Odprt arhiv za vse obiskovalce

Ravnotežje potrebuje moč

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | maj '18

Izbiri danes opisanih vaj je botrovala potreba ljudi različnih starosti, ki jih videvam vsak dan. Želijo okrepiti predvsem ravnotežje in moč, hkrati pa se počutiti vesele in notranje trdnejše.

Navidezno enostavno prestopanje je lahko zelo zahtevna vaja tako za začetnike kot tudi resne rekreativce. Če se boste potrudili za pravilno izvedbo ter seveda vztrajali, boste kmalu občutili izboljšanje moči in ravnotežja, zmanjšanje občutljivosti za vremenske spremembe, po neravnih terenih boste hodili lažje in stabilnejše. 

Tokrat bomo za ogrevanje globoko vdihovali svežost mladega brstja in svetlih pomladanskih barv, ki bodo telo napolnili s svežim zrakom. Med hojo lahko z rokami sproščeno opletate okrog sebe, tudi stresanje nog bo razbremenilo sklepe ter močneje pognalo kri po žilah. Če boste vztrajali kakšno minuto, boste začutili močnejše bitje srca ter zrak globoko v pljučih. Priporočam, da vse omenjeno izvajate, dokler se še počutite sproščeno, nato še nekaj minut nadaljujte svojo običajno hojo in se šele nato lotite posameznih vaj in celotne povezave.

Izvedba za začetnike

V pravilni osnovni drži (slika 1), ko so stopala postavljena rahlo narazen in navzven, telo je vzravnano in sproščeno, roke na bokih pa podpirajo držo, naredite vsaj tri običajne vdihe in izdihe. Nato ob vdihu dvignite desno koleno (slika 1a) samo toliko, kolikor zmorete z lahkoto, in ga spustite. Nato trikrat vdihnite in izdihnite v osnovni drži (slika 1b) in popravite telesno držo, tako da iztegnete hrbtenico. Sledijo dvig levega kolena (slika 1c) in vdih ter takoj nato spust kolena med izdihom. V osnovni drži (slika 1d) se spet poravnajte, medtem ko trikrat čim bolj naravno vdihnete in izdihnete.

Izvedba za zahtevnejše rekreativce 

Potek vaje je enak kot prej, le da v prvem nadaljevanju dvig kolena zadržujete za dva vdiha in izdiha ter počitek podaljšate na pet vdihov in izdihov. Po vsakokratni povezavi sprostite telo s stresanjem iz vaje za ogrevanje. Ko zmorete držati dvignjeno koleno, obenem pa ohraniti osnovno vzravnano držo, in to brez težav za dva vdiha in izdiha, si lahko sami podaljšujete čas dvignjenega kolena. Obvezno pa vmes počivajte.

Najvztrajnejši se bodo lahko izurili do vrhunske izvedbe, ki je videti kot počasno gibanje brez kakršnih koli sunkovitih gibov.

Sproščeno razgibavanje z otroki (slika 2) z izmeničnim potiskanjem rok z dlanmi naprej in nazaj prinaša veliko razbremenitve. Kljub temu je vaja naporna. Osnovna drža odraslega v polpočepu ali počepu zahteva kar precej moči v nogah in tudi celem telesu. Če dodamo še zasuke v zgornjem delu telesa levo in desno, ki obremenijo tudi ledveni del hrbtenice, ni odveč pripomniti, da se po vaji takoj razgibajte s kroženji z boki v obe smeri. 

Z odraslimi pa je sprostitev v paru (slika 2a) predvsem koristna ob delu in po njem. Zaradi prilagajanja pri potiskanju se ponovno krepi ravnotežje, spontano pa se razvije moč v rokah. Zasuk vratu in pogled vstran ter premikanje lopatic razbremenilno delujeta na celo telo.

Ob koncu se je prijetno spontano pretegniti in vsaj trikrat pošteno vdihniti in izdihniti.  

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media