Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | okt. '20

REKLAMACIJA ZDRAVILA, KUPLJENEGA NA SPLETU

Bralka je na spletu kupila naravno zdravilo, za katero pa se je izkazalo, da ji ne ustreza. Ko je na spletno lekarno naslovila dopis, da želi izdelek vrniti, so ji sporočili, da to za zdravila ne velja. Zanima jo, ali to drži oziroma kakšne ima možnosti, če ji zdravilo ne ustreza.

Najprej splošen nasvet glede spletnega nakupovanja zdravil: tako nakupovanje ni najbolj priporočljivo, saj gre pri zdravilih za zelo specifičen izdelek in je zato pred njihovim nakupom pametno pridobiti še dodatno mnenje ali pojasnilo ustreznega farmacevta – po možnosti »v živo«.

Poleg tega je dobro vedeti, da je v Sloveniji spletna prodaja dovoljena le za zdravila, ki se izdajajo brez recepta, lekarne oziroma specializirane prodajalne zdravil pa za spletno prodajo teh zdravil potrebujejo še posebno dovoljenje ministrstva za zdravje. Če se boste kljub temu tudi v prihodnje še odločali za spletni nakup zdravil, vam zato priporočam, da pred nakupom najprej preverite, ali je na spletni strani logotip s povezavo do seznama ponudnikov, ki so pridobili dovoljenje za spletno prodajo zdravil.

Res je, da imamo potrošniki pri pogodbah na daljavo pravico, da v 14 dneh obvestimo podjetje, da odstopamo od pogodbe, ne da bi nam bilo treba navesti razlog za odločitev, vendar pa spadajo zdravila (pod pogojem, če gre pri njih za tako vrsto zdravila, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov) med izjeme, ki ne dopuščajo takega vračanja. 

Pogojno bi lahko kupljeno zdravilo sicer reklamirali v skladu s pravili za uveljavljanje stvarnih napak, če izdelek (zdravilo) nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet, če nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana, če nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane, ali če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Če pravilno obvestite prodajalca (spletno lekarno) o napaki, imate potem pravico, da uveljavljate jamčevalne zahtevke, in sicer lahko zahtevate, da ta odpravi napako na zdravilu, da vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako, da zdravilo zamenja z novim brezhibnim zdravilom ali pa da vrne plačani znesek. Zahtevke lahko uveljavljate alternativno (lahko izbirate, katerega izmed njih boste uveljavljali). 


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media