Odprt arhiv za vse obiskovalce

Spretnost, ravnotežje in moč  

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | jan. '19

Slika 1 a

Vse troje je združeno v gibanje, ki je na videz zelo enostavno in za katerega marsikdo kmalu ugotovi, da le ni tako zelo enostavno. In otroška igrala prav gotovo niso samo za majhne otroke. Prikazane vaje lahko preizkusite tudi na dobro postavljeni lestvi, pri tem pa upoštevajte pravilo plezalnega prijema, ki smo ga opisali v lanski oktobrski številki.   

V hladnejših dneh najboljše ogrevanje dosežemo z aktivno stopnjevano hojo, ki jo pred začetkom drugih vaj spet postopoma umirjamo. Telesu dobro denejo tudi krožni gibi, saj zmehčajo sklepe in tako celotno gibanje naredijo lahkotnejše. To je še posebej pomembno, da kri pod oblačili ob hladnejših zunanjih temperaturah čim bolj lahkotno potuje po telesu. Ni odveč opozorilo, da je dobro vzeti s sabo še dodatni tanjši in topel kos oblačila, ki ga boste po intenzivnejšem gibanju takoj oblekli. Saj veste, da otroke vedno opozarjamo, da jih ne sme zazebsti, ko so oznojeni.

Slika 1 b

Pri prvi vaji stopite na plezalo iz vrvi ali lestev in spustite zadnjico in spodnji del telesa (slika 1a). Roke iztegnite, kolikor morete. Nato se z rokami potegnite naprej in navzgor ter boke potisnite naprej ter iztegnite celo telo. Stisnite tudi zadnjico (slika 1b). Po vsakem potegu navzgor se spočijte in prav tako se po vsakem spustu dobro pripravite na pravilen poteg in dvig. Vaja krepi celo telo. Če ugotovite, da imate premalo moči za dvig, si pomagate tako, da pred dvigom na hitro stisnete vse mišice trupa in se dvignete. Po tako napornem potegu in dvigu se obvezno spočijte in vajo ponovite. Število ponovitev je odvisno od vaše moči.

Slika 2

Stopanje na plezala iz vrvi, letvenik ali pravo lestev za trening izvajajte na spodnji prečki, po kateri se počasi premikate levo in desno, in če zmorete, tudi gor in dol (slika 2). To vam zaradi varnosti najbolj priporočam. Vmes spustite proti tlom najprej eno nogo in nato še drugo ter za trenutek obvisite. Zatem počasi spustite noge na tla in prav tako počasi še stoje zaokrožite z rameni in kolki. Tudi to vajo ponovite vsaj dvakrat.

Slika 3

Prsni koš in zgornji del hrbta najlažje in najučinkoviteje raztegnete tako, kot je prikazano na sliki 3. Če nimate možnosti raztega ob plezalu ali lestvi, lahko približek dosežete tudi s stoječim aktivnim raztegom tako, da roke dvignete visoko nad glavo in se rahlo usločite nazaj. Ob tem se potegnete navzgor in potisnete boke naprej, rame pa obvezno spustite in se potrudite, da kolikor zmorete, odprete prsni koš. Po domače: telo se malo nagne nazaj in za trenutek napne kot lok. Ne pozabite na enakomerno dihanje. 

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje 


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media