Osnovna vaja – pretegovanje

Dobro počutje | dec. '20

Glede na velik upad gibalnih sposobnosti pri mladih, kar je letos pokazala nacionalna raziskava na fakulteti za šport, ki so je pod prvotnim imenom Telesnovzgojni karton (danes Športnovzgojni karton) začeli izvajati leta 1981, je skrajni čas, da smo vsi odrasli ob moralnem in etičnem tudi gibalni vzor mlajšim generacijam. Naj nas mlajši vidijo vaditi doma, na dvorišču in med sprehodi. Bodimo zgled in jim poklonimo to koristno in življenjsko pomembno doto. Z zgledom jim poklonimo vse, kar je najboljšega v nas. 

 Najučinkovitejše je redno jutranje razgibavanje. Tisti, ki so usvojili to navado, vam bodo lahko potrdili, kako koristna je. To se vidi po načinu gibanja, krepkejši volji in odločnosti, boljšem razpoloženju, skrbi zase, vožnji avtomobila … Tudi ni vseeno, kakšne vaje in kako jih izvajate, od koga ste se jih naučili. Rada bi poudarila predvsem to, da se je v vsesplošni zmedi, ki smo je deležni, treba bolj potruditi pri iskanju

strokovnega in dovolj izkušenega vaditelja, ki mu je resnično mar za vas in vaš osebni napredek. Kaj s tem mislim? Vzemimo kot primer: doma za popravilo vodovodne inštalacije poiščete vodovodarja, mojstra z izkušnjami, torej ne soseda, ki se je nevešč lotil dela, si povzročil materialno škodo, se ob tem poškodoval, mimogrede pa s svojim »rezultatom« prizadel še vso družino. Zelo podobno opisanemu primeru je danes prepogosto prisotno v športu. Zelo me je zmotilo tudi to, da se preveč udeležencev pogovarja in hvali s športnimi poškodbami in se veliko manj pogovarja o ugodnih dolgoročnih koristnih učinkih vadb in varnih strokovnjakih. 

Pa se kar posvetimo najosnovnejšemu gibanju poleg hoje. Z današnjo vajo ne boste imeli težav, saj je osnova osnove, kar sem spoznala po večdesetletnem prakticiranju in učenju. Ta vaja je najboljša za jutranjo vadbo, pred začetkom treningov in tudi ob zaključku kakršne koli vadbe ter pred spanjem. Gre za t. i. pretegovanje, ki sem jo kot »otroško zviranje« podrobno predstavila v knjigi Hujšanje in vzdrževanje telesne teže brez tehtnice. Gre enostavno za to, da se čim bolj razigrano in sproščeno pretegujete v vse mogoče smeri. Tudi z obrazom. Nekaj primerov je na fotografijah s preteklih srečanj bralcev in prijateljev Vzajemnosti.

Dobro je zbrati voljo, se potruditi in pretegovati, kadar koli in kolikor vam prija, vedno bolj intenzivno, saj boste že isti dan stopali lahkotneje in delali lažje. Kmalu boste opazili, da ste tudi močnejši, prožnejši in bolj nasmejani, kar posebej velja za začetnike. Pa še izgovorov nimate nobenih, saj za vajo potrebujete le svoje telo v kakršnem koli položaju in oblačilu.       

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media