Podobe starosti v medijih

januar '23

Aktualno 

V časopisih še vedno prevladuje tradicionalen pogled na staranje, ki starejše ljudi prikazuje kot breme ali krhek člen, ki ničesar ne prispeva k družbi, kažejo ugotovitve raziskave o podobah starosti v medijih v Sloveniji.

V tujini so tovrstne študije pogostejše kot pri nas. Na spletu smo (med drugim) našli podatek, da so se z razbijanjem stereotipov o starosti v medijih pred šestimi leti ukvarjali študenti FDV pod mentorstvom dr. Ilije Tomanića Trivundže in Novinarsko častno razsodišče je na tej osnovi objavilo priporočila novinarjem, kako pisati o starejših in zakaj tako. Množični mediji so namreč eden ključnih pripovedovalcev zgodb o starosti. Vendar mediji pogosto reproducirajo vrsto negativnih stereotipov o starih, je poudaril sociolog dr. Otto Gerdina pri predstavitvi raziskave. »Če mediji širijo negativne stereotipe o starosti, na primer, da so vsi stari ljudje fizično in psihično opešani, da so neprivlačni, nekompetentni, potem lahko povečajo strah pred starostjo, po drugi strani pa tudi omejijo nabor kulturno sprejetih starostnih identitet, ki so ljudem na voljo,« je dejal. Zato morajo biti podobe starih ljudi v medijih uravnotežene in ne smejo biti pristranske.

Prikazan je samo večji odlomek članka. Ogled celotnih člankov je na voljo naročnikom, ki se za ogled članka v celoti lahko prijavijo tu.

Za prijavo potrebujete naročniško številko in PIN. Če ste naročnik, lahko za pridobitev številke PIN pošljete svoje podatke (ime, naslov, naročniška številka) na e-naslov evzajemnost@vzajemnost.si.

Če niste naročnik, se lahko naročite tu.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media