Najpomembneje je, da so stranke zadovoljne

Najpomembneje je, da so stranke zadovoljne

Dobro je vedeti | sep. '14

Predstavljamo območno enoto pokojninskega zavoda – Novo mesto

Območna enota Novo mesto je med manjšimi enotami Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (ZPIZ), v kateri 33 uslužbenk dela v treh oddelkih: za pokojninsko, invalidsko in mednarodno zavarovanje, za matično evidenco zavarovancev in prispevke ter v glavni pisarni. Kot pravi direktorica Monika Fortin, rešujejo zahtevke za priznanje pravic na I. stopnji, zbirajo in urejajo podatke o plačah in pokojninskih dobah zavarovancev ter nudijo informacije strankam. Zavarovanci tako lahko pri njih uveljavljajo vse pravice in dobijo pojasnila tudi z drugih področij.

»Stranke, ki pridejo v naše poslovne prostore, želijo predvsem oseben pogovor z informatorko ter na ta način takoj dobiti natančne odgovore na vprašanja o pokojninskem in invalidskem zavarovanju. Veliko je tudi strank, ki si želijo pomoči pri izpolnjevanju obrazcev, prav tako pa se pozna bližina meje s Hrvaško, saj je veliko tudi strank, ki bi na podlagi mednarodnega sporazuma rade uveljavljale pravice pri obeh zavodih,« opisuje najpogostejše razloge za obisk strank triinpetdesetletna univ. dipl. pravnica, ki se je takoj po končanem študiju leta 1985 zaposlila na takratni Skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja in do lani, ko je postala direktorica OE Novo mesto, delala na različnih področjih v pokojninskem zavodu v Ljubljani.

Novi prostori olajšali delo

Ob tem postreže s podatkom, da so občani v prvih šestih mesecih letošnjega leta na njihovi OE vložili 16.783 zahtevkov in če se bo v drugi polovici leta to število ponovilo, bodo za tretjino presegli lanskih 25.171 vlog. Tolikšno povečanje pa gre predvsem na rovaš izrazitega povečanja zahtevkov za možne različice izračunov pokojnin, za izpis ali ugotovitev pokojninske dobe ipd., ne pa zaradi bolj množičnega upokojevanja. Novomeška OE v povprečju dosega najkrajše čase reševanja zahtevkov za uveljavljanje pravic med vsemi devetimi enotami, saj je bil ta čas lani 50 dni, v zakonsko določenem roku (dveh mesecev) pa je bilo v istem letu rešenih 85 odstotkov zadev.

»Vsekakor poskušamo rezultate še izboljšati, nam pa največ težav povzročajo zahtevki po mednarodnih sporazumih, saj je čas reševanja odvisen od odzivnosti zavodov v tujini,« pojasnjuje naša sogovornica in dodaja, da je od skupnega števila obravnavanih zadev le petina s področja invalidskega zavarovanja. Pri tem je najpomembnejši vzrok za invalidsko upokojitev bolezen, čeprav pri njih nobena posebej ne izstopa, so pa v času gospodarske krize zaznali večje število zahtevkov za pridobitev pravic na podlagi III. kategorije invalidnosti.

»Zadovoljstvo strank je eden pomembnejših ciljev pokojninskega zavoda, zato ga je treba stalno spremljati. Vsekakor pa so osebni stiki zavarovancev z našim osebjem tisti, ki pozitivno vplivajo na kakovost storitev. Na podlagi rezultatov vsakoletnih anket, kot tudi osebnih opažanj ugotavljamo, da so stranke z našim delom zelo zadovoljne, še posebej od preselitve v nove prostore pred štirimi leti, saj so zdaj delovne razmere zelo dobre, zagotovljeni so parkirni prostori, invalidom pa je omogočen dostop. Seveda si prizadevamo, da bi bile vse stranke zadovoljne z našo storitvijo, vendar to ni vedno mogoče, saj moramo pri delu upoštevati normativno ureditev, ki pa ni vselej prijazna za naše obiskovalce. Je pa naša želja, da bi stranka dobila na enem mestu vse potrebne informacije, po možnosti tudi s področij, ki jih pokrivajo druge institucije,« poudarja Monika Fortin in dodaja, da izvrstno sodelujejo tudi z zunanjimi ustanovami na njihovem območju. »Ker gre za manjše kraje, lahko z zunanjimi ustanovami sodelujemo tudi na osebni ravni, kar je vsekakor prednost. Na ta način hitreje ustrežemo našim zavarovancem, enako pa tudi druge institucije svojim strankam. Vsekakor pa so nekatera področja tako povezana, da bi bilo brez dobrega medsebojnega sodelovanja delo zelo težko.«

OE Novo mesto okvirno pokriva 18 občin na območju Dolenjske, Bele krajine in Posavja: Brežice, Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kostanjevica na Krki, Krško, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog – Trebelno, Novo mesto, Semič, Sevnica, Straža, Šentjernej, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk.

Na tem območju je bilo ob koncu julija 37.327 prejemnikov starostnih, invalidskih, družinskih in vdovskih pokojnin ter 68.984 delovno aktivnih prebivalcev (zavarovancev).

Uradne ure:

za poslovanje s strankami so v poslovnih prostorih na Rozmanovi 38 v Novem mestu.
v ponedeljek in torek od 8. do 12. in 13. do 15. ure,
v sredo od 8. do 12. in 13. do 17. ure,
v petek od 8. do 13. ure, v krajevni pisarni v Krškem, Cesta krških žrtev 67, pa v ponedeljek in sredo od 8. do 14. ure.

Boris Dolničar


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media