S hlajenjem in masažami nad bolečino

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | maj '20

Bolečine v mišicah in sklepih so daleč najpogostejši zdravstveni problem med prebivalci Slovenije in drugih razvitih delov sveta. Skoraj vsak posameznik se v življenju sreča s temi bolečinami, ki pa so zelo različne. Tudi simptomi so pogosto različni. Bolijo nas lahko mišice, kosti, vezi ter kite po vsem telesu ali samo na določenem delu.

Težave s kostno-mišičnim sistemom se začnejo pojavljati zgodaj, z obremenitvami in degenerativnimi spremembami pa pri starejših skokovito naraščajo. Z naraščanjem deleža starejših in debelosti ter z upadanjem telesne dejavnosti se bo še izraziteje povečal vpliv teh zdravstvenih težav na posameznika in družbo. Problem so predvsem tiste bolečine, ki trajajo dalj časa, saj ogrozijo kakovost našega bivanja. Kronična bolečina vpliva na naše razpoloženje, storilnost in splošno počutje.

Bolečina v mišicah. Pojavi se lahko skorajda v vsaki telesni mišici (na primer v vratu, križu, nogi, roki …). Najpogosteje nastane zaradi pretiranega mišičnega napora, ki ga povzročijo težja fizična dela, stres, šport ali lažje poškodbe.

Bolečina v sklepih. Pojavi se lahko v enem ali več sklepih (na primer v roki, prstu, kolenu, kolku …). Do bolečine pride, ker tvorba novega hrustanca poteka počasneje kot njegova razgradnja. Posledično se pojavi posebna oblika bolečine, ki je posledica obrabe hrustanca, kar imenujemo osteoartroza. Osteoartroza je najpogostejša bolezen sklepov, ki spada v skupino t. i. degenerativnih bolezni sklepov in hrbtenice oziroma bolezni, ki so povezane s staranjem.

Mišično-skeletne bolečine lahko nastanejo tudi zaradi drugih zdravstvenih težav. Med najpogostejšimi so bolečina v kosteh, fibromialgija (boleče raztezanje in pekoča bolečina v mišicah), bolečina v tetivah in vezeh ter kompresija živca (na primer sindrom zapestnega prehoda).

Kako si pomagamo sami?

Bolečine v mišicah in sklepih najhitreje in najlažje lajšamo, če odkrijemo vzrok zanje. Sami pa si lahko pomagamo na več načinov, in sicer:

  • s kratkotrajnim hlajenjem prizadetega dela: masaža s hladnimi oblogami (z ledom ali ohlajenimi geli) večkrat dnevno;
  • če je bolečina posledica poškodbe ali preobremenitve mišice ali sklepa, prenehajte izvajati dejavnost, poskrbite za počitek;
  • z zaščito prizadetega dela (povijanje, dvig poškodovanega uda …);
  • z vzdrževanjem primerne telesne dejavnosti (hoja, kolesarjenje, plavanje) in znižanjem telesne mase;
  • s fizioterapijo;
  • s sproščanjem lahko zmanjšamo stres;
  • z zadostno količino pravilnega in kakovostnega spanca;
  • z uporabo protibolečinskih zdravil: lokalna (kreme, geli) ali sistemska (tablete, kapsule) zdravila ter
  • z odpravo osnovnega vzroka bolečine.

Dobro je vedeti, da pravilna in uravnotežena vadba pomaga zmanjševati in preprečevati bolečine. Če se v treh do sedmih dneh po pojavu bolečine stanje ne izboljša, obiščite osebnega zdravnika, ki vas bo poslal na nadaljnje preglede, da bi odkrili vzrok bolečin in vam predpisali ustrezno zdravljenje. V teh primerih pogosto pomaga tudi posvet s fizioterapevtom.

OKVIR: Prva pomoč pri bolečinah

Na mesto poškodbe nanesete kreme ali gele, ki imajo ugoden vpliv na zmanjšanje vnetne otekline in bolečine. Uporabljate jih lahko le na nepoškodovani koži. Ko se odločate za izbiro kreme, s katero si boste masirali prizadeti predel telesa, pomislite tudi na to, ali je krema naravna in katere so njene sestavine. Tovrstne kreme pogosto vsebujejo izvlečke iz tradicionalnih zelišč ter rastlin s protivnetnimi in protibolečinskimi lastnostmi, kot sta arnika ali korenina vražjega kremplja. Za še intenzivnejšo nego so dodana tudi nekatera eterična olja s protibolečinskim učinkom (eterična olja brina, evkalipta, timijana, zelenke ...).

Pri močnejših bolečinah vzemite zdravilo proti bolečinam. Nekatera od teh zdravil so dosegljiva v lekarnah tudi brez recepta. Ko bolečine popustijo, večkrat dnevno izvajajte priporočene vaje, s katerimi pospešite zdravljenje in okrepite poškodovano tkivo.

Pri zdravljenju dolgotrajnih bolečin je treba jemati zdravila predpisan čas in po navodilu zdravnika. Kot dopolnitev lahko uporabljate tudi lokalno zdravljenje s kremami ali geli, ki zmanjšajo bolečino, vnetno oteklino in izboljšajo gibljivost prizadetega dela.  

 U. R.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media