Previsok sladkor škoduje 

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | maj '18

Nezdrava prehrana ter pomanjkanje gibanja sta glavna krivca za povišan sladkor v krvi. Predelana živila in hrana z umetnimi dodatki vsebuje velike količine sladkorja, s čimer v telo vnesemo preveliko količino glukoze. Ta je sicer glavni vir energije, a če je je preveč, lahko povzroči škodo zlasti na očeh, ledvicah in živčevju, hkrati pa pripomore k hitrejšemu staranju.

Zdrava odrasla oseba ima na tešče krvni sladkor od 3,8 do 6,1 m mol/L. Kar je več, že pomeni začetek sladkorne bolezni. A še preden se ta razvije, nam telo z določenimi znaki sporoča, da je sladkor previsok in da mu to ne ustreza. 

- Prekomerno uriniranje. Če morate pogosto na stranišče, tudi ponoči, pa sploh ne pijete veliko. Telo skuša prekomerno količino glukoze iz telesa odstraniti z odvajanjem vode.

- Zamegljen vid. Previsok krvni sladkor povzroči otekanje očesnih leč, zaradi česar je vid občasno zamegljen.

- Utrujenost in težave s koncentracijo. Ko telesu primanjkuje inzulina, s težavo prenaša glukozo iz krvi v celice, zato se počutimo utrujene.

- Suha usta zaradi visoke ravni glukoze v krvi in slini.

- Počasno celjenje ran in ureznin. Visok krvni sladkor poškoduje živce in lahko vodi do slabega kroženja krvi.

- Nenehna lakota, želja po sladki hrani.

- Težave z želodcem. Sladkor upočasni delovanje želodca, kar vodi do napihnjenosti, bolečin v trebuhu, omotičnosti in bruhanja.

- Povečana žeja. Ker so ledvice prisiljene prekomerno delati, da bi filtrirala in absorbirala odvečni sladkor, potrebujejo veliko tekočine.

- Suha in srbeča koža zaradi slabega kroženja krvi.

- Ponavljajoča se vnetja mehurja, ledvic …

- Težave z živčevjem, mravljinčenje in odrevenelost na določenih predelih, težave z erekcijo pri moških.  

- Preveč maščobe na trebuhu poveča odpornost tkiv proti inzulinu, spodbuja vnetja in vpliva na strjevanje krvi.

Ko opazite te znake, najprej spremenite prehrano in se začnite ukvarjati z redno telesno dejavnostjo. Z jedilnika črtajte sladkarije in gazirano pijačo in hrano z visokim glikemičnim indeksom (GI), ki vsebuje veliko glukoze. Priporočljivo je jesti čim manj jedi iz bele moke (kruh, testenine), škrobna živila, malo maščob in več beljakovinske hrane (pusto meso, pusti siri, skuta, jogurti z manj maščobami, jajca, orehi itd.) ter veliko sadja in sezonske zelenjave. Raven sladkorja pomagajo uravnavati tudi nekatera zelišča in začimbe, na primer cimet, česen, bazilika ...

A. Ž. 


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media