Številne opravke na Zpizu lahko uredite kar od doma

Dobro je vedeti | januar '23

Ali želite na Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (Zpiz) oddati vlogo ali imate drug opravek? Vam je odveč potovati do najbližje Zpizove območne enote, še posebej, če ste starejši, manj mobilni ali kako drugače ovirani? Morda pa se vam preprosto ne zdi smiselno in potrebno, da bi za takšen opravek morali na pot. 

Povsem prav imate, številne storitve na zavodu lahko opravite od doma. In to na preprost način in le z osnovnim znanjem uporabe računalnika ali celo po telefonu. Obstaja vrsta načinov in pripomočkov, ki vam bodo pri tem pomagali, prav tako vam bomo z veseljem pomagali zaposleni na Zpizu. Potovanje si tako lahko prihranite za prijetnejše namene. Uporaba storitev eZPIZ je preprosta, varna in brezplačna.

Na Zpizu že vrsto let razvijamo in zagotavljamo učinkovite digitalne (elektronske) storitve za zavarovance in upokojence (eZPIZ), ki jih uporablja več kot 130 tisoč uporabnikov. Prizadevamo si biti starosti prijazna organizacija, zato posebno pozornost namenjamo storitvam za starejše osebe in osebe iz ranljivih skupin. Poleg storitve eVloge za VSE, s katero lahko pripravite in oddate vloge preprosto in brez digitalnega potrdila, ponujamo storitev Digitalni prevzem dokumentov, s katero lahko v digitalni obliki prevzamete dokumente takoj, ko jih za vas pripravimo.

Prav tako ponujamo telefonske glasovne storitve, s katerimi lahko s telefonskim klicem in vnosom identifikatorja poslušate informacije o stanju svoje zadeve ali o nakazilih zavoda, enako kot če bi uporabili spletni portal. Ne nazadnje pa ponujamo tudi avtomatski telefonski odzivnik ter enotni kontaktni center, v katerem naše strokovne sodelavke in sodelavci opravijo štiristo tisoč svetovanj letno. Naši klicni centri imajo za vsako področje neposredne telefonske številke, kar pomeni, da se vam ni treba prebijati skozi meni odzivnika, ampak lahko s klicem na neposredno telefonsko številko za pogovor o svojih dilemah takoj dobite strokovno usposobljenega sogovornika. Z različnimi pripomočki se trudimo povečati dostopnost naših vsebin za osebe z različnimi vrstami oviranosti.

Prijava v portal Moj eZPIZ odpira še veliko več možnosti, saj lahko prijavljeni uporabniki uporabljate tudi napredne digitalne storitve, ki zahtevajo dostop do vaših podatkov, kot je Osebni informativni pokojninski kalkulator, s katerim v hipu izračunate, kdaj se boste lahko upokojili in kolikšna bo predvidena višina vaše pokojnine. Za prijavo v Moj e-ZPIZ potrebujete digitalno potrdilo ali račun SI-PASS.

Digitalne storitve eZPIZ

Mag. Edmond Pajk, namestnik generalnega direktorja, direktor sektorja informacijskih tehnologij (Foto: osebni arhiv)

Sledi kratek pregled glavnih digitalnih storitev eZPIZ glede na vaše morebitne opravke.

- Na Zpizu želim oddati vlogo za uveljavljanje pravic, pridobitev izpisa obdobij zavarovanja ali drugo vlogo.

- Dodatno želim digitalno prevzeti dokumente, ki jih bo Zpiz pripravil zame na podlagi oddane vloge.

Digitalna storitev eVloge za VSE vam omogoča preprosto pripravo in oddajo elektronskih vlog za številne storitve brez uporabe digitalnega potrdila ali prijave v portal Moj e-ZPIZ. Do storitve pridete neposredno na domači strani www.zpiz.si s klikom na povezavo eVloge za VSE in že lahko izberete vlogo, jo začnete izpolnjevati ter jo oddate. V postopku potrebujete mobilni telefon, da vas lahko identificiramo. 

Pri oddaji elektronske vloge lahko izberete, da želite na enak način, tj. brez digitalnega potrdila ali prijave v portal Moj e-ZPIZ, digitalno prevzeti tudi dokumente, ki jih za vas pripravi Zpiz. Pred možnostjo digitalnega prevzema dokumentov vas bo po telefonu poklical svetovalec in preveril vašo identiteto. Podatke za digitalni prevzem dokumentov boste dobili na svoj mobilni telefon.

Dokumente boste digitalno prevzeli z uporabo digitalne storitve Digitalni prevzem dokumentov, ki je dostopna neposredno na domači strani www.zpiz.si. Storitev vam omogoča, da na podlagi identifikacijskih oznak, ki so natisnjene na dokumentu, kadar koli preverite avtentičnost prejetega papirnega dokumenta in prevzamete digitalni izvirnik, ki ga hrani zavod. Storitev je z uporabo ustreznih aplikacij za branje QR kod na mobilnih napravah dostopna tudi neposredno prek QR kode na dokumentu.

Moj eZPIZ je portal, namenjen varnemu dostopu do elektronskih storitev eZPIZ za zavarovance in upokojence.

Če ste uporabnik portala Moj e-ZPIZ, je smiselno, da elektronske vloge oddajate s storitvijo eVloge po prijavi v Moj e-ZPIZ, saj vam bomo v tem primeru vlogo lahko predhodno izpolnili z vašimi podatki in jo boste zato hitreje pripravili in oddali.

Prav tako vam priporočamo, da se v okviru portala Moj e-ZPIZ z oddajo ustrezne eVloge prijavite na storitev ePredal, da vam bomo vnaprej vse vaše dokumente (odločbe in druge dokumente), takoj ko bodo pripravljeni, posredovali v vaš ePredal, tako boste do svojih dokumentov prišli najhitreje, do njih pa boste lahko vedno varno dostopali. 

V portal Moj e-ZPIZ se prijavite neposredno na domači strani www.zpiz.si s klikom na povezavo Moj e-ZPIZ, nato sledite napotkom za prijavo z uporabo digitalnega potrdila ali računa SI-PASS. 

Glavne elektronske vloge za uveljavljanje pravic iz pokojninsko-invalidskega zavarovanja lahko oddate tudi na portalu E-Uprava, kamor je vključena naša storitev eVloge za VSE.

- Želim preveriti, kdaj se bom lahko upokojil in kolikšna bo višina moje pokojnine.

Uporabite digitalni storitvi splošni in osebni informativni pokojninski kalkulator.

S storitvijo Splošni informativni pokojninski kalkulator lahko brez registracije v Moj e-ZPIZ in na podlagi ročnega vnosa podatkov izvedete preprost postopek simulacije informativnega izračuna datuma izpolnjevanja pogojev za pridobitev pravice do starostne ali predčasne pokojnine in njene višine. Do storitve dostopate neposredno na domači strani www.zpiz.si s klikom na povezavo Splošni informativni pokojninski kalkulator.

S storitvijo Osebni informativni pokojninski kalkulator pa na podlagi podatkov o zavarovanju, zbranih v matični evidenci zavarovancev, pridobite avtomatski informativni izračun predvidenega datuma izpolnjevanja pogojev za pridobitev pravice do starostne ali predčasne pokojnine in njene višine. Digitalna storitev Osebni pokojninski kalkulator zaradi varovanja vaših osebnih podatkov zahteva registracijo v portal Moj eZPIZ, ki je mogoča s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali računom SI-PASS.

- Želim pregledati svoje podatke o zavarovanju.

Uporabite digitalno storitev Informativna osebna evidenca, ki vam omogoča vpogled v podatke o obdobjih zavarovanja in plačah ter nadomestilih, ki so zapisani v informacijskem sistemu zavoda in vplivajo na vaše pravice iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja. Če ugotovite, da evidenca ni popolna, lahko z elektronsko vlogo zahtevate njeno dopolnitev. Digitalna storitev Informativna osebna evidenca zaradi varovanja osebnih podatkov zahteva registracijo v portal Moj eZPIZ, ki je mogoča s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali računom SI-PASS.

- Želim pregledati nakazila, ki mi jih je izplačal Zpiz.

Uporabite digitalno storitev Nakazila. Storitev vam omogoča vpogled v svoje podatke o nakazilih Zpiza. Digitalna storitev Nakazila zaradi varovanja osebnih podatkov zahteva registracijo v portal Moj eZPIZ, ki je mogoča s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali računom SI-PASS.

Storitev Nakazila je na voljo tudi kot telefonska (glasovna) storitev na telefonski številki 01 4745 998. Za prijavo potrebujete svojo identifikacijsko številko in varnostno kodo, ki ste jo prejeli od Zpiza.

- Želim izvedeti za stanje svoje zadeve, ki jo rešuje Zpiz.

Uporabite digitalno storitev Stanje zadeve. Storitev vam omogoča preverjanje stanja zadeve ne glede na način oddaje vloge. Digitalna storitev zaradi varovanja osebnih podatkov zahteva registracijo v portal Moj eZPIZ, ki je mogoča s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali računom SI-PASS.

Storitev Stanje zadeve vam je na voljo tudi kot telefonska (glasovna) storitev na telefonski številki 01 4745 999. Za prijavo potrebujete svojo identifikacijsko številko (za več informacij) ali EMŠO (za osnovne informacije).

- Potrebujem strokovno svetovanje Zpiza.

Če potrebujete informacije z določenega področja pokojninskega in invalidskega zavarovanja, jih najhitreje in najlaže dobite z uporabo telefona. S klicem na neposredno številko klicnega centra za področje, ki vas zanima, boste v zelo kratkem času na drugi strani dobili usposobljenega svetovalca ali svetovalko. Številke kontaktnega centra so objavljene tudi na Zpizovi domači strani: www.zpiz.si.

Enotni kontaktni center Zpiza – neposredne številke klicnih centrov za vsebinska področja:

·        01 4745 901 – bremenitve prejemkov (odtegljaji)

·        01 4745 902 – nakazila zavoda

·        01 4745 903 – uveljavljanje pravic pokojninskega zavarovanja

·        01 4745 904 – uveljavljanje pravic invalidskega zavarovanja

·        01 4745 905 – uveljavljanje pravic mednarodnega zavarovanja

·        01 4745 906 – posredovanje podatkov na obrazcih i-REK in M4 ter informacije glede obvestil o neobračunanih prispevkih

·        01 4745 908 – obdobja zavarovanja, osnove in prispevki

·        01 4745 909 – pomoč pri uporabi elektronskih storitev eZPIZ in BiZPIZ

·        01 4745 910 – druge informacije

·        01 4745 100 – avtomatski telefonski odzivnik

Če ne poznate neposredne številke ali ne veste natančno, na katero področje spada vaše vprašanje, lahko pokličete klicni center za druge informacije ali pa avtomatski telefonski odzivnik, ki vam omogoča izbiro možnosti za dostop do odzivnikov, glasovnih storitev in klicnih centrov.

- Potrebujem splošne informacije.

Splošne informacije o posameznih pravicah iz obveznega pokojninskega zavarovanja najdete na spletni strani www.zpiz.si.

Pri iskanju informacij na spletni strani www.zpiz.si vam pomaga digitalni pomočnik ZPIZ, ki dnevno odgovori v povprečju na do 1000 vprašanj. Uporaba je povsem preprosta. V okence le vpišete, kaj vas zanima, ali izberete izmed ponujenih možnosti.

Besedila na spletni strani lahko tudi poslušate, za kar poskrbi storitev eBralec. Splošne informacije lahko poslušate tudi po telefonu z uporabo avtomatskega telefonskega odzivnika na telefonski številki 01 4745 100.

- Sem oseba z oviranostjo, potrebujem pripomočke za izboljšano dostopnost do informacij in storitev.

Prizadevamo si za dostopnost vsebin spletišča za ranljive skupine uporabnikov, med katerimi so tudi mnogi starejši uporabniki. Tako so vam na voljo informacije o storitvah zavoda v obliki videovsebin v slovenskem znakovnem jeziku z zvočnim zapisom in podnapisi ter vrsta drugih pripomočkov za osebe z različnimi vrstami oviranosti.

- Res nisem za digitalno. Storitve Zpiza želim uporabljati tradicionalno, čeprav se zavedam, da bo to zahtevalo več mojega napora in časa.

Kljub digitalnim storitvam pa bomo seveda še vedno veseli vašega obiska, če vam je tako ljubše; vlogo lahko oddate tudi v papirni obliki, jo pošljete po pošti ter svetovanje opravite v živo z obiskom poslovalnice. V poslovnih prostorih pa vlogo oddate tako, da vam jo pripravi svetovalec, vi pa jo le pregledate na zaslonu in podpišete z elektronskim peresom.

Želim vam veliko zadovoljstva pri uporabi naših digitalnih (in drugih) storitev.

Mag. Edmond Pajk, fotografija: Shutterstock


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media