Banke pozivajo k previdnosti
Združenje bank Slovenije opozarja na povečano število poskusov in uspešnih spletnih goljufij (t. i. phishing napadov), v katerih se goljufi lažno predstavljajo v imenu različnih ponudnikov bančnih storitev in poskušajo pridobiti osebne ali občutljive podatke uporabnikov elektronskega bančništva. Uporabnike pozivajo k previdnosti.
Goljufi uporabnikom pošiljajo elektronska in sms-sporočila ali jih kličejo po telefonu, pri tem pa jih pozivajo k vnosu osebnih podatkov, številk certifikatov, pin-kod ali omogočanju oddaljenega dostopa do računalnika oz. telefona, so pojasnili v združenju bank. Sporočila pogosto vsebujejo povezave do lažnih spletnih strani, ki posnemajo videz uradnih spletnih mest bank ali drugih sicer zaupanja vrednih ponudnikov bančnih storitev.
Upoštevajte pravilo: banke, hranilnice in ponudniki plačilnih storitev nikoli ne zahtevajo posredovanja zaupnih podatkov prek elektronske pošte, sms-sporočil ali telefonskih klicev, prav tako nikoli ne pozivajo k omogočanju oddaljenega dostopa do računalnika ali telefona.
Uporabnike svarijo, da so še posebej pozorni na prejem e-poštnih ali sms-sporočil, ki jih pozivajo k vnosu osebnih podatkov, pin-kod ali gesel na spletnih straneh in posnemajo uradna bančna spletna mesta. Posebej pozorni bodite na klice oseb, ki se predstavljajo kot bančni uslužbenci ali domnevni strokovnjaki za nudenje tehnične pomoči in zahtevajo omogočanje oddaljenega dostopa do naprave ter na sporočila, ki ustvarjajo občutek nujnosti ali grožnje (npr. da vam bodo onemogočili dostop do spletne banke, če ne ukrepate takoj). Prav tako vam svetujejo, da nikoli ne vnašate osebnih ali bančnih podatkov, če niste prepričani o pristnosti spletne strani, ne klikajte na povezave v sumljivih sporočilih, redno posodabljajte programsko opremo in protivirusno zaščito, ob sumu na prevaro pa takoj stopite v stik s svojo banko oziroma hranilnico in jim posredujte neznano sporočilo.
Združenje bank se pridružuje tudi opozorilom policije glede primerov, ko so napadalci zlorabili imena in domene zaupanja vrednih podjetij za izvajanje phishing napadov na uporabnike e-bančnih storitev. Podjetjem priporočajo, da preverijo, ali je njihova domena ali blagovna znamka zlorabljena za pošiljanje lažnih e-sporočil, redno naj preverjajo in posodabljajo varnostne nastavitve, vključno s protivirusno zaščito ter omejitvijo oddaljenega dostopa.



