Odprto srce in krepko telo

Dobro počutje | maj '20

Slika 1: Dihanje sede skozi nos

Znana pričevanja dokazujejo, da je v času stiske najpomembnejše obdržati odprto in zdravo srce ter imeti krepko telo in duha. To je tudi vodilo predstavitve današnjih vaj, ki so na videz običajne in enostavne. Kdor jih bo izvajal natančno po opisu in predano, se bo kmalu prepričal, da je naslov popolnoma ustrezen.     

 Ker poznate že veliko vaj za ogrevanje, je dovolj, da vas opomnim na nujnost rednih dnevnih sprehodov. Najpomembnejše je, da hodite tako hitro, da vsaj nekaj minut zavestno čutite, kako intenzivneje ste pognali kri po žilah in poglobili dihanje. Kdor začne tako hoditi in obenem spremljati reakcije svojega telesa, ta hitro ugotovi, da se med takim sprehodom ne more pogovarjati. Dolžino sprehoda naj si določi vsak sam glede na trenutne zmožnosti. Med postanki je koristno zaokrožiti z vsemi sklepi. Najprej krožite z zapestji in nadaljujte vse do ramen, nato od gležnja do kolkov ter zaokrožite z boki. Med hojo in med izvedbo vaj se trudite, da dihate izključno samo skozi nos. 

Sedite vzravnano in udobno na stol ter samo dihajte skozi nos (slika 1). Globina dihanja ni pomembna, najpomembnejše je, da zavestno spremljate vdih in izdih. Ob vdihu napolnite s svežim zrakom celo telo, prav do podplatov, in nato mirno izdihnite. Zraka nikdar ne zadržujte – ne po vdihu ne po izdihu. Takšno dihanje umirja in uravnoteži celotno delovanje telesa in duha. Predstavljate si lahko, da se telo ob vdihu rahlo razširi kot balonček, ki ga ob izdihu spontano spuščate. Naredite vsaj deset vdihov in izdihov.

2a: Osnovna vzravnana drža telesa...

Vaja odpiranja prsnega koša in srca je izjemna (sliki 2a in 2b). Potrudite se čim bolj posnemati položaj na sliki. Kolikor je mogoče, poravnajte držo in brado, komolce potisnite čim bolj navzgor, dlani pa za rameni spustite navzdol. Rame naj bodo spuščene.

2 b: ... poteg komolcev gori in dlani nazaj dol

Ob vdihu se iztegnite navzgor (komolci) in navzdol (dlani), ob izdihu se samo sprostite. Ponovite vsaj dvakrat oziroma tolikokrat, kolikor zmorete, da začutite poravnavo hrbta med lopaticami ter intenziven razteg pod pazduhami in prsnem košu spredaj.

Slika 3: močno, kratko, hitro in izjemno izdatno

Tudi pri zadnji vaji le posnemajte prikazani položaj (slika 3). Ob vdihu zategnite vse mišice telesa kar se da hitro v smeri navzgor in nato napetost takoj popustite. Zadostuje že ena sama ponovitev pravilno narejene vaje, če vam jo bo uspelo narediti trikrat, zaslužite oceno odlično.   

Za konec se spočijte leže na hrbtu in enostavno uživajte nekaj minut.

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media