Previdno pri telefonskih in e-poštnih prevarah

Prosti časjunij '25Dom

MALA ŠOLA DIGITALIZACIJE

Kibernetske prevare so postale del našega vsakdana. Cilj goljufov je jasen – pridobiti naše podatke, denar ali dostop do naprav. Pri tem uporabljajo različne poti: elektronsko pošto, telefonske klice, sporočila SMS in spletne pasti.

Ker so prevare pogosto zelo prepričljive, sta za zaščito ključni predvsem previdnost in informiranost. Tokrat predstavljamo še dve pogosti obliki prevar.

Phishing – nevarna elektronska pošta

Phishing je poskus prevare prek elektronske pošte, pri kateri goljufi pošiljajo lažna sporočila, za katera se zdi, da so jih poslale banke, dostavne službe, državne ustanove ali celo prijatelji. Sporočila pogosto vključujejo povezavo do spletne strani, kjer uporabnika pozovejo, naj vnese svoje geslo, številko kartice ali druge osebne podatke.
Uporabnik prejme e-poštno sporočilo, ki je na prvi pogled videti povsem legitimno – uporablja logotipe, barve in slog pisanja znanih podjetij ali bank. Vsebina sporočila pogosto vključuje opozorilo, da je treba takoj potrditi račun, preprečiti zaprtje ali potrditi varnostno transakcijo. Ko uporabnik klikne na povezavo, se odpre spletna stran, ki je zelo podobna uradni (na primer spletni strani banke), a je v resnici ponarejena. Če vnesemo svoje podatke, jih neposredno posredujemo goljufu.

Prikazan je samo večji odlomek članka. Ogled celotnih člankov je na voljo naročnikom, ki se za ogled članka v celoti lahko prijavijo tu.

Za prijavo potrebujete naročniško številko in PIN. Če ste naročnik, lahko za pridobitev številke PIN pošljete svoje podatke (ime, naslov, naročniška številka) na e-naslov evzajemnost@vzajemnost.si.

Če niste naročnik, se lahko naročite tu.