Prepletanje prstov

Dobro počutje | sep. '18

Vaja 1

Dlani s prsti in zapestji so naše čarobno orodje, s katerim nenehno nekaj delamo ali ustvarjamo. Kostne strukture so iz številnih zapestnih kosti, dlančnic in prstnic. Živci skrbijo za normalno delovanje mišic na rokah in izvajanje finih gibov, ki so odvisni tudi od našega pravilnega načina življenja, preprečevanja poškodb, prisilnih drž ter lajšanja bolečin, ko pride do obrab sklepov. Še preden posežemo po tabletah, si pomagajmo s kopelmi, rahlo toploto in najrazličnejšimi vajami.

Tokrat preizkusi obračanje sklenjenih dlani s prepletenimi prsti po metodi Feldenkrais. Za vadbo izberemo trda tla ali ravno ležišče, če nam ustreza, si glavo podložimo z blazino, ki naj ne bo previsoka. Uležemo se na hrbet in v mislih potujemo po celem telesu ter opazujemo, kateri deli telesa bolj pritiskajo na podlago, kako čutimo hrbtenico v celoti. Pozornost usmerimo na ramenski obroč navzdol po roki do prstov, ugotovimo, ali je ena roka bolj odmaknjena od telesa, ali je obrnjena drugam in ali se dotika tal drugače kot druga roka.

Ležimo na hrbtu s skrčenimi nogami, razmaknjenimi za širino kolkov, da podplati plosko in stabilno ležijo na tleh. Obe roki s prepletenimi in sproščenimi prsti ležita na trebuhu, komolci in lopatice sproščeno ležijo na podlagi. 

Vaja 1: sukanje podlakti gor in dol. Prste na rokah prepletemo in položimo dlani na trebuh, medtem ko so komolci ves čas na podlagi. Zgornji del rok zadržimo tako, kot sta, ko počasi obračamo obe podlakti z zapestji in prsti proti glavi in ju nato zasučemo proti nogam. Ves čas skušamo zadržati prepletene prste. Ni cilj, da naredimo velike gibe in veliko ponovitev, pomembno je, da so komolci ves čas na tleh, prsti sproščeni in dlani mehke. Ves čas dihamo. Vprašamo se, ali opravljajo naše mišice kakršno koli dodatno delo, smo napeti v vratu, ramah, stiskamo zobe, obrazne mišice. Po nekaj ponovitvah počivamo in bodimo pozorni, ali so se pojavili kakršni koli novi občutki v ramah, prsnem košu ali trebuhu.

Vaja 2 a

Vaja 2b

Vaja 2: prepletimo prste drugače, kot smo vajeni. Dvignemo roke in pogledamo, kateri palec je na vrhu. Zamenjamo položaj palca in vseh drugih prstov tako, da so prsti malo drugače prepleteni. Položimo jih na trebuh in opazujemo, kako se počutimo, ko so prsti prepleteni na način, ki nam ni običajen.

Vaja 3

Vaja 3: sukanje ene podlakti gor, druge dol. S prsti, prepletenimi na drugačen način, obrnemo eno podlaket proti glavi, drugo pa proti nogam ter pazimo, da ne razpletemo prstov, pač pa jih rahlo gnetemo. Zaznamo dihanje, sproščenost celega telesa. Po nekaj ponovitvah položimo roke na podlago, iztegnemo noge, počivamo in v mislih »skeniramo« položaj celega telesa, kako se prilega tlom.

Majda Anžin, fizioterapevtka


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media