Inkontinenca pri moških ni posledica staranja 

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | jun. '20

Inkontinenca prizadene približno dvakrat manj moških kot žensk, a še zdaleč ni redka, čeprav o njej manj govorimo. Pogostejša je pri starejših moških, ne gre za logično posledico staranja, pač pa  je največkrat povezana s povečanjem prostate in težav, ki jih to prinaša.

Stresna inkontinenca je najpogosteje posledica kirurških posegov v urogenitalnem predelu (na primer odstranitev prostate, operacija sečnega mehurja), pri katerih pride do poškodbe živcev ali mišic okoli sečnice, spodnji del mehurja pa nima več zadostne podpore. Zadrževanje urina je odvisno le še od zapiralke sečnice, ki je včasih prešibka, da bi zadržala urin v stresni situaciji, ko se pritisk v trebušni votlini poveča – pri dvigovanju težjih bremen, smejanju, teku … Stresna inkontinenca se pojavi pri vsakem tretjem operiranem moškem v prvih šestih mesecih po operaciji prostate, po enem letu pa je inkontinenten še približno vsak šesti moški.

Kadar pride do prekomerno aktivnega sečnega mehurja oziroma do nepravilnega krčenja sečnega mehurja, se razvije urgentna inkontinenca. Zanjo je značilno pogosto uriniranje in občutek močnega nenadnega tiščanja na vodo, zaradi česar prizadetemu pogosto ne uspe pravočasno priti do stranišča. Pravega vzroka za urgentno inkontinenco ni mogoče vedno odkriti.

Pretočna inkontinenca je lahko posledica zapore sečnice (najpogosteje zaradi povečane prostate ali zoženja sečnice) ali pa oslabele krožne mišice mehurja. Urin zastaja v mehurju, ko je povsem poln, pa lahko že vsak dodatni priliv urina v mehur ali že rahlo povečan pritisk na mehur povzroči uhajanje urina po kapljicah. Moški občuti močno tiščanje na vodo, vendar ta odteka le po kapljicah.

Po mokrenju pa uide nekaj kapljic urina še po obisku stranišča, ker se mehur med uriniranjem ne izprazni povsem. Pogost vzrok za kapljanje urina je povečana prostata ali oslabljene mišice medeničnega dna.

Pomaga trening mišic medeničnega dna

Za diagnozo urinske inkontinence pri moškem sta včasih dovolj že klinični pregled pri specialistu urologu in pregled urina, včasih pa so potrebne kompleksnejše preiskave.

Na nekatere dejavnike tveganja za njen nastanek  (družinska izpostavljenost, nevrogene okvare, postoperativna stanja) ne moremo vplivati, na nekatere druge pa lahko. Pomaga zmerna telesna aktivnost, zmanjšanje morebitne prekomerne telesne teže in opustitev kajenja, pri prehrani pa izogibanje alkoholu, kavi in gaziranim pijačam ter močno začinjenim jedem, ki dodatno dražijo sečni mehur. 

Zdravljenje je odvisno od vrste inkontinence in stopnje težav, najprej pridejo v poštev manj invazivne metode in sprememba življenjskega sloga. Pomemben je režim uživanja tekočin, a razen pred spanjem omejevanje vnosa tekočin ni priporočljivo. Le v zadnjih urah pred spanjem se je priporočljivo izogibati pretiranemu vnosu tekočine, ker se s tem nekoliko zmanjša potreba po uriniranju v nočnem času. Pri urgentni inkontinenci pomaga trening mišic medeničnega dna s keglovimi vajami, v pomoč so tudi elektromagnetna stimulacija in zdravila, ki vplivajo na krčenje mišice v steni mehurja. Pri najtrdovratnejših primerih inkontinence so na voljo tudi kirurške metode zdravljenja.

Pri inkontinenci je treba skrbeti za ustrezno in redno higieno ter po potrebi uporabljati pripomočke (ščitnike, vpojne predloge in hlačke), ki preprečujejo  tudi neprijeten vonj in omogočajo večjo zaščito ter samozavest.

Keglove vaje za moške
Keglove vaje so vaje mišic medeničnega dna, kjer se z izmeničnim stiskanjem in sproščanjem krepi zunanja mišica zapiralka sečnega mehurja. Moški naj najprej ugotovi, katere mišice so tiste, ki jih je treba stiskati. Gre za mišice med penisom in zadnjikom. Če je stisk mišic pravilen, lahko preveri tako, da sočasno s stiskanjem s prsti pritisne na področje med modi in zadnjično odprtino. Vaje izvaja tako, da močno stisne mišice medeničnega dna, zadrži pet, šest sekund in jih potem sprosti. Postopek naj nekajkrat ponovi. Vaje so preproste in jih lahko vsak moški izvaja kadar koli in kjer koli, po možnosti vsaj trikrat na dan. Izboljšano stanje se opazi po šestih do osmih tednih vsakodnevne vadbe.

M. Č.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media