Dom
-
STANOVANJE
Poleti se želimo umakniti na prosto v prijeten kotiček, da bi se ohladili, poklepetali s prijatelji ali pa imeli piknik. Imamo kotiček za poletno vrtno dnevno sobo? Na vrtu ali terasi bi se gotovo našel prostor, tudi na balkonu, ki ni ravno ves dan na žgočem soncu. Vrtna klop je priročen kos pohištva in z nekaj iznajdljivosti poiščemo tisto pravo, ki nam bo služila ob raznih priložnostih.
Možnost izbire vrtnega pohištva na trgu je velika. Podajmo se k specializiranim trgovcem ali pa v vrtne centre, kjer so na voljo najrazličnejši kosi iz različnih materialov. Najdemo lahko cenejše sklopno kovinsko pohištvo s sintetičnimi ali platnenimi sedeži, pleteno pohištvo, odporno proti dežju, v raznih kombinacijah in pa seveda kakovostno leseno pohištvo. To so klopi, stoli, sklopni ali ne, počivalniki, mize in drugo. Pohištvo iz kakovostnejšega trdega lesa je odporno proti vremenskim vplivom z nekaj redne nege s primernimi olji.
Kako prenesti aplikacijo na telefon?
Prosti časjulij '25Dom Aktualno
DIGITALNI KOTIČEK
Pametni telefoni so postali priročni pomočniki – omogočajo nam, da z njimi ohranjamo stike z bližnjimi, preverjamo vreme, vozne rede, fotografiramo, beremo novice, poslušamo glasbo in še veliko več. Vse te funkcije omogočajo t. i. aplikacije, ki jih lahko prenesete na svoj telefon.
Da jih namestite, potrebujete trgovino z aplikacijami. Za večino telefonov z operacijskim sistemom Android (na primer Samsung, Xiaomi, Motorola, Google Pixel) je to Trgovina Play. V njej najdemo številne brezplačne in plačljive aplikacije: za komunikacijo, zdravje, igre, izobraževanje, e-bančništvo, brskanje po spletu in drugo. Za uporabo morate biti prijavljeni v t. i. Googlov račun, kar pomeni, da imate elektronski naslov pri Gmailu (na primer ime.priimek@gmail.com). Če ga še nimate, si ga lahko preprosto ustvarite kar prek telefona. Če uporabljate iPhone (Apple) ali telefon Huawei, ima namesto Trgovine Play svojo trgovino z aplikacijami – App Store ali AppGallery. Postopki iskanja in nameščanja aplikacij so zelo podobni, zato lahko tudi vi sledite spodnjim korakom.
Kako do idealne klime v prostoru
Ob nastopu vročine si želimo bivati in delati v prostorih z idealno pomladno klimo in povprečno temperaturo nastavljamo na 23 °C. Dobro je, da se na nakup pripravimo, saj je klimatska naprava dolgoročna investicija in oprema, ki se fiksno vgradi v prostor, da bi dolgo zagotavljala primerno toplotno udobje. Predprodajna, prodajna in poprodajna storitev ponudnika so pomembni elementi, ki odločajo o vaši izbiri. Kako torej do idealne klime v prostoru v treh korakih?
Prvi korak
Previdno pri telefonskih in e-poštnih prevarah
MALA ŠOLA DIGITALIZACIJE
Kibernetske prevare so postale del našega vsakdana. Cilj goljufov je jasen – pridobiti naše podatke, denar ali dostop do naprav. Pri tem uporabljajo različne poti: elektronsko pošto, telefonske klice, sporočila SMS in spletne pasti.
Ker so prevare pogosto zelo prepričljive, sta za zaščito ključni predvsem previdnost in informiranost. Tokrat predstavljamo še dve pogosti obliki prevar.
Phishing – nevarna elektronska pošta
Phishing je poskus prevare prek elektronske pošte, pri kateri goljufi pošiljajo lažna sporočila, za katera se zdi, da so jih poslale banke, dostavne službe, državne ustanove ali celo prijatelji. Sporočila pogosto vključujejo povezavo do spletne strani, kjer uporabnika pozovejo, naj vnese svoje geslo, številko kartice ali druge osebne podatke.
Uporabnik prejme e-poštno sporočilo, ki je na prvi pogled videti povsem legitimno – uporablja logotipe, barve in slog pisanja znanih podjetij ali bank. Vsebina sporočila pogosto vključuje opozorilo, da je treba takoj potrditi račun, preprečiti zaprtje ali potrditi varnostno transakcijo. Ko uporabnik klikne na povezavo, se odpre spletna stran, ki je zelo podobna uradni (na primer spletni strani banke), a je v resnici ponarejena. Če vnesemo svoje podatke, jih neposredno posredujemo goljufu.Prenova kopalnice – prha ali kad?
STANOVANJE
Ne glede na stanje, v kakršnem je stara kopalnica, običajno kar dolgo vztrajamo, preden se odločimo za prenovo, tudi če se kaže mnogo neprijetnosti in nepraktičnosti pri njeni uporabi in čiščenju. Prej ali slej le ugotovimo, da bo čas za prenovo kopalnice, a ne le lepotno. Kopalnica se mora prilagoditi nam in našim zmožnostim, osvežiti pa je treba tudi napeljavo.
Razumljivo je, da prenova na splošno v nas vzbuja nelagodje in tudi strah. A v kopalnici je običajno potrebna tudi zaradi okvar ali puščanja, zato prepustimo delo strokovnjakom. Verjetno je treba v kopalnici mnoge stvari res nujno zamenjati. To so lahko dotrajana napeljava, dotrajani materiali, pipe, odstopajo ploščice ali omet na stropu. Izboljšamo lahko tudi osvetlitev in napeljavo za pralni stroj, če je ta v kopalnici. Zelo neprijetno bi bilo, če bi stare cevi ali njihovi stiki popustili kmalu po končani prenovi, kar ni tako neobičajno. Kot smo zapisali že zadnjič, poiščimo izvajalce med tistimi, ki jih priporočijo znanci ali sosedje in so imeli z njimi dobro izkušnjo. Ne zaupajmo lepo zapisanim oglasom, če ne vemo ničesar o ponudnikih storitev. Izvajalci nam morajo biti tudi v pomoč, da poiščejo in dostavijo izdelek, ki smo ga izbrali. Ne mislimo, da moramo vse organizirati in nabaviti sami, kot so to prenekateri delali včasih.
-
STANOVANJE
Z leti lahko postane skrb za osebno higieno otežena zaradi nepraktičnih rešitev v kopalnici. Še posebej je lahko ovirana, kadar smo slabše gibljivi. Prav je, da se ob prenovi kopalnice ali takrat, ko bi radi prostor le posodobili ali ga prilagodili svojim potrebam, seznanimo z možnostmi, ki so na voljo.
Umivanje je težje, kadar imamo le kopalno kad brez ločene prhe in v kopalnici ni bideja. Zato velja razmisliti o možnostih, ki jih prinaša ponudba sodobnih in nadgrajenih sanitarnih elementov. Tisti, ki že imajo bide in ga tudi uporabljajo, se mu ne odpovejo. A tudi v kopalnicah brez bideja lahko z nekaj predelave oziroma namestitvijo bide sedežev ustvarimo prostor za udobno osebno higieno.
Zakaj je klik na lažni SMS nevaren?
DIGITALNI KOTIČEK
Spletni goljufi so čedalje spretnejši. Včasih nas nagovorijo z lažno elektronsko pošto, drugič nas pokličejo po telefonu ali nam ponudijo sumljiv oglas. Zelo pogosto uporabljajo kar SMS-sporočila. V njih se predstavljajo kot banke, dostavne službe ali državne ustanove in nas poskušajo prepričati, da takoj kliknemo na povezavo, vnesemo podatke ali potrdimo plačilo.
Goljufi uporabljajo različne načine, da bi nas zavedli. Med najpogostejšimi prevarami so:
– phishing, lažna elektronska pošta s povezavami do ponarejenih spletnih strani,
– vishing, telefonski klici, s katerimi nas želijo prestrašiti in izvabiti podatke,
– lažne spletne trgovine, ki ponujajo izjemno ugodne izdelke, a jih nikoli ne dostavijo,
– smishing, zavajajoča SMS-sporočila, ki nas vodijo na lažne spletne strani.-
DIGITALNI KOTIČEK
Spletno nakupovanje nam prihrani čas in omogoča večjo izbiro izdelkov. Vse več trgovin ponuja ugodne cene, hitro dostavo in preprosto naročilo. A na lahko spletu naletimo tudi na lažne trgovine, ponaredke in prevare.
Če se nam ponudba zdi sumljiva, si vzemimo nekaj minut za preverjanje – to nam lahko prihrani veliko težav in denarja. Pred nakupom se z nekaj preprostimi koraki prepričajmo, da je trgovina vredna zaupanja.
Preverimo povezavo. Preverimo spletni naslov v brskalniku. Trgovina mora imeti varno povezavo, kar prepoznamo po tem, da se začne s https:// namesto s http://. Poleg naslova mora biti simbol ključavnice. Če ključavnice ni, nikoli ne vnašajmo podatkov o plačilu.
Zakaj se bojimo prenov in prilagoditev?
STANOVANJE
Pomembno je, da čim dlje ostanemo doma med svojimi ali v svojem znanem bivalnem okolju. A je prav, da več govorimo o skrbi za primernost stanovanja, v katerem živimo, tudi za kasnejše obdobje v življenju. Staranje domà in stanovanje v starosti sta postali prepoznavni besedni zvezi, ki počasi prinašata tudi ozaveščanje o pomembnosti skrbi za to, kako kakovostno, kako varno in udobno je življenje starejšega človeka v domačem okolju.
Skupaj s skrbjo za udobno bivanje doma pa mora biti poskrbljeno tudi za različne oblike pomoči na domu in storitve, ki jih starejši lahko uporabljajo in pot do njih obvladajo. Da bi lahko kakovostno živeli, pa je v smislu prilagoditev ali predelav v vsakem stanovanju potrebnih nekaj malih sprememb, lahko tudi nekaj večjih posegov. Pa se zavedamo povezave med nujnimi prilagoditvami in kakovostjo življenja v prihodnje ali trmasto vztrajamo pri starem, čeprav se v resnici mi prilagajamo prostorom in slabi dostopnosti?
Kaj vse moti zbranost voznikov
Avtomobilizem
Motilcev voznikove zbranosti je vedno več: od preveč pogoste prometne signalizacije, obcestnih reklam, obilice stikal v vozilu do vsiljivih radijskih zvokov. Dodajmo še slabšo vidljivost zaradi dežja in poškodbe na vozišču. Kaj pa telefon in vpliv sopotnikov?
Vožnja postaja vedno zahtevnejše opravilo. O psihologiji vožnje je v svetu in doma že veliko znanega. A kaj se nam dogaja v življenju? V posmeh vsem znanim ugotovitvam in predpisom nam mnogi stranski igralci, ki razvijajo svojo poslovno idejo, nastavljajo pasti. Recimo ob cesti in ulicah postavljajo velike barvite in osvetljene reklame, v radijskih reklamah uporabljajo zvoke iz prometa, na primer sireno rešilnega avtomobila. In še bi lahko naštevali moteče dejavnike, ki preobremenjujejo voznike.