Za spreten in varen korak 

Dobro počutje | okt. '21

1. slika: Prestopanje mehke palice

O hoji se veliko govori in piše in prav je tako, saj je hoja naše naravno gibanje, ki ga je treba v zrelejših letih namensko vzdrževati. Bilo bi zelo dobro, da bi to spoznali čim prej, predvsem pa vsi tisti vseh starosti, ki več sedijo ali že imajo kakršne koli gibalne omejitve. Ker med hojo naletimo tudi na različne ovire, so izbrane vaje namenjene ohranjanju gibalnih sposobnosti, ki nam bodo omenjene ovire pomagale lažje premagovati. 

Ne bo odveč, če spomnim na hitrost hoje. Ta naj bo tolikšna, kolikor zmorete. Res je, da je nekaterim prijetnejše hoditi v paru in se pogovarjati, a raje svetujem, da se dogovorite, da se med hojo ne pogovarjate, pač pa se posvetite dihanju skozi nos, počitek pa si privoščite takrat, ko bo vaše telo to zahtevalo. Kmalu boste ugotovili, da se boste bolje počutili. Različna hitrost gibanja in hoje je popolnoma naravna. Kadar hodite še s kom, se dogovorite za mesto počitka, kjer se počakate in ob klepetu naredite še kakšno vajo za gibljivost.

Varnejšemu in spretnejšemu koraku je namenjeno prestopanje mehke palice (slika 1). Kot oviro za prestopanje lahko uporabite tudi zelo nežno napeto elastiko, ki je varna v primeru prenizkega dviga noge. Prestopanje z ene na drugo stran začnite počasi, nato hitrost stopnjujte. Zelo zabavna je različica, da najprej prestopite palico, greste okrog stolčka in nato prestopite palico tako, da najprej dvignete drugo nogo. Nadaljujte hojo okrog stolčka še na drugi strani palice. Na ta način se gibljete v obliki osmice. Usklajevanje hoje v paru vas bo zabavalo, sprostilo in okrepilo orientacijo gibanja.

2. slika: Stopanje na nizek stolček

Stopanje na stolček (slika 2) krepi moč, ravnotežje in pozornost. Potrudite se, da na stolček (lahko je tudi dovolj široka stopnica ali pručka) stopite s čim večjo površino stopala, najbolje s celim stopalom.

Slika 2a: Obstojte z obema nogama na stolčku, sestopite opa z nogo, s katero ste nazadnje stopili na stolček.

Ko ste z obema nogama na stolčku, postojte za trenutek (slika 2a), nato pa sestopite najprej z nogo, s katero ste nazadnje stopili na stolček. Stopanje ponavljajte le toliko časa, dokler čutite zbranost in varnost.

3. slika: hoja po vseh štirih navzgor ali navzdol po ravnem ali po rahlo nagnjenem terenu.

Hoja po vseh štirih (slika 3) se morda zdi komu smešna. Vendar je to ena od vaj pri testiranjih gibalnih sposobnosti in je še kako pomemben kazalnik stanja našega telesa. Enkrat sem pri opisovanju plezanja po lestvi že omenila plezalno pravilo, ki pravi: trije so opora, z enim gremo naprej. To pomeni, da se z obema nogama in eno roko varno opiramo ob tla, gibanje naprej in nazaj ali navzgor in navzdol naredimo le z eno roko ali nogo. V nadaljevanju vsak od udov premakne telo v smeri želenega gibanja. Poskusite najprej po ravnem, če vam gre z lahkoto in brez razmišljanja, vam čestitam. Če pa ste pri tem nerodni, priporočam, da se prav vsak dan postavite na vse štiri in opisano gibanje usvojite. Ne le v spretnosti, tudi v moči celega telesa boste hitro napredovali.

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media