Avtocesta in varnostna razdalja

Prosti čas | jun. '19

Imamo prometne zakone. Imamo predpisane brutalno visoke kazni: za neupoštevanje varnostne razdalje je od 300 do 500 evrov in odvzem 3 do 5 točk. A se na to vsi požvižgajo, saj je nadzor nad izvajanjem zakonov slab. Prometna policija dogajanja ne nadzoruje. Voznik, ki zgledno spoštuje predpise, spravlja v nevarnost sebe in svoje potnike. Celo v predorih je tako, čeprav je tam zapovedan še posebno strog režim hitrosti in varnostne razdalje.

Na avtocesti je z zakonom predpisana najmanjša varnostna razdalja. Ta naj bi pri normalni hitrosti vožnje ustrezala razdalji, ki jo vaše vozilo prepelje v času 2 SEKUND. Torej dovolj počasi izgovorite številki 21, 22 in opazujte ograjo ob cesti ter si skušajte ustvariti vtis o prevoženi razdalji. Pri 100 km/h je to 55 metrov; pri 130 km/h je to 72 metrov. Koliko metrov je to v naravi? Pri hitrosti 100 km/h bi lahko v minimalno varnostno razdaljo 55 metrov stlačili kar tri tovornjake vlačilce, »šleperje«.

Zdaj pa razmislite, kako nevarno blizu vozimo na avtocesti. Povejte to še otrokom in sosedom. Morda bo kaj zaleglo.

Posebej neprijetna so na avtocesti prehitevanja. Prva nevarnost so vozniki, ki se po prehitevanju prehitro vrnejo na svoj vozni pas in se postavijo tik pred prehitevano vozilo – tudi tu bi morali upoštevati pravilo 2 SEKUNDI pa še pogledati bi morali v vzvratno ogledalo, da bi ocenili, ali je vračanje na pas varno.

Drugo in še večjo nevarnost povzročajo hitri vozniki, ki pridivjajo po levem pasu, arogantno bliskajo z lučmi in odganjajo voznika, ki po njihovem mnenju prepočasi vozi ali prehiteva. Takšna vožnja je seveda obsojanja vredna. A kaj pomaga zgražanje, ko pa takšnega norca, skoraj že morilca, nihče ne ustavi.

Z bliskanjem in vožnjo tik do blatnika spredaj vozečega avtomobila spravlja v strašno neugodno situacijo voznika spredaj, ki bo zato skušal (pri neudobno veliki hitrosti vožnje!) čim hitreje in ostro zapustiti vozni pas. Ob tem tvega, da bo njegov avtomobil začelo zanašati. Največkrat se umika tako, da se kar vrine med vozila na desnem pasu. Zato imajo v hipu vsi prekratko varnostno razdaljo.

Kaj naj počasnejši voznik naredi, da bo prav? Lahko mu svetujemo, da nadaljuje vožnjo po svojem pasu in se skuša v lahnem (!) loku varno vrniti na desni pas, ko bo dovolj prostora. To bi bilo pametno, toda kaj, ko »norec« zadaj vozi s prekratko varnostno razdaljo.

Edina možnost, da se voznik obvaruje nevarnih situacij, je, da opazuje dogajanje v vzvratnem ogledalu, oceni hitrost vožnje prihajajočih vozil od zadaj in tistih ob strani in izbere najprimernejši trenutek. 

Izjema, ko je gneča.

Ena sekunda je zakonsko pravilo minimalne varnostne razdalje, ko se vozila zgostijo v kolono in vozijo z zmanjšano hitrostjo. Pri 60 km/h bi to predstavljalo razdaljo 16 metrov ali tri dolžine avtomobila.

Besedilo in fotografija: Mitja Gustinčič


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media