Za boljšo odpornost pljuč

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Prosti čas | apr. '20

Odpornost pljuč proti boleznim lahko hitro izboljšamo na številne načine, zato upoštevajte navedene nasvete.

Več vode pomeni manj sluzi. Če so pljuča dobro hidrirana, bodo za okužbe manj dovzetna. Ko pijemo manj vode, povečujemo zasluzenost pljuč. Telo poskuša preprečiti, da bi z dihanjem izgubljalo vodo, ki je primanjkuje, zato gosti sluz v pljučih in s tem ustvarja ugodno gojišče za respiratorne viruse.

Pekoči okusi razpršujejo sluz. Hren, vasabi, ingver, čili, česen, čemaž in podobne pekoče začimbe imajo dokazano delovanje na razprševanje sluzi. Hkrati tudi redčijo kri in pospešujejo limfo, kar dodatno izboljša delovanje »komunalnih« služb v telesu.

Dobre maščobe krepijo pljuča. Že v starih časih so pri pljučnicah pripravljali obkladke s svinjsko mastjo in lojem. Tudi uživanje kakovostnih protivnetnih maščob je zelo koristno. Z uživanjem kakovostnih maščob omega-3 in srednjeverižnih nasičenih maščob (surovo maslo, kokosova maščoba, delno tudi ekološka svinjska mast) bodo celične ovojnice kompaktnejše in se virusi ne bodo mogli kar tako vtihotapiti vanje. In nasprotno – vnetne maščobe omega-6, ki dominirajo v klasičnih margarinah, rafiniranem olju in industrijsko procesirani hrani, slabijo celične ovojnice in jih naredijo ranljivejše za vdor virusov.

Sonce in vitamin D3. Številne študije dokazujejo, da je vitamin D odličen varnostnik za pljuča. Ker v tem času še ne moremo računati na tistega, ki ga ustvarja izpostavljanje sončnim žarkom, pomaga uživanje kakovostnih naravnih oblik vitamina D. Poiščite D3 – aktivno obliko vitamina D.

Topljenje sluzi ne sme biti prehitro! Pri mnogih okužbah pljuč pride do zapletov, ko začnejo z močnimi sredstvi (pre)hitro topiti sluz, ki se potem ne izloči in »zaliva« pljuča. Posebej slaba kombinacija nastane, ko po eni strani topimo sluz, z drugimi sredstvi pa »blažimo kašelj«, kar pomeni, da onemogočimo izločanje sluzi iz telesa. Najbolj preizkušena sredstva za naravno topljenje sluzi in olajšano izločanje le-te z izkašljevanjem so sirupi in pripravki iz bršljana. Priporočljivo je tudi uživanje sirupov iz borovih ali smrekovih vršičkov, meda s trpotcem, meda z ingverjem ...

Dihajte boljši zrak! Zrak v zaprtih prostorih zelo hitro postane »iztrošen« in telesu več jemlje, kot da. Četudi ste bolni, morate skrbeti, da je prostor, v katerem bivate, dobro prezračen. Vsako uro za minuto do dve naredite prepih v prostoru. Za kakovost zraka in notranjo dezinfekcijo dihal pa poskrbite tudi z eteričnimi olji. V izparilnik nakapljajte 4 do 6 kapljic eteričnega olja borovcev, evkaliptusa, janeža ipd. in boste hitro lažje zadihali. Hkrati boste razkužili zrak.

Navlažite zrak! Suhost zraka povečuje možnost okužb, zato merite vlažnost v prostoru, in če ta pade pod 35 odstotkov, začnite uporabljati vlažilnike ali sušite perilo (oprano z naravnimi sredstvi, da preprečite dodatno draženje dihal s kemikalijami). Vlažne sluznice veliko lažje izločajo varovalne snovi (t. i. lizocim), ki onemogočajo vdor patogenov. Suhe sluznice pa so lahek plen.

Ne pomagajte virusom! V času, ko se telo bori z virusi, boste sabotirali lastni imunski sistem, če boste uživali hrano, ki povečuje količino sluzi na sluznicah dihal (mleko, beli sladkor, bela moka in izdelki iz njih). Izogibajte se tudi industrijsko pridelani hrani, v kateri je veliko aditivov. Napredovanje virusov zavira bolj bazično učinkujoča prehrana: več zelenjave, čemaža, začimb, alg, ječmenove trave, kopriv.

Prestavite spomladansko pospravljanje! Izognite se vsemu, kar bo dodatno obremenilo vaša dihala. Fin prah, agresivne snovi v čistilih, barvilih, umetne dišave v prostoru, osvežilci zraka, cigaretni dim ... – vse to so huda dodatna bremena za vaša dihala.

Odpravite zaprtje! Za konec je pomembno, da ne pozabimo še na ta ukrep. Večdnevno zaprtje namreč povečuje zakisanost telesa in neposredno vpliva na večjo dovzetnost pljuč za okužbe. Mogoče je ravno to razlog, da so starejši ljudje, ki so pogosto zaprti, tudi dovzetnejši za pljučnice in druge težave s spodnjimi dihali. Prehrani dodajte več dragocenih sluzi (npr. luščine trpotca, laneno seme, semena chia), ki bodo blagodejno pospeševale prehod hrane skozi debelo črevo. Koristno je tudi povečati vnos sirotke, kisave, molkosana in drugih fermentiranih koncentratov, ki pospešujejo gibanje črevesja in preprečujejo razraščanje patogenov v debelem črevesu. Če ne gre drugače, v času nevarnosti okužb naredite tudi klistir. Čisto črevo bo zelo olajšalo delovanje pljuč in tudi v primeru vročine zmanjšalo možne zaplete. 

Piše: Sanja Lončar


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media