Zima nas ne sme presenetiti!

Prosti čas | nov. '19

Bom odkrit. Zoprno mi je pisati o takšni temi, ki se s koledarsko natančnostjo ponavlja iz leta v leto in bi po vseh merilih morala biti že vsem znana vsaj kot slovenska himna. Ko pa pade prvi sneg, človek ne more verjeti svojim očem. Nekateri avtomobilisti očistijo le za en komolec široko režo na vetrobranskem steklu in s snežnim turbanom na glavi hitijo najprej v vrtec, potem pa v službo. Kot da niso pri zdravi pameti ...

Življenje z zimo je rahlo specifično, zato je potrebnih nekaj vedenjskih pravil in osnovnih priprav, da ne pride do zoprnih situacij in presenečenj.

Ni je sile na tem svetu, ki bi bila sposobna razumeti, zakaj tako veliko voznikov ne upošteva varnostne razdalje. Drug drugemu se »prilepijo na odbijač«, peljejo razmeroma hitro, in ko se nekaj zaplete, seveda poči. Fizika pove, da mora biti varnostna razdalja dolga za vsaj dve sekundi vožnje: pri 80 km na uro avtomobil v eni sekundi prevozi 22 metrov. Torej? Varnostna razdalja 44 metrov ali 8 dolžin avtomobila je komaj dovolj dobra.

Kako bomo torej šli v zimo? Previdnejše. A to ne pomeni cincajoče. Seveda je precej težko razumeti, kako se avtomobil vede na mokrem in spolzkem vozišču. Zato naj vam ne bo nerodno na meglen dan, ko so vse ceste smrkave, zapeljati na prazno parkirišče pred katero izmed trgovin. Tam pošteno pritisnite na pedal zavore, da začutite, kako reagirajo in kaj naredi avtomobil. Ne bo odveč, če malce zaokrožite v levo in desno in zraven dodajate plin. Tako boste hitro dobili občutek, kdaj pnevmatike zdrsnejo. Povejte za ta trik še svojemu polnoletnemu naraščaju.

Zimske gume? Tu ni dileme. Na mrzlem asfaltu, mokrem asfaltu in v svežem snegu so boljše od letnih ali celoletnih. Pika. Stanejo, seveda stanejo, a niso drage. Dobro zimsko gumo premera 15 palcev lahko kupite za 50 evrov. Ker je njihova doba trajanja štiri, pet sezon, je strošek na eno zimo dobesedno zanemarljiv.

Najbolj praktično seveda je, da so zimske gume že na svojih platiščih, tako odpade premontaža, ki tudi nekaj stane.

Morda ni odveč opozoriti na kakovost pnevmatik. Najmanj tvegano je kupiti pnevmatike dobrih znanih znamk, ki morda stanejo deset ali petnajst evrov več za kos. Pnevmatike iz tretjega sveta so še vedno neznanka in dosegljivi podatki s testov govorijo, da so vozne lastnosti lahko vprašljive.

Avtomobil potrebuje nego

Kaj pa tekočine? Nekaj malega nege je seveda treba posvetiti tudi avtomobilu. Kot prvo je treba v rezervoar za pranje stekel naliti tekočino, ki ne zmrzuje. A to verjetno ne bo dovolj, da bi bila stekla zares čista. Tudi gumice na brisalnikih se starajo. Na srečo nadomestni brisalniki niso več dragi, prodajajo jih že v samopostrežnih trgovinah, zato ni smiselno vztrajati pri izrabljenih, ki umazanijo na steklu le razmažejo.

Da ne bi po deževju ali pranju avtomobila zmrzal blokirala ključavnic, jih je treba popršiti z ustreznim sredstvom, ki maže in odstranjuje vlago. Popršite še tečaje vrat, pa ste že skoraj zmagali. Skoraj – kajti namazati je treba še tesnila. Glicerin je čisto dovolj dober, da z njim namažemo vsa gumijasta tesnila okoli vrat in pri steklih.

Ali se vam pozimi meglijo stekla? To je zoprno in nevarno. Klimatska naprava razvlaži zrak! Z vklopljeno klimatsko napravo in nastavljeno prijetno temperaturo bodo stekla v hipu suha.

Če pa imate občutek, da je v avtomobilu stalno preveč vlažno, je to znak za alarm. Povsem mogoče je, da karoserija v dežju pušča in se pod preprogami nabira voda. Preverite. V prtljažniku in kabini poglejte in potipajte, ali je vse suho. Včasih se voda nabira za stranskimi oblogami prtljažnika. Če ima avtomobil v oblazinjenju vratca, preverite, kaj se skriva za njimi.

Avtomobil bi bilo pametno zračiti vse leto. Kar pozabljamo, da lahko ob odprtih vratih in prtljažniku avtomobil dobro presušimo. Pa še vonj se popravi.

Preveč snega? Po pameti in po zakonu snega ne smemo voziti na strehi. To pomeni, da je treba avtomobil pred vožnjo pošteno očistiti. Učinkuje mehka metla na dovolj dolgem ročaju.

Zamrznjena stekla je treba dobro zdrgniti, da se iz avtomobila neovirano vidi v vse smeri. Če avtomobil parkirate na prostem, potem je dober trik pokrivanje sprednjega in zadnjega stekla s kartonom ali namenskim aluminijastim pregrinjalom za stekla. To močno skrajša priprave za vožnjo. Predvsem pa pomislite, ali je vaša vožnja res tako nujna, da je treba zapeljati v sneg, led in kaos na slabo očiščenih cestah.

Ko pa greste na pot, poskrbite, da bo v rezervoarju dovolj goriva, sicer boste imeli problem z ogrevanjem kabine. Rokavice, kapa, odeja in bolj topli čevlji naj bodo stalno v prtljažniku. Pa tudi kakšen prigrizek pride prav v zastoju.

Besedilo in fotografija: Mitja Gustinčič


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media