Z dobrimi ljudmi se vse da

dec. '20

Anu Kahuna

Starejšim, ki živijo daleč od urbanih središč s slabo prometno povezavo in nimajo v bližini svojcev, veliko pomeni, da jih pride nekdo z avtomobilom iskat na dom, jih pelje, kamor želijo, in jih domov tudi pripelje. Če prevoza ni treba plačati, še toliko bolje, saj vsak prihranjeni evro pride še kako prav. Še več pa jim pomeni občutek, da je nekomu mar za njihove potrebe.

Da jim je še kako mar za potrebe in želje starejših, z brezplačnimi prevozi že sedem let dokazujejo v Zavodu Sopotniki, zavodu za medgeneracijsko solidarnost. Prostovoljni voznice in vozniki so skupaj s koordinatorji v teh letih marsikomu res postali nepogrešljiv sopotnik v življenju. Imajo več kot 2700 uporabnikov na območju petnajstih občin: Divača, Sežana, Hrpelje - Kozina, Sevnica, Brežice, Krško, Kočevje, Postojna, Pivka, Ajdovščina, Ankaran, Litija, Šmartno pri Litiji, Cerknica in Idrija. Starejše občane vozijo na preglede k zdravniku ali v bolnišnico, trgovino, pošto ali banko, tudi k frizerju, na obisk k znancem, na pokopališče ali kulturne prireditve. Med epidemijo so prevoze nekoliko omejili in prilagodili ukrepom za zaščito pred okužbo, pravi Anu Kahuna, vodja programa. Pripravili so dodatna izobraževanja za zaposlene in prostovoljce ter veliko pozornosti posvetili obveščanju in ozaveščanju uporabnikov. »V drugem valu epidemije smo tam, kjer se je pokazala potreba, enote nadgradili v t. i. covid enote. Organizirali smo jih v sodelovanju z občinami in štabi civilne zaščite za dostavo zdravil in nujnih potrebščin. Koordinatorji so v trgovino dan prej sporočili nakupovalni seznam, naši vozniki pa so starejšega krajana pripeljali do trgovine, kjer je nakupljeno prevzel in plačal. Moram reči, da so nam šli trgovci z veliko razumevanja naproti, zato da smo čim bolj zmanjšali stike, hkrati pa smo krajane vsaj za nekaj časa na varen način popeljali ven, zunaj štirih sten. Naši vozniki so pomagali tudi pri dostavi toplih obrokov in paketov hrane otrokom, na pomoč so priskočili pri koordinaciji dostave brisov v Ljubljano, seveda po posebnih protokolih.«

Uresničujejo želje

Številke ne morejo v celoti prikazati pisanost doživetij, izzivov ter rešitev, s katerimi se vsakodnevno srečujejo, pravi sogovornica. »Starejši so zelo hvaležni. Zelo cenijo, da lahko v tem času 'omejitev' še vedno dostopajo do zdravnikov. Poleg tega smo na razpolago za pogovore po telefonu. Koordinatorji poročajo o tem, kako starejši radi pokličejo, da povedo, kaj so skuhali, kako se kaj imajo, povedo tudi, kaj jih skrbi, rečejo kakšno o politiki, aktualnem dogajanju, malo potarnajo, delijo življenjske modrosti. Spletajo se zelo lepe vezi, ki še dodatno zbližujejo ljudi. Tako vsak ve, da ni sam in zapuščen.«

Poleg tega, da se hitro odzivajo na potrebe na terenu, hkrati razvijajo storitve, ki bi starejšim polepšale življenje. Tako so poleti začeli izvajati akcijo S prevozom do tisoč želja, s katero uresničujejo njihove skrite želje. Povezali so se s podjetjem Toyota Slovenija, pridružil se je še Olimpijski komite Slovenije in prvo željo je uresničil eden najuspešnejših športnikov Dejan Zavec, ki je gospo iz Čekovnika nad Idrijo peljal na izlet na Bled. »Kasneje smo željo uresničili tudi gospe iz Kočevja, peljali smo jo v živalski vrt v Ljubljano, kjer je bila nazadnje kot majhna deklica.« Spet drugo gospo so peljali na Brezje, ker si je želela ogledati Muzej jaslic, še eno gospo pa v Idrijo, da si je kot navdušena klekljarica ogledala muzej in čipkarsko šolo. Zaradi epidemije je akcija za nekaj časa prekinjena, a v zavodu se že vnaprej veselijo novih poti. Druga novost, ki naj bi zaživela po koncu epidemije, pa so kuponi za ugodnejši nakup izdelkov in storitev, za katere so se dogovorili z lokalnimi ponudniki. 

Zavedajo pa se, da brez predanih prostovoljcev ne bi mogli opravljati svojega poslanstva. Med več kot 240 voznicami in vozniki različnih let in poklicev je tudi veliko upokojencev. »Naši prostovoljci so najboljši in najsrčnejši ljudje. Vsak dan nam povedo, da ne smemo odnehati, da moramo pomagati tam, kjer le lahko. Zavedajo se odgovornosti, upoštevajo navodila in pravila, držijo se dogovorov, prav zato dosegamo visoko stopnjo kakovosti na področju organiziranega prostovoljstva in seveda uživamo zaupanje naših uporabnikov,« jih pohvali Anu Kahun. Obenem pa povabi nove prostovoljce, ki so pri njih vedno dobrodošli. »Najti ljudi dobre volje, ki želijo pomagati, je nujno zato, da obstojimo kot družba, v kateri živijo vrednote solidarnosti, medsebojne podpore in pomoči,« je prepričana.

Anita Žmahar


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media