POISKALI SMO ODGOVOR: Plačilo omogočeno le z gotovino

jan. '20

V uredništvo smo dobili dve zelo podobni vprašanji bralcev, in sicer ali lahko ponudniki storitev pri plačilu zahtevajo le gotovino in zavrnejo plačilo z bančno kartico. Zanimivo je, da sta oba naletela na tak primer v zobozdravstveni ambulanti (pri zasebnikih s koncesijo), kjer niso hoteli sprejeti kartice, pač pa le gotovino. Gospod, ki je bil v tej ambulanti prvič, je imel kar nekaj težav, da je našel bankomat. Gospa pa je imela s sabo premalo gotovine, in ker je stalna pacientka, so ji zagotovili, da lahko preostanek denarja prinese drugič, vendar je bila »prizadeta, ker vse račune redno plačuje«. Oba pa sta dobila račun.

Odgovor smo poiskali na Tržnem inšpektoratu RS. Kot so zapisali, predpisi ne določajo načinov plačil, ki bi jih morala podjetja sprejemati za plačilo blaga ali storitev, ki jih ponujajo. Ali se bo podjetje odločilo za omogočanje kartičnega plačila ali ne, je njegova poslovna odločitev, saj so s tem načinom plačila povezani tudi določeni stroški. Podjetje, ki se odloči, da bo ponujalo tudi možnost kartičnega plačila, običajno to označi na vhodu v poslovni prostor ali v samem poslovnem prostoru. V tako označenem poslovnem prostoru mora podjetje ta način plačila tudi dejansko omogočati. Podjetje za sprejem kartičnega plačila sicer lahko postavi tudi določene pogoje (omejitve), vendar mora s temi pogoji potrošnike ustrezno (pravočasno) seznaniti, še zatrjujejo na tržnem inšpektoratu.

Anita Žmahar


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media