Pomislite na »dolivanje«

Prosti čas | feb. '21

Uporaba pokrival nam olajša pripravo na vožnjo.

Lastnik z rednim vzdrževanjem avtomobila pravzaprav nima nobenih skrbi. Paziti mora le na dovolj polno denarnico in na prevožene kilometre, da ne zamudi proizvajalčeve predpisane meje za servisni pregled. Običajno je interval menjave olja in oljnega filtra 30.000 kilometrov … ali enkrat letno. Vsaj enkrat na tri tedne pa je dobro pogledati stanje vseh tekočin v avtomobilu.

To uporabniško ugodje ima svojo ceno. Prvič, strošek za servis je pomembno višji, ker so moderna olja in druge tekočine precej drage, delo tudi ni poceni. Kot drugo pa voznik vseskozi tvega, da začne zaradi neke tihe okvare ali pomanjkljivosti po malem iztekati olje ali hladilna tekočina, in ko se okvara pokaže, je finančno-tehnična nesreča že precejšnja.

Iz radovednosti sem pogledal v stare papirje, kako je bilo z nujnim rednim vzdrževanjem avtomobila v prejšnjih desetletjih. Leta 1972 je bil tudi v Sloveniji popularen avtomobil »princ« ali NSU 1200. Redna menjava olja je bila predpisana na vsakih 7500 kilometrov, in če je motor »spil« 0,5 litra olja na tisoč kilometrov, je bilo to povsem normalno. Pri Zastavini »stoenki« ali Z 101, ki je bila pogosta na cestah leta 1984, je bila zgornja meja 10.000 prevoženih kilometrov, ko je bilo nujno zamenjati oljni filter. Poraba olja na tisoč kilometrov je bila do enega litra. Leta 1995 pa je bila popularna Škodina »felicia«, ki je dobila motor iz hiše VW. Servisni interval je bil dvignjen na 15.000 kilometrov ali enkrat letno. Poraba olja pol litra za vsakih tisoč prevoženih kilometrov je bila znotraj tovarniških normativov.

V tistih časih se je vsak voznik zavedal, da je treba dovolj pogosto pogledati k motorju in preveriti, »ali je vse v redu«. Veliko pa so za našo varnost storili delavci na še klasičnih bencinskih servisih, ki so postregli z bencinom in mimogrede še vprašali, kako je z oljem, tekočino za steklo, zrakom v pnevmatikah.

Preverite tudi brisalce

Danes so servisni intervali zelo dolgi, zato na redne kontrole tekočin prav radi pozabimo. Priporočam, da redno preverjate, ali je v rezervoarju dovolj ustrezne tekočine za pranje stekel in luči. Poraba je v teh dneh občutno večja, ker so ceste sluzaste in izpod koles prši umazana meglica. Pri izbiri je najpomembnejše, da je tekočina odporna proti zmrzovanju. Če kupite koncentrat, boste imeli manj opravka s plastično embalažo, kar je tudi prav. Le ne naredite napake pri izračunu razmerja med vodo in zimsko tekočino! Pretiravati ni treba, saj so vremenske napovedi dokaj zanesljive.

Varčevati pa ni treba pri metlicah brisalcev. Zimska tekočina za čiščenje stekel skrajšuje življenjsko dobo gumic brisalcev. Še večjo škodo pa naredi suho brisanje ali brisanje zaledenele šipe. Brisalci niso več tako zelo dragi, da bi bilo treba gledati skozi lisasto obrisano steklo! Za lastno varnost in varnost pešcev so čiste šipe izjemnega pomena. Ne škodi, če imate v avtu papirnate brisače in stekla pogosto do dobrega očistite.

Vprašanje je, ali je smiselno kupovati pršila za odmrznitev stekla? Ena doza stane pet evrov. Odlično jo nadomestita plastično strgalo in malo miganja. Kadar je avto parkiran zunaj, je zelo priročno prekriti šipo z ustrezno folijo. Pazimo pa, da brisalci ne primrznejo na steklo.

Ali veste, da imata hladilna tekočina in zavorna tekočina svojo življenjsko dobo? Tu voznik sam ne more nič narediti, ker je to delo za serviserja. Prav pa je vedeti, kdaj so bile tekočine zamenjane. Kdor vozi dizla novejše izdelave, ve, da je treba paziti na količino tekočine (AUS 32 ali AdBlue ali BlueTec …), ki pomaga pri delu katalizatorja v izpušnem sistemu. Avtomobil sam sporoči, kdaj ta tekočina pade pod kritično mejo, in če voznik ne reagira, avtomobil samodejno preklopi v nekakšen varni program, ki ne dovoljuje vožnje z več kot 100 km/h. Ko pa tekočine zmanjka, ne dovoli več ponovnega zagona motorja.

Morda ni odveč imeti doma v garaži na dovolj nedostopnem mestu na zalogi nekaj te tekočine, liter motornega olja, kakršno je v motorju, liter »antifriza«, kakršen je priporočen za hladilni sistem motorja (ni vsak za vsak motor, ker so tekočine različno agresivne do aluminija).

 Zima grize

V avtomobilu imejte odejo, toplo kapo, nepremočljive rokavice, udobno pelerino in nekaj za pod zob. Tako opremljene vas zanesljivo ne bo nič presenetilo.

Besedilo in fotografija: Mitja Gustinčič 


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media