Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | okt. '19

PRAVICA DO URGENCE IN SAMOPLAČNIŠTVO

Bralka sprašuje, kdaj ima pacient pravico obiskati urgenco, da ga zaradi »nenujnega« stanja ne bi zavrnili, oziroma v katerih primerih mora obisk na urgenci plačati.

Urgenca oziroma splošna nujna medicinska pomoč je namenjena zdravstveni oziroma medicinski oskrbi, ki jo zdravnik oziroma zdravstveno osebje izvede pri osebi, ki je zaradi bolezni ali poškodbe nujno zdravstveno ogrožena. Urgenco potrebujejo tudi osebe, katerih zdravstveno stanje se je nenadno in zelo hitro poslabšalo, kar je privedlo do življenjske ogroženosti. Obisk urgence oziroma nujne medicinske pomoči je torej »rezerviran« za res nujne primere.

Predpisi določajo, da je obisk urgence potreben, če nas duši, močno boli v prsih ali izgubljamo zavest, če nam nenadoma ohromi del telesa, če nenadoma dobimo glavobol z bruhanjem ter motnjami vida, govora in/ali spomina z visoko temperaturo ali brez nje, če bruhamo, izkašljujemo ali odvajamo kri ali črno, smrdeče, mazavo blato, če nenadoma dobimo hude bolečine v trebuhu in imamo trd trebuh, če imamo novonastale motnje srčnega ritma in če imamo več dni visoko temperaturo ter smo ob tem omotični, oslabeli, bledi, potni in imamo neobičajno nizek krvni tlak.

Nujnih storitev, s katerimi se zdravijo zgoraj omenjena zdravstvena stanja, ni treba plačati. To velja za vse nujne obiske urgence po vsej Sloveniji, in sicer tako osebno kot tudi z reševalnim vozilom. V tujini veljajo drugačna pravila.

Za vsa druga zdravstvena stanja pa naj bi načelno veljalo, da niso nujna in so posledično samoplačniška. Cenik zdravstvenih storitev, ki bodo opravljene, in informacijo, da bo zanje treba plačati, pacient dobi že pred opravljenimi pregledi oziroma preiskavami. Zdravstveno osebje mu predloži tudi obrazec, pri katerem s podpisom soglaša, da bo v nenujnih primerih obravnavan kot samoplačnik.

Poudaril bi, da je praksa urgentnih ambulant glede presoje nujnih stanj in morebitnega samoplačništva nenujnih storitev različna. Zato svetujem, da v primeru, če ste v dvomu, ali je vaše zdravstveno stanje nujno ali ne, pokličete v urgentno ambulanto ali kar na telefonsko številko 112, kjer vam bo osebje svetovalo glede tega. Enako lahko storite tudi neposredno ob obisku urgence.

                                                                                      


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media