Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | nov. '21

PRAVNO VARSTVO PACIENTOV

Bralko zanima, kakšno pravno varstvo imajo zagotovljeno pacienti, če pride pri zdravniku ali zobozdravniku do kršitve njihovih pravic, in kako naj ravnajo.

Če pacient (oziroma pravilneje: zavarovana oseba) meni, da je prišlo pri izvajalcu zdravstvenih storitev do kršenja pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja (na primer neupravičeno zaračunane storitve), lahko poda zahtevek pri območni enoti oziroma izpostavi Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije.

V zvezi s strokovnimi vprašanji, ki so povezana z zdravjem, ali vprašanji glede univerzalnih pacientovih pravic ali vprašanji glede zdravljenja, se lahko pacienti skladno z Zakonom o pacientovih pravicah obrnete na več institucij ali organov – na primer z zahtevkom na svojega zdravnika, vodstvo zdravstvenega zavoda, zastopnika pacientovih pravic ali Komisijo RS za varstvo pacientovih pravic.

Vsi postopki pred zastopnikom pacientovih pravic in Komisijo RS za varstvo pacientovih pravic morajo zagotavljati predvsem obveščenost in podporo pacientu, preprosto, pregledno, hitro in učinkovito reševanje, brezplačno svetovanje in pomoč zastopnika pacientovih pravic, poštenost obravnave in tudi izključitev javnosti. 

Kadar pacient (zavarovana oseba) meni, da je prišlo do napake pri zdravljenju, ali kadar gre za druga dejanja, ki pomenijo kršitev stanovskih pravil, lahko vloži pritožbo na ustrezno zbornico ali Ministrstvo za zdravje. Za zdravnike je pristojna Zdravniška zbornica Slovenije, za druge zdravstvene delavce pa njihove stanovske zbornice. Če pacient meni, da mu je zaradi neustreznega zdravljenja nastala škoda, se lahko obrne tudi na ustreznega pravnega strokovnjaka in zahteva odškodnino. 

Želel bi poudariti še to, da mora Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije v postopkih, za katere je pristojen, izdati odločbo in jo vročiti stranki v točno določenem roku, in sicer najkasneje v enem mesecu oziroma dveh mesecih od prejema popolne vloge, odvisno od zahtevnosti postopka.


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media