Krepko igrivi v poletje  

Dobro počutje | jun. '18

Slika 1

Krepitvi trebušnih in hrbtnih mišic se je priporočljivo posvečati redno, po možnosti vsak dan, saj mišični steznik telesa vzdržuje telesno držo, ki je osnova za vse vsakodnevne dejavnosti, delo in tudi ukvarjanje s športom. Spretnostna igrica ob sproščanju še izboljšuje koordinacijo ter krepi možgane.

Da bi se izognili pretiravanju in predvsem razvili občutek za moč, so namenjene današnje vaje. Zadostuje, da vsako pravilno izvedete vsaj petkrat. Če jih boste delali redno, se bodo mišice najprej okrepile, nato pa boste z istimi vajami pridobljeno moč z lahkoto vzdrževali.

Slika 1a

Slika 1b

Ležite na hrbtu, stopala in kolena so malo narazen in roke ob telesu (slika 1). Ob vdihu dvignite glavo, močno pritisnite brado na prsi, in kolikor zmorete, stisnite mišice celega trebuha in po možnosti tudi zadnjice. Ob tem morajo biti lopatice in ves spodnji del hrbta tesno v stiku s tlemi (slika 1a). Zelo pomembno je, da ob tem rame tiščite ob tla, kolikor morete. Takoj po končanem vdihu izdihnite, iztegnite kolena in roke iztegnite nad glavo. Kolikor zmorete, raztegnite celo telo (slika 1b). Med enakomernim dihanjem se še pretegnite in se vrnite v začetni položaj s pokrčenimi koleni. Celotno povezavo vaj z neprekinjenim dihanjem skozi nos ponovite vsaj petkrat. Če nimate dovolj moči, bo zadostovala ena sama ponovitev, celotno vajo pa ponovite čim večkrat na dan.

Slika 2

V lanski poletni številki sta opisani dve predvaji današnje vaje, ko najprej ob vdihu dvignete le zgornji del telesa in roke, nato pa še spodnji del z nogami. Današnja različica vaje, ko dvignemo istočasno roke, zgornji del hrbta in noge, je najtežja (slika 2), saj aktivira cel hrbet naenkrat in raztegne tudi cel sprednji del telesa. Na ta način se močno krepijo hrbet, ritnice in zadnji del nog, je pa treba biti pozoren na to, da v nobenem položaju ne zadržujemo dihanja. In ne vznemirjajte se, če ne boste mogli dvigniti rok in nog istočasno ali visoko. Za večino je dovolj že, če začutijo napetost celega hrbta ob poskusu dviga. Vajo ponovite na trdi podlagi vsaj trikrat.

Slika 3

Slika 3a

Slika 3b

Slika 3c

Igra med delom in po njem vas lahko nasmeje, sprosti in razvedri ter prinese nov delovni elan, še posebej če so ob vas najmlajši, ki jih kar razganja od radovednosti in novosti. Verjemite, da se bodo takoj odzvali na igro ploskanja. Najprej je plosk pred telesom (slika 3), sledi plosk v paru (slika 3a), nadaljujete spet s ploskom pred telesom (slika 3b) in zaključite z nežnim udarcem po stegnih (slika 3c). Ponavljate, kolikokrat želite, in lahko tudi stopnjujete hitrost ploskanja. Prikazano povezavo lahko obogatite po svoje s ploski po diagonali in drugimi kombinacijami po lastni želji.      

 Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje 


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media