Zapisani dogovori najbolj držijo
Obrtnika za razna dela ali popravila je težko dobiti, pa še potem smo pogosto razočarani nad pristopom ali izvedbo storitve. Da bi se izognili nevšečnostim, se je dobro držati nasvetov Zveze potrošnikov Slovenije.
Izberite preverjenega obrtnika. Povprašajte prijatelje in znance o njihovih izkušnjah, preverite podatke na spletu ter ocene strank. Ali pa obrtnika poiščite na spletni strani Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, kjer lahko preverite, ali je registriran za opravljanje dejavnosti.
Pridobite ponudbe več obrtnikov in podrobno preverite, kaj obsega posamezna ponudba (na primer, ali je vključen tudi material in kateri, ali je cena z DDV ali brez ...).
Dogovore zapišite. Nikar se z obrtniki ne dogovarjajte preveč »po domače«. Pisni dogovor več velja kot ustni, zato zapišite dogovorjene roke in natančno opišite dela, ki jih je treba opraviti, preverite predračune in račune.
Predračun z izrecnim jamstvom ali brez? Če obrtnik izda predračun z izrecnim jamstvom, se končni račun ne sme razlikovati od zneska predračuna. V tem primeru izvajalec prevzame nase tveganje morebitnega povišanja cen ali večje količine porabljenega materiala. Če je dogovorjeno plačilo brez izrecnega jamstva, vas mora izvajalec obvestiti o morebitni prekoračitvi predračuna, sicer vas ne sme terjati za dodatne stroške.
Predplačilo ni izvajalčeva zakonska pravica! Predplačilo, ki ga obrtniku plačate pred začetkom izvajanja del, je izključno stvar dogovora med vami in izvajalcem.
Neskladnost s pogodbo. Če ugotovite, da storitve niso opravljene pravilno ali dobro oziroma so v neskladju s pogodbo, zahtevajte odpravo nepravilnosti ali ponovno izvedbo del. Če to ni mogoče, lahko zahtevate vračilo dela plačila v sorazmerju z napako ali pa od pogodbe odstopite in zahtevate vračilo plačanega zneska. Obrtnik moramo v osmih dneh ugoditi vašemu zahtevku ali pisno zavrniti reklamacijo. Za pomoč se lahko obrnete na svetovalno pisarno zveze potrošnikov ali na tržni inšpektorat.