Lahko nam primanjkuje magnezija

Dobro počutje | apr. '18

Čeprav je magnezij odlična pomoč proti krčem, je to le ena izmed težav, pri kateri lahko pomaga. Pogosti glavoboli, mišični in trebušni krči ter slabost, motnje v delovanju srčno-žilnega sistema, nezbranost, nemir so le nekateri od znakov, ki opozarjajo na pomanjkanje tega pomembnega minerala. Magnezij je četrti najpogostejši mineral v človeškem telesu in je življenjsko pomemben. Prispeva namreč k normalnemu delovanju mišic in živčnega sistema.

Do pomanjkanja magnezija lahko privedeta neuravnotežena prehrana in stres, ravnovesje se lahko poruši tudi zaradi pretiranega uživanja alkohola ali ob jemanju določenih zdravil (npr. diuretikov, kemoterapevtikov in antibiotikov). Večje težave s pomanjkanjem magnezija občutijo tudi sladkorni bolniki, bolniki s celiakijo in starejši, predvsem zato, ker se z leti celična presnova upočasni in je absorpcija iz hrane slabša.

Priporočena dnevna količina zaužitega magnezija naj bi bila za odraslega človeka (odvisno od starosti in spola) približno 300 do 350 mg na dan. V rastlinskih in živalskih živilih je magnezij zelo razširjen, vendar je njegova vsebnost zelo različna. Visok delež magnezija vsebujejo stročnice, zelenolistna zelenjava, izdelki iz žitnih zrn, nekateri oreščki (predvsem indijski in arašidi), banane in tudi nekatere ribe. Kljub raznovrstni hrani se lahko zgodi, da pride do pomanjkanja. Prekomeren stres namreč preprečuje učinkovito absorpcijo magnezija v telo. Kadar ste utrujeni, napeti, razdražljivi in se težko miselno zberete, je zelo verjetno kriva premajhna količina magnezija v telesu.

V prehranskih dopolnilih je magnezij najpogosteje v dveh oblikah, in sicer v obliki oksida in obliki citrata. Glavna razlika med njima je v absorpciji, oksid se težko absorbira, medtem ko se citrat zelo dobro absorbira v telo. Magnezijev oksid se uporablja bolj za čiščenje debelega črevesa in blagodejno vpliva na prebavila. Magnezijev citrat pa ima številne blagodejne učinke, predvsem na mišice in tkiva. Prehranska dopolnila z magnezijem je priporočljivo kupovati v lekarni, kjer je zagotovljena kakovost.

T. G.  


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media