Preverimo gibljivost in moč rok

Dobro počutje | mar. '21

Slika 1

Vaje, ki vam jih predstavljam danes, so primerne tudi za vse, ki imajo težave s sklepi. Istočasno preverjamo gibljivost in moč rok oziroma jih uporabimo za trening prstov, dlani, zapestij in rok. Med izvedbo zadnje vaje pa krepite celo telo in razgibavate ahilovo tetivo, kar je še posebej priporočljivo za tekače in pohodnike s palicami.

Najpomembnejše je, da vaje lahko opravi vsak sam na domači mizi. Prvo pravilo pri izvedbi je, da jih naredite stoje, pri tem pa se osredotočite na vse občutke in jih upoštevate pri izvajanju. Vse je treba narediti zelo nežno. Preden se lotite vaj, roke ogrejte tako, da krožite z zapestji, zadostuje tudi daljše umivanje rok pod toplo tekočo vodo. 

Slika 2

Prva fotografija (slika 1) prikazuje nežno položene dlani na površini mize. Če so členki privzdignjeni kot na fotografiji, jih poskusite z nežnim pritiskom ob površino čim bolj pritisniti navzdol. Če vam jih uspe popolnoma poravnati (slika 2), v položaju z iztegnjeno dlanjo in prsti vztrajajte toliko časa, kolikor zmorete oziroma vsaj pet sekund. Podaljševanje časa v vztrajanju z iztegnjenimi prsti in dlanmi je pomembno za vse tiste, ki ste ugotovili, da imate s tem težave. Po končanih iztegnitvah nekajkrat zaokrožite z zapestji.

Slika 3

Vsem, predvsem tistim z utrujenimi rokami zaradi dela z upognjenimi prsti, pa posebej priporočam redno široko razpiranje prstov v zraku in med pritiskom ob mizo (slika 3). Občutek, da ne morete iztegniti prstov, je znak, da so roke potrebne sprostitve. Napetost dlani se izjemno hitro prenaša na celotno telo, zato se je rokam vredno posvetiti z vajami. Privoščite jim še masažo, ki poveča prekrvavitev in gibljivost sklepov.

Slika 4

Če boste poskusili posnemati položaj z zadnje fotografije (slika 4), se boste prepričali, da sta popolna poravnava celega telesa v »desko« in pritisk z rokami navzdol lahko trd oreh in še kako okrepita vse mišice. Še posebej, ker se je treba s petami čim bolj približati tlom oziroma biti ves čas v stiku z njimi (razteg pete in tetive ter celega stopala), obenem pa rame tiščati navzdol in vzdrževati ravno hrbtenico.

Vse vaje priporočam vsem vseh starosti, tudi športnikom. Mnogi ljudje jih po krivem podcenjujejo. Poskusite, preverite učinke in presodite sami. Pa lep skok v pomladni mesec! 

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media