Moč in gibljivost na deblu

Dobro počutje | feb. '20

Slika 1: pritisk z dlanmi navzdol

Tokrat predstavljamo dve vaji, s katerima si lahko popestrite sprehod in obenem razgibate stopala, dlani in hrbtenico ter okrepite celo telo. 

Sprehod, ki ga začnete s počasnimi koraki in potem hitrost počasi stopnjujete, je že sam po sebi ogrevanje. Če sprehajalec pozna in upošteva nekaj osnovnih načel, je sprehod z eno ali dvema vajama idealna telesna obremenitev, ki zadošča za ohranjanje osnovne telesne kondicije in gibljivosti.

Poglejmo, katera so tri osnovna načela. Prvo in temeljno je enakomerno dihanje skozi nos. Ob tem se zrak pred prihodom v pljuča očisti in ogreje, kar je še posebej pomembno v zimskem času. Drugo je stopnjevanje obremenitve (hitrosti in intenzivnosti) pri prav vsaki obremenitvi in se lahko pri posamezniku razlikuje od dneva do dneva pa tudi vmes. Tretje načelo je razbremenitev in sprostitev. 

Kot prvo vajo pred sprehajanjem predlagam nekaj nežnih pritiskov dlani na mizo (slika 1) in zatem razbremenitev zapestij s kroženji. Če se odpravljate na daljši sprehod, lahko vajo naredite kleče na tleh s spodvitimi prsti na nogah.

Slika 2: opora na deblo

Ko je telo dobro ogreto, ste pripravljeni za oporo na deblo (slika 2). Če je le mogoče, naj ostanejo boki čim bolj v isti ravnini s hrbtenico ali le malo dvignjeni, roke pa iztegnjene. Prste na nogah spodvijte, kolikor zmorete. Pogled je najbolje usmeriti navzdol. V tem položaju se je dobro malo potruditi, vse mišice telesa napeti in ob enakomernem dihanju položaj za trenutek zadržati.

Slika 2a: Uleknjeno telo v opori

Takoj zatem roke iztegnite, kolikor zmorete, pogled usmerite naprej in dvignite brado, boke pa spustite, da se telo ulekne (slika 2a). Občutek raztezanja na stegnih, trebuhu in vratu naj bo blag, prav tako poravnava zgornjega dela hrbtenice. Vajo ponovite vsaj dva- do trikrat. 

Slika 3: masaža dlani

Dlani in zapestja se prijetno razbremenijo z valjanjem polenca med dlanmi (slika 3). Valjanje polenca navzgor in navzdol po dlani ogreje prste, razgiba zapestja in zmehča vse pritiske, ki so bili ustvarjeni s prejšnjo vajo. Je pa to resnično enostavno premetavanje polenca tudi sprostitev za vse, ki ste na kakršen koli način z delom obremenjevali roke in zapestja. Predstavlja namreč idealno masažo, ki svoje blagodejne učinke od prstov in dlani prenaša po celem telesu.     

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje 


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media