Gibljivost in sprostitev ramen

Dobro počutje | apr. '21

Slika 1

V ramenih se navadno najprej pojavijo neprijetnosti kot posledica tega, kar včasih rečemo: »Vse nosi na ramenih« ali »Preveč si je naložil na pleča«. Z današnjimi vajami, ki so primerne za vse starosti, vrste dela in predvsem za hitre hodce, tekače in »naporne« rekreativce, lahko uspešno skrbite za trajno dobro delovanje ramen. 

Slika 1a

Že desetletja opozarjam vadeče na pomen pravilnega dihanja, in kot je videti, bo tako ostalo, dokler se ne bom poslovila z obličja tega planeta. Pomembno je, da ponovimo, da je naravno dihanje skozi nos. Vdihnjen zrak naravno razširi tudi spodnji del pljuč in dvigne trebuh. Na izdih pa ni treba posebej misliti, saj ga telo izvede samodejno. Zakaj navajam ta dejstva? Ker se zelo veliko ljudi še vedno ne zaveda pomena dihanja in širjenja prsnega koša za naravno delovanje telesa in zdravje. Za današnje ogrevanje se potrudite narediti deset opisanih vdihov in izdihov z vzravnano hrbtenico in sproščenimi rameni.

Slika 1 b

Prvo vajo plavanje na suhem (fotografije 1, 1a in 1b) je za optimalen učinek treba narediti kar se da sproščeno. Ob iztegnitvi rok pred telesom izdihnite do konca, ko pa roki vlečete skozi odročenje nazaj proti telesu, globoko vdihnite. Vaja je prikazana v blagem predklonu, ki pa ne odgovarja vsem in je zahtevnejša različica. Vajo lahko naredite tudi vzravnani stoje ali sede, pa tudi leže. Pomembno je, da nikjer v telesu ni napetosti in bolečin. Vajo ponavljajte do zadihanosti. Priporočljivo večkrat dnevno.

Slika 2

Posnemajte položaj na drugi fotografiji (slika 2). Čim bolj spustite rame. Če vam gre dobro, poskusite glavo nežno nagniti malo naprej in jo nato ponovno vzravnati med rokami. Delajte, dokler je v telesu še prijeten občutek. Naprednejši naj pri tej in zadnji vaji poskusijo pokrčiti še prste na nogah.

Slika 3

Prikazana vaja kleče (fotografija 3) je univerzalna, kar pomeni, da jo lahko naredite kjer koli in kakor koli: stoje, sede, kleče, in če zmorete, tudi leže na trebuhu. Izvedbo prilagodite sebi. Ob dvigu rok vdihnite, ob spustu izdihnite. Najpomembnejše je, da se potrudite imeti dolg vrat in čim bolj spuščene rame. Vaja ima sproščujoč učinek na dušo in telo.                    

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje 


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media