Kako do svojih osebnih podatkov

dec. '21

Moji podatki, moja stvar

Osebni podatki niso le osebno ime, naslov, EMŠO, davčna številka in podobno, temveč tudi zdravstveni podatki, premoženjski podatki, zapisi o lastnostih in ravnanjih, fotografije in videoposnetki, podatki o pogovorih in še mnogi drugi. 

Ali se lahko seznanimo z osebnimi podatki, ki jih ima nekdo o nas?

Splošna uredba (EU) o varstvu podatkov nam omogoča tudi dostop do osebnih podatkov, ki jih vodijo različni upravljavci – to so na primer banke, zavarovalnice, ponudniki elektronskih komunikacij, trgovska podjetja, država (na primer upravne enote in policija), javni zavodi (na primer ZPIZ in ZZZS) in zdravstvene institucije.

Praviloma se ne moremo seznaniti s svojimi podatki, ki jih imajo drugi posamezniki o nas, če jih imajo le za osebno rabo (na primer družinske fotografije). Omejitve lahko določajo tudi posebni zakoni (na primer na področju dela policije).

Kako se pravica do seznanitve z lastnimi osebnimi podatki uresničuje?

Od upravljavca lahko brezplačno pridobimo vpogled v podatke, fotokopije papirnih dokumentov, računalniške izpise in podatke v elektronski obliki. Ne moremo pa pridobiti originalnih dokumentov.

Z osebnimi podatki se lahko seznanimo na podlagi zahteve, ki jo vložimo pri tistem upravljavcu, za katerega menimo, da ima podatke. V zahtevi je treba navesti le osnovne identifikacijske podatke in katere osebne podatke želimo prejeti. Na spletni strani Informacijskega pooblaščenca (zavihek »obrazci«) je objavljen obrazec take zahteve. Upravljavec mora o naši zahtevi odgovoriti v enem mesecu. Če gre za zdravstveno institucijo, je rok pet delovnih dni. Mnogi upravljavci omogočajo, da do lastnih osebnih podatkov dostopamo kar sami na internetu, na primer banke in NIJZ.

Upravljavca lahko zaprosimo še za nekatere dodatne informacije o vodenju osebnih podatkov, zlasti zakaj se vodijo, od kod izvirajo, komu se posredujejo in koliko časa se hranijo.

Kaj, če nam upravljavec zahtevo zavrne ali nanjo ne odgovori?

Če nam upravljavec zahtevo zavrne zaradi nekega razloga (na primer, ker nima podatkov), nam lahko pomaga Informacijski pooblaščenec, ki je pristojen za odločanje o pritožbah. Če pisnega odgovora ne prejmemo v predpisanem roku, je prav tako mogoča pritožba.

Prispevek je pripravil Informacijski pooblaščenec v okviru projekta iDecide, ki ga financira Evropska unija.


Vaši komentarji


© 2022 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media