Med hojo

Dobro počutje | feb. '21

Slika 1

Sprehod, med katerim je v hladnejših dneh kljub prijetnim sončnim žarkom priporočljivo dihati le skozi nos, popestrimo z enostavnimi in varnimi vajami. Z njimi lahko pošteno dodatno ogrejemo, razgibamo in okrepimo telo. Vaje so primerne za vse starosti. Če prvi dve vaji med hojo naredite še nekajkrat, sprehod postane že pravi trening za krepitev nog tudi za tiste, ki redno trenirate.

Preden začnete izvajati vaje, telo ogrejte s hojo do te stopnje, da v celem telesu čutite in z lahkoto ohranjate prijetno toploto. Priporočam, da si v hladnejših dneh za počasno ogrevanje vzamete več časa, da je hoja malce počasnejša in več časa posvetite prijetnemu, umirjenemu dihanju skozi nos. Tako boste lahko začutili, kako se zrak počasi segreva in ogret prihaja v pljuča. Če imate pri dihanju med hojo še vedno občutek, da v pljuča prihaja hladen zrak, lahko uporabite šal, da z njim preprečite neposreden vdor mrzlega zraka. Najbolje pa je, da hitrost hoje in gibanja popolnoma prilagodite opisanemu dihanju in ohranjanju toplote.

Čeprav noge in celo telo krepimo že s samo hojo, se moč vseh mišic na nogah in čvrstost sklepov lahko okrepi z zelo enostavnim zibanjem dol in gor v daljšem koraku (slika 1). V dolgem zibajočem koraku ostanite le tako dolgo, da začutite vročino v stegnih, ki jih po dvigu dobro zmasirajte. Naenkrat ponovite le dvakrat zapored z vsako nogo in nato med sprehodom še vsaj trikrat. 

Slika 2

Druga vaja je primerna za vse z zdravimi koleni in kolki (slika 2). Posnemajte položaj na sliki, pozornost naj bo usmerjena v še prijeten občutek v telesu in posebej na široko odprta kolena in trdno postavljena stopala.

Slika 2a

Nato enostavno zasučite telo in za trenutek ostanite v končnem položaju (slika 2a). Naprednejši lahko tudi zanihate s telesom gor in dol. Število ponovitev je enako kot pri prejšnji vaji. 

Slika 3

Bolj ko se približujete zaključku hoje, večkrat se pretegnite v vse smeri in tudi visoko navzgor, da vzravnate hrbtenico (slika 3). S pretegovanjem se zmehča celo telo, ki po sprehodu še dolgo ohranja toploto. Negujte prijeten in topel občutek.

Slika 4

Zadnji koraki pred domom naj bodo varno hitrejši in bistveno krajši ter z višjimi dvigi kolen in bolj razigrani do tiste stopnje, da se telo začne rahlo znojiti (slika 4). Takoj zatem se le še dobro pretegnite kot pri prejšnji vaji in se čim prej vrnite v toplo zavetje doma.

Učinek takega sprehoda je dolgotrajen, kar se občuti posebej ob okrevanju po boleznih in takrat, ko zaradi kakršnih koli razlogov ni mogoče zapustiti doma.

Besedilo: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje, fotografije: Ditka Marija Cizej


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media