajajo s podeželja in se v nervoznem mestnem ritmu ne počutijo več udobno. Nekateri se hitreje razburijo. Nekateri preprosto potrebujejo več časa, da postorijo, kar je pač v prometu treba postoriti.

Zakaj slovenski voznik ne mara samodejnega menjalnika, je vprašanje za milijon dolarjev. Američani se s samodejnimi menjalniki vozijo že vse od zmage v II. svetovni vojni. Usklajeno upravljanje sklopke, prestavne ročice (bodimo odkriti, da med počasnim premikanjem avtomobila prenekateri menjalnik prav nerad vklopi prvo prestavo), pedala za zavoro in pedala za plin je zahtevno početje. Veliko preprosteje je le prekladati desno nogo s pedala za zavoro na pedal za plin. Vse drugo naredi avtomobil brezhibno, hitro in mehko. Mar ni to olajšanje, ki vozniku in sopotnikom pomeni več varnosti in udobja? Izredno preprosta postane počasna vožnja s speljevanjem v klanec, ker samodejni menjalnik sam zadržuje avtomobil, da ne drsi nazaj.

Privajanje na avtomatiko je kratko, pač toliko, da izzveni privzgojeno delo z levo nogo. Potem gre tako udobno naprej, da človek sploh ne razume več, zakaj se je otepal samodejne sklopke in menjalnika.

Dober razgled

Vozniki s težavami s hrbtom in vratom bi morali biti pozorni na dovolj visoke sedeže.

Proizvajalci v avtomobile vse pogosteje tlačijo novotarije, ki niso nujno potrebne za vožnjo. Zaslon na dotik ni prijazen, ker zahteva več pozornosti kot običajno stikalo. Kamera za vzvratno vožnjo? Ni potrebna, če je oblika avtomobila takšna, da omogoča dober pogled v vse smeri. So pa zvočna tipala dobrodošla pri parkiranju v mestni gneči – toda le, če zares učinkovito zaznavajo prostor.

Izjemnega pomena je, ali je mogoče v vse smeri nastaviti oba sprednja sedeža. Kajti šele tako bo počutje dobro, vožnja pa varna. Ogrevanje ali zračenje sedežev ni nujno potrebno, ker v mrazu in vročini to odlično opravlja prevleka iz ovčje kože. Predvsem v mrazu je koristna, ker sedanje na mrzle sedeže še poslabša težave s hrbtom.

Mitja Gustinčič


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media