Prvo zelenje z vrtov

Dobro počutje | maj '20

Ribji burger z mlado špinačo

Mesec maj je po starem poimenovanju veliki traven, ki se do zdaj še ni izneveril imenu – kljub nekaj mrzlim dnevom. In tako se veselimo nove mlade zelenjave, ki jo znamo koristno uporabiti. Le še nasvet: mlado zelenje čim manj in čim manjkrat kuhajte ali pecite, saj vsebuje številne minerale in vitamine.

Ribji burgerji z mlado špinačo

Za 4 osebe potrebujemo:

600 g pustega ribjega mesa brez kosti in kože (file osliča, postrvi, lososa, tune …)

krepko pest listov mlade špinače

sol, poper

manjšo neškropljeno limono

oljčno olje

druge sestavine za burger: 4 bombete, kečap ali sladko-kisli namaz ali jogurtov namaz, liste solate, karamelizirano čebulo ...

Priprava: V mešalnik damo ribje meso, zelenje, limonino lupinico in meljemo minuto ali dve, da se sestavine začnejo vidno sprijemati. Zmes zvrnemo na delovno površino, razdelimo na 4 dele in vsakega oblikujemo v lepo polpeto. Vse polpete položimo na krožnik in pospravimo v hladilnik za pol ure. 

V tem času pripravimo dodatke: liste solate ali drugega zelenja, omako za premaz kruha, lahko tudi karamelizirano čebulo.

Ohlajene polpete premažemo z oljem po zgornji strani, ponev na štedilniku segrejemo. Polpete zvrnemo v ponev (ali na žar) z naoljeno stranjo, pečemo 2 minuti, med peko premažemo po zgornji strani in polpeto obrnemo ter spečemo še po drugi strani.

Kruh prerežemo in na hitro popečemo v ponvi, nato sestavimo svoj burger: na kruh damo malo omake, zelenja, nato polpeto, čebulo ali kaj drugega po izbiri in čim prej ponudimo kot samostojen obrok.

Različice: Uporabila sem osličev file in mu dodala sezonsko špinačo ter čemaž. Odlična bi bili mlada čebula ali česen, listi redkvic, cvetovi brokolija, blitva. File lososa ali tune je veliko bolj krepkega okusa in mu lahko dodamo papriko, feferon, čebulo, v burger pa več dodatkov za jedi z žara.

Opomba: Za karamelizirano čebulo narežite 2 čebuli, na maslu pražite do rahlo rjave barve, nato posolite in posladkajte z veliko žlico sladkorja. Po minuti je gotova. Za jogurtov namaz v posodici zmešajte jogurt, sol, limonov sok.

Popečen sir za žar na posteljici iz listov rdeče pese

Za 4 osebe potrebujemo:

500 g sira za žar

3 pesti listov mlade rdeče pese (ali rukole, mladih listov redkvic, mlade špinače)

manjši por

sol

oljčno olje

Priprava: Liste rdeče pese oplaknemo in na grobo narežemo. Če so manjši in mladi, jih pustimo kar cele. Stresemo jih v ponev in prav hitro popečemo, da ovenijo. Na koncu jih solimo, popramo, prelijemo z oljčnim oljem in preložimo na krožnik.

Por narežemo na kolobarje in prihranimo. Sir za žar narežemo na rezine, ki jih postopoma popečemo v ponvi na malo olja. Pečene preložimo na krožnik in pustimo nekje na toplem. Nato popečemo še por. Takoj postrežemo za lahek obrok.

Različica: Listom rdeče pese dodajte na kocke narezano slanino.

Sladkorni grah kot solata

Potrebujemo:

3 krepke pesti sladkornega graha

žlico oljčnega olja

balzamični ali jabolčni kis

strok česna

Priprava: Sladkorni grah umijemo, na hitro blanširamo (stresemo v slan krop, kuhamo 2 do 3 minute) in ohladimo. Okisamo ga kot solato in začinimo s česnom. Ponudimo ob pireju iz krompirja, korenja, kolerabice in blitve ter popečenem zrezku.

Koristen nasvet: Sladkorni grah res priporočam, saj hitro vzklije in tudi obrodi v kratkem, ima pa veliko vlaknin, ki koristijo pri prebavi. Lahko ga jemo kar surovega ali pa ga blanširamo za solato ali prilogo. Uporabljamo ga kot stročji fižol, le da ga kuhamo res kratek čas.

Mojca Koman, univ. dipl. inž. živ. tehn., fotografije: Krištof  Koman


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media