Pravila, ki lahko celo zmedejo

Prosti čas | apr. '21

Tako bo videti semafor, ko bo dovoljeno zavijanje v desno pri rdeči luči.

Letošnjega januarja je bilo uzakonjeno določilo, ki na avtocesti Šentilj–Koper med 6. in 18. uro tovornjakom prepoveduje medsebojna prehitevanja. Obstaja možnost, da bo v kratkem začelo veljati novo prometno določilo, ki bo v križišču dovoljevalo zavijanje v desno tudi takrat, ko na semaforju gori rdeča luč. Poglejmo pobližje.

Avtocesta je bila že v samem začetku skromno zasnovana, saj ima le dva pasova, in vsi smo doživeli, da so med seboj prehitevajoči se tovornjaki pogosto ustvarili čep, ki je brutalno upočasnil promet.

Zato smo se avtomobilisti oddahnili – končno se je na avtocesti vzpostavil red. Hja, je res in ni res. Tovornjaki se ne prehitevajo več. Odprla pa se je druga past, da se je zdaj na dovozih na avtocesto precej težko in nevarno vključiti v prometni tok, ker je kolona hitečih tovornjakov pogosto neprekinjena, pelje z vsaj 80 km/h in ne omogoča varnega (z ustrezno varnostno razdaljo) vključevanja v promet.

Naj ponovimo, kaj pravi zakon o pravilnem vključevanju na avtocesto: »V celotni dolžini pospeševalnega pasu poskušajmo doseči hitrost vozil, ki so na voznem pasu. Pri tem pozorno spremljamo hitrost in oddaljenost teh vozil. Pri vključevanju v gostem prometu nam drugi vozniki lahko pomagajo. Pomaknejo se namreč lahko na levi prometni pas. Če se nam ne uspe varno vključiti v promet do konca pospeševalnega pasu, smemo nadaljevati vožnjo z nezmanjšano doseženo hitrostjo po odstavnem pasu.« Pozor – torej NE zaviramo. S smernimi utripalkami prosimo za pomoč, na desni prometni pas pa zapeljemo takoj, ko to lahko storimo. Ta celotni manever zahteva budno opazovanje in odločno vožnjo.

Vožnja desno ob rdeči luči

Zdaj ne smemo zamešati podobne možnosti zavijanja, ko ima semafor v višini zelene luči z desne strani dodano zeleno luč s puščico! V tem primeru se zelena puščica prižge pred zeleno lučjo, vendar je promet urejen tako, da z zavijanjem nikogar ne ogrožamo.

Novost, h kateri tokrat dodajamo klicaj, pa je drugačna. Črno obarvana tablica z zeleno puščico bo dodana semaforju v višini rdeče luči. V tako opremljenem križišču bo torej dovoljeno zavijati v desno tudi takrat, ko na semaforju gori rdeča luč. A pozor. Zelo dobro bo treba opazovati prometni tok, ker smer vožnje NE bo avtomatično prosta in bomo vdrli v prečni prometni tok.

V zelo preglednih križiščih in tam, kjer je prometa malo, bo mogoče zaviti skoraj brez tveganja. Povsod drugje bo rahlo – cirkus. Računati bo treba na hitre kolesarje, predvsem tiste z električnimi kolesi, iz prečne smeri in tudi na tiste izza hrbta, na slabo vidne motoriste in pa tudi nezbrane avtomobiliste, ki morda ne bodo pričakovali »vsiljivca« iz prepovedane smeri, kjer naj bi promet zaustavila rdeča luč.

Kako bomo torej zavijali v desno? Šlo bo, če bo smer prosta in če bo varno, ne glede na to, da bo kakšen korenjak v zadnji vrsti divje trobil, češ, »zmigaj se že«. Tu sta vsaj dva »čeja«, ki bosta grozila. Upoštevajte, da bližajoče se vozilo pri hitrosti 50 km/h prevozi dolžino avtobusa v eni sekundi. To je dolžina reakcijskega časa povprečnega voznika. Če bo torej smer prosta, mora biti prihajajoče vozilo oddaljeno vsaj tri sekunde njegove vožnje, to pa je za vsaj tri avtobuse daleč. Sicer bo počilo. In kriv bo tisti, ki je pri rdeči luči zavijal – in oviral.

Telefoniranje ni nujno

Dolgoletno toleriranje telefoniranja med vožnjo je pripeljalo tako daleč, da je uporaba telefona postala največja nevarnost na cesti. Ni ga junaka, ki zmore med telefoniranjem ohraniti koncentracijo, usmerjeno na vožnjo! Ker je oblast končno prepoznala to nevarnost, je povišala kazni. Po novem bo kazen za telefoniranje zrasla s 120 na 250 evrov + tri točke nagrade. Je pa sočasno znižala vrsto kazni, ki so nas uvrščale v sam svetovni vrh. Vendar prav veliko učinka od brutalno visokih kazni ni bilo, ker ni bilo nadzora. Avstrijci imajo to učinkovito urejeno. Policisti izvajajo vljuden nadzor, kazni so nizke, za rahlo prekoračitev hitrost v naselju je kazen 25 evrov, vendar jih izterjajo tam in takoj.

In nazadnje še nasvet: preglejte, kako je z veljavnostjo vaših dokumentov, osebne izkaznice in vozniškega dovoljenja. Deset let, kolikor je običajno obdobje veljavnosti dokumenta, prav hitro mine.

Besedilo in fotografija: Mitja Gustinčič


Vaši komentarji


© 2022 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media