Tudi gume se starajo

Prosti čas | sep. '21

Vidno razpadanje profila zimske pnevmatike

Z opozorilom o zimskih gumah tokrat prehitevamo koledar. Opazil sem namreč, da gume niso več tisto, kar so nekdaj bile. Zato pravočasno preverite, v kakšnem stanju so tiste, ki jih hranite v garaži ali kleti.

Spomladi sem na tleh pred garažo opazil do dva centimetra dolge in do pet milimetrov debele svaljke – trakce gume. Sprva mi ni prišlo na misel, da bi jih puščali naši avtomobili. Šele ko sem na teh svaljkih opazil znan vzorec »lamel«, to so tanke ureznine v gumenih blokih ljudsko imenovanega profila gume, mi je vklopilo alarm. Na dveh kompletih zimskih gum, starih pet, šest let, se je začela v kosce drobiti tekalna površina, pa se s temi gumami nisem nikoli prehitro vozil, da bi se pregrevale ali da bi bile preobremenjene. Moj vulkanizer se videnemu ni čudil. Menil je, da so celo dolgo zdržale in so zdaj za na odpad, čeprav je bila globina profila še kakšnih pet milimetrov.

Tole je pustilo slab vtis, saj so bile to gume dveh znanih evropskih proizvajalcev. Prav vsi proizvajalci namreč trdijo, da se avtomobilska guma, torej pnevmatika, ne stara in da sčasoma ne izgubljajo lastnosti. Torej. Pojdite pogledat (skrbno in malo tudi s prsti), kako je z vašimi gumami, da vas strošek ne bo presenetil ob najbolj nepravem trenutku. Oktobra je zadnji čas za naročilo novega kompleta zimskih gum.

Tu je treba opozoriti tudi na rezervno kolo. Srečen tisti, ki ima v avtomobilu še klasično rezervno kolo, ker lahko vožnjo nadaljuje z enakim ritmom – če je pnevmatika pravilno »napumpana«. Veliko avtomobilov ima tanko zasilno kolo, ki je za tovarne spet predstavljalo lep prihranek. Lastnik tako opremljenega avtomobila pa ima sitnost, ker je s takšnim kolescem dovoljeno peljati le s hudo zmanjšano hitrostjo in ne neskončno daleč. Nekateri pa imajo namesto rezervne gume celo samo steklenico z želatinastim mašilom in električni kompresor, kar je še cenejše od tankega rezervnega kolesa. Poglejte navodila, kako se uporablja. Mašilni gel učinkuje, če je pnevmatika le predrta, če pa je pnevmatika prerezana, ni druge pomoči kot avtovlečna služba. To spet ni prav poceni in v nočnih urah tudi sitno, da je kaj. Če so vas ob nakupu nasmolili, da v avtu nimate rezervnega kolesa, bo treba razmišljati o kakšni »asistenci na cesti«.

Avto pod nadstrešek 

Poleti je toča zagotovo uničila kakšen avtomobil, ki je bil parkiran na prostem. Dokaj nenavadno je, da toča razbije stekla in luči. Očitno je, da tovarne varčujejo pri materialu, tudi pri debelini stekel in pločevine.

Ko že klesti toča, je prepozno za ukrepanje. Tekanje z odejami, da bi zaščitili avtomobil, je nevarno, ker je udarec zrna toče v glavo ali kosti prav boleč in nevaren, tla so drseča, zato se je nerazumno izpostavljati. Če je le mogoče, je pametnejše parkirati avtomobil pod solidnim nadstreškom, ki pa naj ne bo pokrit s plastiko. Avtomobil je dobro imeti pod streho zlasti poleti, saj ima dolgoletno praženje na soncu za posledico odstopanje tekstilnih oblog v notranjosti avtomobila, ker popustita lepilo ali osnova, na katero je napeta obloga. Na močnem soncu je priporočljivo zakrivati avtomobilska stekla s srebrnimi folijami, ker se tako močno zniža temperatura v avtomobilu.

Novi ukrepi

Avgusta so začele veljati spremembe prometnih predpisov. Med drugim so se prepolovile kazni za prehitro vožnjo, za telefoniranje med vožnjo pa boste odslej plačali 250 evrov in dobili tudi tri točke. Kdaj bo dovoljeno pri rdeči luči na semaforju zavijati v desno, še ni jasno, ker se na to temo na cestah ni še nič naredilo. To zavijanje zna biti tudi past, zato bolj pozorno opazujte promet in predvidevajte.

Besedilo in fotografija: Mitja Gustinčič


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media