Škoda zaradi soli in peska

Prosti čas | feb. '19

Sneg na smreki je prijeten simbol zimske idile. Sneg na cesti pa povzroča skrbi. In stroške. Kakšna sreča, da je bila do zdaj mila zima s padavinami. Sicer je v Sloveniji zimska služba v uradni pripravljenosti med 15. novembrom in 15. marcem. Zunaj tega časovnega okvira pa gre v akcijo vsakič, ko jo vreme zagode.

Posipanje cest s soljo in peskom preprečuje sprijemanje snega z voziščem in ob nizkih temperaturah pojavljanje ledenih krp na vozišču. Na hitrih cestah delavci zimske službe solijo in plužijo, peska načeloma ne uporabljajo. Na stranskih cestah pa ga posipajo vsakič, ko kaže na poledico. S stališča varne vožnje je preventivno posipanje s peskom in soljo (in magnezijevo raztopino) nujno. Za voznike zelo udobno. Ima pa tudi stranske učinke, kot bi rekli farmacevti. Recimo rjo. Ali razbito šipo.

Sol na podvozju

Sol je krasna garancija za razplamtevanje rje na kovini. Kdor svoj avtomobil skrbno parkira v ogrevani garaži, a ga od spodaj redko spere, si ne dela ravno usluge. Na toplem ima solna raztopina najlepšo možnost, da se zagrize v kovino: v pločevino karoserije, nosilce, obese, blažilnike, pločevinaste zaščite okoli zavornih kolutov, vpetja zavornih cevi ... Raje ne začnimo seštevati, koliko stane menjava delov izpušnega sistema.

Kaj storiti? Na prenekateri bencinski črpalki že imajo avtopralnico samopostrežnega tipa. Tam praviloma ni gneče. Za majhno plačilo z visokotlačnim pršilnikom sperete karoserijo in podvozje avtomobila. Če si ne upate ravnati s pršilno pištolo, vprašajte za pomoč prodajalce. Ni potrebe, da bi človek avtomobil opral, kot da gre na razstavo. Dovolj je, da ga dobro splaknete – zato ni potreben velik pritisk, pač pa dovolj vode.

Kdor ima visokotlačni pršilnik doma, je na boljšem, ker lahko pogosteje poskrbi za avtomobil. Vendar pazite, da vam na poledenelih tleh naslednje jutro ne spodrsne. Zato je treba mokroto in sneg z dovolj ostrim peskom in soljo posipati tudi doma.

 Pesek razbija

Pesek, ki po posipanju ostaja na vozišču in ga pnevmatike pobirajo s tal, z veliko silo udarja v karoserijo. Najbolj izpostavljena mesta so vogali pragov in zadnji loki blatnikov. Čeprav tovarne nekaj naredijo za kemično in mehansko zaščito karoserije in komponent, je zadnje čase mogoče videti, da je zaščita bolj skromna.

Ko se bo zima iztekla, bo treba zelo dobro oprati avtomobil od zgoraj in spodaj. Potem pa ga bo treba zapeljati na pregled poškodb. Prav zaradi tega je pametno imeti svojega mehanika. Prijazno bo pogledal in ocenil situacijo. Če bo predlagal takojšnje saniranje poškodb, privolite v to. Ko se rja razpase, jo je težko poceni preprečiti. Če bo predlagal obnovo zaščite podvozja, vam in vaši denarnici želi samo dobro.

Pesek poškoduje barvo

Iz podatkov služb, ki izvajajo zimsko službo, izhaja, da uporabljajo pesek – drobljenec v debelini med 4 in 8 mm. Če je drobljenca preveč, pnevmatike med zaviranjem zdrsnejo, zavorna razdalja se močno poveča in lahko treščite. Prilagodite hitrost vožnje in povečajte varnostno razdaljo! Tudi v suhih ovinkih in cestnih odcepih je pesek grožnja, ker se zaradi delovanja pnevmatik nabira v večje površine. Zato opazujte vozišče in vozite z občutkom (in ne s strahom).

Precej rado se zgodi, da med vožnjo v koloni in kljub ustrezni varnostni razdalji izpod koles spredaj vozečih vozil prileti večji kamen v šipo in jo poškoduje, odkrhne. To je precejšnja nesreča za denarnico, ker je skoraj nemogoče najti krivca. Ko zaslišite močan pok na vetrobranskem steklu, najdite prvo varno parkirišče in preglejte, kaj se je zgodilo. Če je šipa odkrhnjena, je to največkrat poškodba v velikosti nohta. To lahko specialisti sanirajo … če v poškodbi ni preveč umazanije. Zato poškodbo takoj prelepite z nalepko. In čim prej obiščite specializirano delavnico za popravilo šip.

Pesek (drobir) povzroča tudi poškodbe na laku. Te se pojavijo na sprednjem delu med žarometi, robu motornega pokrova, stebričkih in nad vetrobranskim steklom. Spomladi te male poškodbe sanirajte z lakom, ki ga kupite v steklenički s čopičem v pokrovčku. Poznati pa morate tovarniško kodo barve svojega avtomobila. Pri delu morate imeti mirno roko, da kapljico laka kanete na poškodovano mesto. 

Smrad v kabini

Rja in izrabljenost komponent se rada oglasita s smradom v potniški kabini. Če zavohate izpušne pline ali smrad izgorelega olja, naj bo to takojšnji alarm. Vdor izgorelih plinov v sistem prezračevanja pomeni, da je nekje resna napaka. Lahko kaplja olje iz motorja ali izgoreva na izpušni cevi. Iz tega lahko nastane požar. Morda je čas načel gibki del izpušnega sistema. Morda je popustilo tesnilo, ki je zaradi starosti otrdelo. Včasih je vzrok zelo skrit in se bo mehanik kar namučil.

Smrad v kabini je resna zadeva. Zaradi izpušnih plinov človeka zaboli glava … in lahko tudi zaspi. Za večno.

Besedilo in fotografiji: Mitja Gustinčič


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media